بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شارژر لپ تاپ خود را به دستگاه متصل کرده اید اما دستگاه شما شارژ نشده است. هشت روش کاربردی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها مشکلتان را حل کنید.

دلیل شارژ نشدن لپ تاپ شما زمانی که شارژر را به دستگاه متصل می کنید این است که باتری لپ تاپ از بین رفته است که در این صورت نیمی توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله به نکاتی پرداخته ایم که می توانند به شما در حل این مشکل به شما کمک کنند و نکته دیگر این است برند لپ تاپ شما در این زمینه تاثیرگذار نمی باشد زیرا از نکات مدنظر یکسان استفاده شده است.

۱. بررسی اتصالات کابل

اولین کار قبل از اینکه بخواهید به بحث عیب یابی بپردازید این است که اصول انجام این کار را بررسی کنید. در اصل، باید از اینکه کابل شارژ به خوبی وارد درگاه لپ تاپ شده است اطمینان حاصل کنید و بعد از آن اتصال آن به دیوار را بازبینی کنید. می توانید خروجی دیگری را در صورت خرابی منبع انرژی فعلی امتحان کنید.

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

نکته ای که باید به آم توجه کنید این است که باید کابل راا به آداپتور وصل کنید. یکی از مواردی که احتمال آن وجود دارد این است که درگاه به دلیل نوع استفاده شما از آن مشکل پیدا کرده یا کابل از ان خارج شده باشد که این موضوع شارژ نشدن لپ تاپ را به دنبال خواهد داشت.

۲. جداکردن باتری و اتصال آن به برق

یکی دیگر از راهکارها، جدا کردن باتری و اتصال آن به برق می باشد. در این صورت، باید به بررسی عملکرد صحیح باتری بپردازید. می توانید باتری لپ تاپ خود را در صورتی که باتری شما امکان جا به جایی دارد از دستگاه خود کاملا جدا کنید. به نکته ای که باید توجه کنید این است شارژر را باید قبل از خاموش کردن لپ تاپ از آن جدا کنید. باید چند لحظه دکمه پاور را پس از خارج کردن باتری، نگه دارید تا با این کار شارژی که در سیستم باقی مانده خالی شود. شارژر را بعد از اتمام کار وصل کنید و سعی کنید لپ تاپ را روشن کنید.

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

مشکل باتری شما درصورتی‌که دستگاه به‌طور عادی کار کند مخفی است. مجددا باتری را در محفظه خود قرار دهید و از اینکه کار را به خوبی انجام داده اید، مطمئن شوید. با باتری مرده در صورت حل نشدن مشکل با انجاک این کار رو به رو هستید که در این صورت باید باتری را تعویض کنید. می‌توانید دستگاه را خودتان باز و آن را جدا، اگر لپ‌تاپ شما به باتری قابل‌جابه‌جایی مجهز نباشد کنید.

اما این کار از‌بین‌رفتن شرایط ضمانت‌نامه را به دنبال خواهد داشت و با کوچک ترین اشتباه احتمال اینکه آسیب بزرگ و جبران ناپذیری به دستگاه وارد کنید وجود دارد. برای انجام این کار بهتر است دستگاه خود را به مرکز مجاز تعمیرات ببرید و این کار را به یک متخصص بسپارید.

۳. مطمئن‌شدن از سالم‌بودن شارژر و درگاه شارژ لپ‌تاپ

ار این که شارژر خود را به درگاه مناسب لپ تاپ وصل کرده اید اطمینان حاصل کنید. شارژر ته گرد در بسیاری از لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در لپ تاپ های جدید نیز شاهد نیاز شارژرها به درگاه USB-C نیز هستیم. باید به بررسی تمامی درگاه‌های USB-C بپردازید به دلیل اینکه احتما اینکه بعضی از آن ها تنها برای انتقال اطلاعات استفاده شوند وجود دارد.

باید از شارژر اصلی همراه لپ‌تاپ در صورتی که می خواهید بهترین نتیجه را به دست آورید نیز استفاده کنید. ممکن است در صورت استفاده از شارژرهای غیراصلی به باتری استفاده کنید و باعث خسارت زیادی شوید. به این نکته توجه کنید که این مسئله درباره‌ی شارژرهای USB-C هم نیز صدق می‌کند.

۴. بررسی کابل و درگاه به‌منظور مشاهده‌ی خسارت‌های احتمالی

از سلامت کامل تمام بخش های مختلف با بررسی بخش های کابل شارژ لپ تاپ مطمئن شوید. و یکی از ایده های مناسب این است که بخش هایی را از نزدیک ببینید که در صورت اینکه بوی سوختگی حس کردید به برطرف کردن شارژ نشدن لپ تاپ بپردازید.

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

در لپ تاپ به درگاه شارژر موجود نیز نگاه کنید به دلیل اینکه باید تناسب درستی هنگام اتصال شارژر داشته باشد. در صورت اینکه کابل شارژر به خوبی وصل نشده بود سعی کنید آن را به سمت درگاه با فشار هدایت کنید. اما این فشار را کنترل کنید به دلیل اینکه این فشار از حد استاندارد نباید فراتر برود.

۵. کاهش استفاده از منابع

این احتمال وجود دارد که باتری شما شارژ نشود و دلیل آن هم، سخت‌افزار نباشد. اگر لپ‌تاپ شما به‌سختی و با سرعت کم کار می‌کند، امکان دارد شارژر شما نتواند با سرعت زیاد، دستگاه را مجددا شارژ کند. به‌عنوان مثال، اگر لپ‌تاپ شما بیش‌از‌حد داغ می‌شود، فن هم باید برای خنک‌کردن دستگاه سریع‌تر کار کند که همین مسئله می‌تواند انرژی بیشتری را مصرف کند.

هنگامی‌که برنامه‌ها و فرایندهای زیادی را هم‌زمان در حال اجرا دارید، انرژی بیشتری هم مصرف می‌شود و با سرعت بسیار زیاد شارژ دستگاه را به صفر خواهد رساند. بخش نوار وظیفه را با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc فشار دهید تا میزان مصرف منابع فعلی را بررسی کنید.

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

درصورتی‌که احساس می‌کنید مشکل شارژ باتری شما به مسائل نرم‌افزاری مربوط است، سعی کنید برخی از برنامه‌ها را ببندید یا لپ‌تاپ را خاموش کنید تا دمای آن کاهش یابد. پس از بازگشت به حالت عادی، می‌توانید دستگاه را روشن کنید و ببینید شارژر شما توانایی نگه‌داری شارژ را دارد یا خیر.

۶. بررسی تنظیمات ویندوز

سایر مشکلات نرم‌افزاری هم می‌تواند باعث دیر شارژشدن لپ‌تاپ شما شود. با رفتن به بخش تنظیمات و سیستم (System) و درنهایت انتخاب گزینه‌ی Power & Sleep، باید گزینه‌ی Additional Power Settings موجود در سمت راست را انتخاب کنید. در این بخش، کافی است روی گزینه تغییر تنظیمات هم کلیک کنید.

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

اگر می‌خواهید تنظیمات مربوط به توان پیشرفته را انجام دهید، می‌توانید روی گزینه تغییر تنظیمات کلیک کنید؛ اما ساده‌ترین گزینه برای بازیابی تنظیمات پیش‌فرض است. اگر لپ‌تاپ لنوو دارید، این شرکت برنامه‌ای خاص دارد که می‌تواند باعث بروز مشکلات در شارژ شود. برای جست‌وجوی Lenovo Vantage از منو استارت (Start) اقدام کنید.

پس از بازشدن، روی گزینه‌ی Power موجود در پنل تنظیمات سخت‌افزار (Hardware Settings Panel) کلیک کنید و سپس به‌سمت پایین بروید و گزینه‌ی Charge Threshold را انتخاب کنید. بد نیست بدانید در این بخش، می‌توانید حداقل و حداکثر درصد مربوط به شارژ باتری را هم تعیین کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید دستگاه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام رسیدن شارژ به ۵۰ درصد، عملیات به‌صورت خودکار آغاز شود و هنگامی‌که به ۸۰ درصد رسید هم متوقف شود.

۷. به‌روزرسانی یا نصب مجدد درایورهای باتری

ازآنجاکه باتری شما عنصری خارجی به‌حساب می‌آید، ویندوز به‌منظور برقراری ارتباط با آن از درایورهای خاصی استفاده می‌کند. اگر لپ‌تاپ شما هنوز به شارژر متصل است؛ اما شارژ نمی‌شود، به‌روزرسانی یا حذف آن می‌تواند باعث آغاز فرایند شارژ مجدد شود. روی گزینه‌ی Start کلیک کنید که البته با فشردن کلیدهای ترکیبی Win + X هم این اتفاق خواهد افتاد. درادامه و از منو مرتبط، گزینه‌ی مدیریت دستگاه را انتخاب کنید. بخش باتری‌ها را گسترش دهید تا دو ورودی را مشاهده کنید که شامل Microsoft AC Adaptor و Microsoft ACPI-Compliant است.

درادامه، روی هر‌یک از آن‌ها کلیک و درایور را به‌روزرسانی کنید. این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی پیدا نشود؛ اما ارزش امتحان‌کردن را دارد. شما می‌توانید درایورها را به‌صورت دستی نیز به‌روزرسانی کنید؛ ولی احتمالا شرکت سازنده‌ی لپ‌تاپ ویژگی خاصی برای باتری ارائه نمی‌دهد. درصورتی‌که به‌روزرسانی انجام نشده است، روی هر‌یک از درایورهای باتری راست‌کلیک و گزینه‌ی مربوط به حذف دستگاه را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود در راه‌اندازی بعدی، درایور مجددا نصب شود؛ بنابراین، جایی برای نگرانی وجود ندارد.

پس از راه‌اندازی مجدد، اجازه دهید ویندوز به‌صورت خودکار درایور باتری را دوباره نصب کند و البته امیدوارم شارژ مجدد برای لپ‌تاپ شما آغاز شود. اگر بازهم مشکل مربوط به شارژنشدن دستگاه حل نشد، فرایند را تکرار کنید؛ اما پس از پاک‌کردن درایور، باید باتری را جدا و پس از نصب مجدد، دستگاه را روشن کنید.

۸. استفاده از شارژر دیگر

8 راهکار شارژ نشدن لپ تاپ

در این مرحله، می‌توان گفت تمام راه‌حل‌ها را آزمایش و بررسی کرده‌اید و آخرین راه‌حل استفاده از شارژر دیگر است. یکی از نکات مهمی که باید مدنظر قرار دهید، تهیه‌ی شارژر استاندارد است. این شارژر را می‌توانید از فروشگاه‌های مجاز و معتبر بخرید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958090  و  09205958191

مسن تر

آموزش ریست کردن ویندوز ۱۰

جدیدتر

بیت کوین و اتریوم چه تفاوتی با هم دارند

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {