بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی

سیستم های گیمینگ جزء سیستم هایی هستند که باید از سخت افزار قدرتمندی استفاده کنند زیرا با گذشت زمان و پیشرفت بازی های ویدیویی، سیستم های گیمینگ به سخت افزارهای قوی جهت اجرای بازی های سنگین نیاز دارند. مادربرد یکی از اجزای اصلی کامپیوترها هستند که وظیفه آن ایجاد ارتباط بین پردازشگر مرکزی با سایر بخش های دیگر می باشد و همچنین انرژی الکتریکی را برای دیگر اجزا فراهم می کند.

این قطعه تشکیل شده است از ترانزیستور، خازن، دیود، مقاومت، آی سی و ورودی هایی است که روی یک برد الکترونیکی واقع شده‌اند. مادربرد با اینکه در عملکرد سیستم نقش مستقیمی ندارد ولی تراشه ها و سوکت های این قطعه در سرعت آن نقشه مهمی دارند. به تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی در ادامه می پردازیم.

نیروی بالا در اورکلاک

یکی از تفاوت های مادربردهای گیمینگ با مادربردهای معمولی، قدرت بالا در اورکلاک می باشد. در واقع اورکلاک به معنای بهبود عملکرد سیستم می باشد و کاری که به باعث سرعت بخشیدن به اجزا سخت افزاری کامپیوتر می شود. مادربردهای گیمینگ با قدرت بالاتری این کار را نسبت به اورکلاک های معمولی انجام می دهند به طوری که این مادربردها امکانات بیشتری جهت اورکلاک دارند.

تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی

افزایش تعداد قطعات

از دیگر تفاوت های مادربردهای گیمینگ با معمولی اختیار بیشتر در افزایش تعدا قطعات می باشد. این مادربردها برای نصب و استفاده قطعات بیشتر و متنوع تر، مادربردهای گیمینگ از اسلات های PCI-E بیشتری برخوردارند به طوری که امکان اشغال اسلات های کنار کارت گرافیک های بزرگ وجود دارد و یا کارت‌های شبکه‌ی حرفه‌ای با مادربرد گیمینگ ارتباط بهتری برقرار می کنند. از دیگر موارد می توان به پورت های SATA بیشتر برای نصب هارد درایو و حافظه SSD اشاره کرد.

صدای قدرتمند

با گذشت زمان و پیشرفت مادربردها، از کارت های صدا در کامپیوترهای معمولی و گیمینگ استفاده کمتری می شود و از مزیت های مادربردهای جدید می توان به کارت صداهای آن برد با کیفیت اشاره کرد. ولی کیفیت این کارت صداهای آن برد در مادربردهای گوناگون متفاوت می باشد. مادربردهای گیمینگ کیفیت و قدرت صدا بالاتری نسبت به مادربردهای معمولی دارند و در بازی ها از پردازش صدای با کیفیت تری برخوردارند.

تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی

طراحی زیبا

بسیاری از گیمران به زیبایی سیستم و سخت افزار آن اهیمت بالایی می دهند و ترجیح می دهند از یک سیستم زیبا با نورپردازی های جذاب استفاده کنند. از مزیت های مادربردهای گیمینگ این است که قطعات آن ها چیدمان بهتر و مرتب تری دارند و دارای رنگ بندی جذاب تری هستند، بیشتر این مادربردها از تم قرمز و مشکی برخوردارند و حس جذابی را به وجود می آورند. از دیگر ویژگی ها می توان به حک شدن لوگوی سازنده شرکت بر روی محصول اشاره کرد و همچنین با استفاده از یک کیس گیمینگ که دارای پنل های شفاف و شیشه ای می باشند، می توان این زیبایی را جذاب تر کرد.

امکان نصب کارت گرافیک بیشتر

کارت گرافیک یکی از قطعات مهم در سیستم های گیمینگ می باشد و در دنیای گیم نقش مهم را بر عهده دارد و یکی از قطعات مورد علاقه گیمرها، کارت گرافیک می باشد. از ویژگی های بارز مادربردهای گیمینگ می توان به  فناوری SLI یا Cross Fire اشاره کرد که این ویژگی جذاب این امکان را ایجاد می کند که از دو کارت گرافیک یا بیشتر استفاده کنید و از قدرت پردازشی بیشتری استفاده کنید. فناوری Cross Fire باعث می شود تا چندین کارت گرافیک در یک خانواده را با یک دیگر سازگار سازند و به یکدیگر وصل شوند و به صورت یک خروجی، از قدرت پردازشی همه آن‌ ها استفاده کرد.

تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی

نتیجه

مادربردهای گیمینگ ویژگی های قدرتمندتری نسبت به مادربردهای معمولی دارند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958090  و  09205958191

مسن تر

کارت گرافیک مناسب پریمیر

جدیدتر

نکات مهم قبل از خرید مانتیور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {