بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و حل مشکل

گاهی اوقات، کاربران بدون آگاهی از وجود محوطه‌ای کوچک در گوشه سمت چپ بالایی تاچ‌پد برخی از لپ‌تاپ‌ها، این محوطه را روشن می‌کنند. برای رفع این مشکل، کافیست دوباره روی لوگوی “برو روی تاچ‌پد” در این محدوده ضربه بزنید تا تاچ‌پد غیرفعال شود. در صورتی که با ضربه دوباره زدن مشکل حل نشود، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا با دوباره زدن در این ناحیه از لپ‌تاپ، هیچ مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه مقاله راه حل های علت کارنکردن تاچ پد لپ تاپ را برایتان توضیح داده ایم.اگر با توجه به آنها باز هم به مشکل برخوردید می توانید با واحد تخصصی کلینیک ما تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره های رایگان دریافت کنید.

علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و حل مشکل

برای غیر فعال کردن این ویژگی در لپتاپ تان، مراحل زیر را طی کنید: ​

  • به Settings رفته و Devices را انتخاب کنید.
  • سپس Touchpad و پس از آن Additional settings را انتخاب نمایید.
  • اکنون Touchpad Entry و پس از آن Settings و سپس Touchpad Disable Zone را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Double Tap to Disable Touchpad را غیرفعال کنید.

۲.غیر فعال بودن تاچ پد در Bios ​

احتمال وجود یک موقعیت اینجاست که لپ‌تاپ شما به دلایل نامشخصی در بایوس مادربورد غیرفعال شده باشد. این ممکن است ناشی از اعمال یک آپدیت باشد. برای حل این مسئله، می‌توانید به بایوس ویندوز خود وارد شوید. این کار را انجام دهید که زمانی که لپ‌تاپ شما روشن می‌شود، به صورت مکرر کلیدهای F2 یا delete را بفشارید تا وارد بایوس شوید. در زیرمجموعه بایوس، به دنبال گزینه Internal Pointing Device بگردید و آن را به حالت Enabled تغییر دهید. این گزینه معمولاً در بخش Advanced قرار دارد. سپس Save Changes and Exit را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود و از بایوس خارج شوید.

۳.به کار انداختن دوباره تاچ پد با استفاده از کلید Fn ​

این مسئله برای اکثر کاربران به صورت تکراری رخ داده و بسیاری از آنان توانسته‌اند راه‌حلی برای مشکل عدم عملکرد تاچ‌پد لپ‌تاپ خود را پیدا کنند. احتمال وجود این مشکل وجود دارد که با فشار دادن دو کلید روی کیبورد، تاچ‌پد به طور اتفاقی غیرفعال شود و کاربر بدون آگاهی از آن باشد. ممکن است با فشار دادن همزمان کلیدهای Fn و یکی از کلیدهای F که در بالای کیبورد قرار دارد و لوگوی تاچ‌پد روی آن است، تاچ‌پد شما غیرفعال شود. با فشار دوباره بر روی این دو کلید، می‌توانید به سادگی مشکل خود را رفع کنید.

۴. حذف سایر درایور های ماوس​ ​

در گذشته، ممکن است شما بر روی سیستمتان چندین ماوس مختلف نصب کرده باشید و هیچ وقت به پاک کردن درایوهای آن‌ها نپرداخته باشید. این عمل باعث ایجاد اختلال در سیستم تاچ‌پد شما می‌شود. برای رفع این مشکل، به قسمت Device Manager رفته و با پایین کشیدن اسکرول به قسمت Mice and other pointing devices می‌رسید. با راست‌کلیک کردن بر روی این بخش و انتخاب گزینه Uninstall، می‌توانید تمامی درایورهای ماوس‌های قدیمی و غیرضروری را از سیستم پاک کنید.

علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و حل مشکل

۵. به روز رسانی کردن یا به حالت قبلی برگرداندن درایور تاچ پد ​

در حالیکه همچنان در بخش Device Manager لپ‌تاپ خود هستید، بر روی درایور تاچ‌پد کلیک راست کنید، که نامش معمولاً همراه با برند سازنده لپ‌تاپ شما آمده است؛ به عنوان مثال Dell TouchPad، Lenovo TouchPad، Synaptics و غیره. مطمئن شوید که گزینه Enable (فعال) است. سپس با زدن گزینه update driver، می‌توانید درایور را به‌روزرسانی کنید.

بعضی از افراد اعلام کرده‌اند که پس از ارتقاء به ویندوز 10، تاچ‌پد آن‌ها از کار افتاده است. برای حل این مشکل، می‌توانید بر روی درایور تاچ‌پد خود کلیک راست کنید، سپس Properties را انتخاب کرده و در ادامه گزینه Roll Back Driver را فعال کنید تا تاچ‌پد به تنظیمات قبلی درایور بازگردد.

علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و حل مشکل

۶. به کار انداختن تاچ پد در Mouse Properties 

با استفاده از Device Manager، در بسیاری از مواقع می‌توانید به رفع مشکلات خود بپردازید و گاهی نیاز است به قسمت ویژگی‌های ویندوز بروید تا تاچ‌پد که به‌طور غیرارادی خاموش شده است، را فعال کنید. برای این کار، پس از انتخاب کلید ویندوز روی کیبورد، کلمه “Mouse” را در قسمت جستجوی ویندوز تایپ کرده و وارد قسمت Mouse Settings شوید. گزینه “Additional mouse options” را انتخاب کنید و در پنجره جدید بازشده، گزینه “Device Settings” را انتخاب و تاچ‌پد را انتخاب نمایید. در لیست تاچ‌پد، روی آن راست کلیک کرده و سپس بر روی گزینه “Enable” کلیک نمایید.

استفاده از برنامه‌های درایور پک Solution و Snappy Driver هم می‌تواند به شما کمک کند.

علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و حل مشکل

۷. از کار انداختن سرویس ورودی لپ تاپ

در صورتی که لپ‌تاپ شما دارای ترکیبی (صفحه لمسی) با ویندوز 10 باشد، ممکن است مشکلی در همزمانی عملکرد کیبورد و تاچ‌پد به وجود آید. در این نوع لپ‌تاپ‌ها، برای حل مشکل عدم عملکرد تاچ‌پد لپ‌تاپ، توصیه می‌شود سرویس استفاده از مداد لمسی تاچ‌پد را غیرفعال کنید، اما از قلم لمسی برای فعال کردن آن استفاده نمایید.

برای غیرفعال کردن “Tablet Input Service” یا “Tablet PC Input Service” در ویندوز، کلیدهای ویندوز و R را به طور همزمان فشار دهید تا باکس Run باز شود، سپس در باکس باز شده کلمه services.msc را تایپ کنید. فهرست سرویس‌ها را پایین کشیده و گزینه “Tablet Input Service” یا “Tablet PC Input Service” را پیدا کنید. آن را انتخاب کرده و سپس آن را به حالت disable درآورید.
علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و حل مشکل

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.02155958090   09205958191

مسن تر

آموزش نصب نرم افزار لینوکس ubuntu

جدیدتر

تعمیر تاچ پد نوت بوک های سونی

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {