بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

دلیل کار نکردن تاچ لپ تاپ

برای شماهم حتما پیش آمده است که تاچ پد صفحه نمایش لپ تاپتان کار نکند. چند دلیل برای کار نکردن تاچ پد لپ تاپ وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

وجود گرد و خاک بر روی صفحه

اولین دلایلی که می توانیم به آن اشاره کنیم. کثیف شدن صفحه تاچ پد و گرفتن گرد و غبار می باشد. که هر صفحه نمایشی هنگام خرید یک دستمال نرم دارد که تقریبا باید بعد از هر بار استفاده از صفحه تاچ کامپیوتر آن را به آرامی تمیز کنید بدون آنکه ضربه ای به آن وارد شود.

دلیل کار نکردن تاچ لپ تاپ

برخورد دست به لوگو کوچک گوشه تاچ پد

سعی کنید تا جایی که می توانید ار برخورد دست خود با  لوگو تاچ پد جلوگیری کنید تا مانع از خراب شدن آن به شود.

هنگ کردن سیستم لپ تاپ

بعضی از مواقع پیش آمده است که دارید هنگام کار کردن با برنامه دستگاه شما هنگ می کند و صفحه تاچ پد هیچ حرکتی را نشان نمی دهد. بهتر است آن برنامه را ببندید . یک بار دستگاه را ری استارت کنید. برای بررسی هنگ کردن سیستم دکمه Num Lock را فشار دهید و تا متوجه روشن شدن چراغ های مربوطه بشوید. اگر روشن نشوند یعنی سیستم شما هنگ کرده است. در اینجا اول باید مشکل هنگ کردن لپ تاپ را رفع کنید و بعد به سراغ تاچ پد بروید.

بهم خوردن تنظیمات بایوس، نصب و حذف کردن برنامه های ویروسی، خراب شدن تاچ بر اثر ضربه، اتصال USBبه لپ تاپ و … می تواند همچون دلایل برای کار نکردن صفحه تاچ لپ تاپ باشد.

دلیل کار نکردن تاچ لپ تاپ

 

یکی دیگر از دلیل خراب شدن جدا کردن ماوس ها می باشد

بعضی وقتا به دلیل اتصال یک ماوس ، به صورت خودکار صفحه لمسی آن غیرفعال می شود. بهتر است اول سیستم خود را خاموش کنید و بعد سیم یا دانگل ماوس ها را جدا کنید. اگر از ماوس بلوتوثی استفاده کرده اید پس از آنکه کار با لپ تاپ به اتمام رسید اتصال آن را قطع کنید و بعد سیستم را خاموش کنید. بعد از آن دوباره سیستم را روشن کنید و چک کنید که تاچ پد فعال باشد.

تجهیزات جانبی لپ تاپ

وقتی تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند بهتر است تجهیزات جانبی آن را هم چک کنید. دستگاهای USB و هرگونه اتصالات جانبی مشکلات کوچکی را در سیستم های لپ تاپ به وجود می آورد که می تواند دلیل کار نکردن تاچ پد باشد.

اول از همه تمام کابل ها و اتصالات را جدا کنید و سیستم را ری استارت کنید. بعد از راه اندازی لپ تاپ خود را روشن کنید و تاچ پد آن را چک کنید. اگر بعد از روند این کار تاچ پد لپ تاپ کار کرد یعنی مشکل از این قسمت می باشد در غیر این صورت باید مراحل های دیگر را چک کنید.

دلیل کار نکردن تاچ لپ تاپ

Device Manager

  • Device Manager یکی از راهکار های نرم افزاری است که ممکن است باعث کار نکردن صفحه تاچ لپ تاپ بشود.
  • باید از به روز بودن و نصب برنامه های خود اطلاع داشته باشید که بروز هستند یا خیر.
  • دکمه ویندوز را لمس کنید و کلمه Device Manager را در منوی استارت تایپ کنید. و بعد گزینه Mice and other pointing devices از لیست موجود انتخاب کنید.
  • بعد از آن دکمه مربوط به تاچ پد و راست کلیک کردن روی گزینه Update Driver Software  را انتخاب نمایید و Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید و سیستم و برنامه های آن را به روزرسانی کنید.

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید ولی باز هم به مشکل برخوردین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راه حل های بیشتری را به شما پیشنهاد بدهد.برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان و گرفتن مشاوره های رایگان می توانید از طریق شماره های زیر اقدام بفرمایید.   02155958090   09205958191

مسن تر

5 لپ تاپ برتر برای طراحی گرافیک

جدیدتر

کارت گرافیک ماین شده نخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {