بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

آموزش نصب ssd در لپ تاپ

برای آموزش نصب ssd در لپ تاپ باید نوع درایو خودتان را در ابتدا مشخص کنید. درایو حالت جامد (SSD) نوع جدیدی از ذخیره سازی رایانه است. SSD ها از حافظه فلش برای خواندن و نوشتن اطلاعات دیجیتالی استفاده می کنند. از آنجایی که SSD ها نیازی به جستجوی مکانیکی داده ندارند، زمان بوت و بارگذاری تقریباً فوری را ارائه می دهند.

برای دهه‌ها، رایانه‌ها داده‌ها را بر روی درایوهای دیسک سخت (HDD) ذخیره می‌کردند، که از یک پلاتر چرخان و بازویی استفاده می‌کرد که در سراسر صفحه برای خواندن هر بخش از داده‌ها حرکت می‌کرد. اجزای متحرک در هارد دیسک ها آن ها را به یکی از محتمل ترین قطعات سخت افزار کامپیوتری برای از کار افتادن یا شکستن تبدیل می کند.

فناوری SSD کاملاً متفاوت عمل می کند. با استفاده از تراشه ای که با حافظه فلش NAND ساخته شده است، SSD ها به هیچ قسمت متحرکی متکی نیستند و در نتیجه قطعه بادوام تری دارند. نحوه نصب درایو حالت جامد (SSD) را با دستورالعمل های گام به گام در لپ تاپ خود مشاهده کنید تا این فرآیند آسان شود.

 

انتقال اطلاعات به هارد دیسک جدید

اگر درایو موجود خود را جایگزین می کنید، توصیه می کنیم از نرم افزار انتقال داده برای انتقال همه فایل ها از درایو موجود به هارد دیسک جدید استفاده کنید. برای نصب SSD در سیستم Mac، فرآیند متفاوت است – مراحل نصب SSD مخصوص Mac ما را در اینجا دنبال کنید.

اقدامات احتیاطی قبل از نصب

  • قبل از شروع به نصب ssd در لپ تاپ، باید الکتریسیته ساکن را شناسایی کنید، به دلیل اینکه وجود این نوع الکتریسته می تواند به حساب شما آسیب بزند. برای محافظت از اجزای سیستم خود در برابر آسیب استاتیک در طول فرآیند نصب، هر یک از سطوح فلزی رنگ نشده روی قاب رایانه خود را لمس کنید یا قبل از دست زدن به اجزای داخلی، یک بند مچی ESD ببندید. هر یک از این دو روش، الکتریسیته ساکن را که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد، با خیال راحت تخلیه می کند.
  • برای محافظت از SSD جدید خود، کانکتورهای درایو را لمس نکنید.
  • SSD را باز نکنید. انجام این کار گارانتی شما را باطل می کند. آموزش نصب ssd در لپ تاپ

 

دستورالعمل نصب SSD در لپ تاپ

  1. قبل از شروع به نصب ssd در لپ تاپ مطمئن شوید که در یک محیط ایمن کار می کنید.

هر کیسه یا کاغذ پلاستیکی را از محل کار خود بردارید.

  1. وسایل را جمع آوری کنید.
  • SSD
  • پیچ گوشتی
  • دفترچه راهنمای مالک کامپیوتر شما (که نوع پیچ گوشتی مورد نیاز شما را مشخص می کند)
  1. سیستم خود را خاموش کنید.

کابل برق را جدا کرده و باتری را خارج کنید. برای نحوه انجام این کار به دفترچه راهنمای مالک سیستم خود مراجعه کنید.

  1. دکمه پاور را به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا برق باقیمانده تخلیه شود.
  2. قاب لپ تاپ خود را باز کنید.

برای نحوه انجام این کار به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

  1. با لمس یک سطح فلزی رنگ نشده..

این یک محافظ اضافی است که از درایو و اجزای شما در برابر آسیب های ساکن در طول فرآیند نصب محافظت می کند.

  1. محل ذخیره سازی را پیدا کنید.

برای مکان دقیق به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید و اندازه سوله ها را یادداشت کنید. درایو ذخیره سازی قدیمی را بردارید. درایو ذخیره‌سازی قدیمی را برای یافتن براکت‌ها، آداپتورها، قاب‌های پشتیبانی، بریس‌ها، زبانه‌های کششی یا پیچی که ممکن است به آن وصل شده باشد، از نزدیک ببینید. اگر چیزی به درایو قدیمی وصل شده است، آن را بردارید و به همان روش روی SSD قرار دهید.

  1. SSD را به سیستم خود وصل کنید.

اتصال را مجبور نکنید – باید به راحتی وصل شود و به خوبی جا بیفتد.

اگر SSD به خوبی جا نمی‌شود، از اسپیسر همراه با SSD  خود استفاده کنید و با جدا کردن چسب و چسباندن فاصله‌دهنده روی درایو، آن را به SSD وصل کنید. اتصال اسپیسر به SSD اجازه می دهد تا به همان سطح ضخامت درایو موجودی که شما حذف کرده اید دست یابد. توجه: بسیاری از نصب ها به اسپیسر نیاز ندارند، بنابراین ممکن است نیازی به استفاده از آن نباشد.

  1. لپ تاپ خود را دوباره جمع کنید.
  2. آن را روشن کنید.

SSD شما اکنون در لپ تاپ شما نصب شده است! کمی لذت ببرید و ببینید لپ تاپ شما چقدر سریعتر بوت می شود و برنامه ها بارگیری می شوند!

آموزش نصب ssd روی لپ تاپ

حال اگر به دنبال یک ssd خوب هستید که با دستگاه شما کانفیگ شود و بالاترین کیفیت رو داشته باشد، همین حالا با رسا تماس بگیرید تا از طریق کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید و بهترین ها را انتخاب کنید و اگر هم با نصب هارد به مشکل برخوردید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

 02155958090     09205958191

مسن تر

آموزش نصب ssd در کامپیوتر

جدیدتر

علائم سوختن مادربرد سیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {