بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

راهنمای مبتدیان برای خرید اولین هدفون

خرید اولین جفت هدفون همیشه یک چالش است: چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و خواندن راهنماهای آنلاین گاهی اوقات می تواند مانند سوزنی در انبار کاه باشد. نگران نباشید. در این راهنما، ما این فرآیند را ساده می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم مواردی را که واقعاً باید هنگام خرید یک جفت هدفون جدید بر اساس نیازهای فردی خود بررسی کنید، یادداشت کنید.

بودجه شما چقدر است؟

از 50 دلار تا 500 دلار یا بیشتر، هدفون ها با قیمت های مختلفی عرضه می شوند و جفت مناسب برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. استثناهایی وجود دارد، اما هدفون‌های ارزان‌تر معمولاً دوام زیادی ندارند و در بهترین حالت کیفیت صدای متوسطی دارند.

اگر بودجه شما کمتر از 50 دلار است، خرید هدفون های سیمی به جای هدفون های بی سیم عاقلانه تر است، زیرا ارزان تر هستند، توسط مارک های معتبر ارائه می شوند و مقرون به صرفه تر هستند، به این معنی که صدای بسیار بهتر و کیفیت ساخت با قیمت پایین تری دریافت می کنید.

اگر بودجه شما کمتر از 30 دلار است، وسوسه نشوید که یکی از آن هدفون های ارزان قیمت بدون مارک، به خصوص هدفون های بی سیم را بخرید. درعوض، IEM های سطح پایه (مانیتورهای داخل گوشی) را در نظر بگیرید که هزینه بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.

راهنمای مبتدیان برای خرید اولین هدفون (7)

هدفون را برای چه چیزی نیاز دارید؟

برای خرید هدفون مناسب، ابتدا باید مشخص کنید هدفون را برای چه هدفی می‌خرید. بسته به نیاز شما، کیفیت های مهم برای شما متفاوت خواهد بود.

  • اگر برای گوش دادن تفریحی غیررسمی در داخل خانه خرید می‌کنید، هدفون‌های شما می‌توانند بزرگ‌تر باشند تا تجربه همه‌جانبه‌تری را با ایرپدهای بزرگ‌تر برای راحتی بیشتر ارائه دهند.
  • اگر برای ورزش و ورزشگاه خرید می‌کنید، از هدفون‌های سیمی خودداری کنید زیرا مجبور خواهید بود با کابل‌ها دست و پنجه نرم کنید. بنابراین، هدفون یا هدفون بی سیم را انتخاب کنید.
  • اگر گیمر هستید، به هدفون سیمی با صحنه صوتی گسترده و تصویربرداری خوب نیاز دارید. بی‌سیم‌ها نیاز به شارژ شدن دارند و مشکلات تأخیر ایجاد می‌کنند که گیم‌پلی را مختل می‌کند.
  • اگر برای استفاده اداری خرید می کنید، هدفون شما باید ارگونومیک به نظر برسد. این بدان معناست که یک بدنه کوچکتر و براق را انتخاب کنید – ترجیحاً با روکش مات.
  • اگر دانشجو هستید، هدفون شما باید سبک و راحت باشد تا فشار زیادی به گردن شما وارد نکند و حتی پس از جلسات طولانی مطالعه باعث خستگی نشود.
  • اگر برای استفاده معمولی در فضای باز خرید می‌کنید، به هدفونی نیاز دارید که به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز نداشته باشد و بتوان آن را جمع کرد و در یک کیف کوچک قرار داد تا حمل آن آسان شود.

ترجیحات گوش دادن شما چیست؟

گوش دادن یک تجربه شخصی است، بنابراین غیر منطقی است که فرض کنیم آنچه برای دیگران خوب به نظر می رسد برای شما نیز خوب به نظر می رسد. چندین امضای صدای هدفون وجود دارد. با انجام برخی تحقیقات می توانید مورد علاقه خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر باس اضافی دوست دارید، هدفون هایی با امضای “گرم” تهیه کنید، اما اگر می خواهید موسیقی شما طبیعی تر و دقیق تر به نظر برسد، هدفون هایی با امضای “متعادل” انتخاب کنید. اگر نمی خواهید حوصله تحقیق کنید، منحنی معروف هارمن را دنبال کنید که اکثر مردم آن را لذت بخش تر می دانند.

چیز دیگری که بر تجربه شنیداری شما تأثیر می گذارد، کدک های مختلف بلوتوث مورد استفاده در هدفون های بی سیم مانند aptX، LDAC، LHDC و غیره است. کدک های مختلف در فعالیت های مختلف برتری دارند، بنابراین بررسی کنید هدفون بی سیمی که قصد خرید آن را دارید از کدک بلوتوث مورد نظر شما پشتیبانی می کند یا خیر.

اگر از هدفون بی‌سیم خود در فضای باز استفاده می‌کنید، داشتن ویژگی‌هایی مانند حذف نویز فعال و حالت شفافیت در دستگاه بسیار راحت است. ANC صدای محیط را مسدود می کند، بنابراین بهتر می توانید روی موسیقی خود تمرکز کنید. حالت شفافیت به شما امکان می دهد بدون درآوردن هدفون، صدای اطراف خود را بشنوید.

به خاطر داشته باشید که برندهای هدفون خود را متفاوت تنظیم می کنند. به عنوان مثال، هدفون های Bose معمولا باس بیشتری دارند. هدفون های Sony، Audio Technica و Sennheiser معمولاً صدای متعادلی دارند. در مقابل، Beats by Dre و Skullcandy بر ارائه یک تجربه شنیداری با صدایی سرگرم کننده به قیمت از دست دادن برخی جزئیات تمرکز می کنند.

راهنمای مبتدیان برای خرید اولین هدفون (8)

آیا از هدفون خود برای تماس استفاده خواهید کرد؟

فاکتور مهم دیگری که باید در هنگام خرید اولین مجموعه هدفون خود در نظر بگیرید این است که آیا قصد دارید از آنها برای تماس استفاده کنید یا خیر – چیزی که بسیاری از خریداران فراموش می کنند.

اگر هدفون سیمی می‌خرید، مطمئن شوید که دارای یک میکروفون درون خطی (معمولاً درون کنترل از راه دور) و بادوام و با کیفیت است. هدفون‌های بی‌سیم دارای میکروفون‌هایی در بدنه خود هستند و از نرم‌افزاری برای کاهش صدای محیط در حین مکالمه استفاده می‌کنند تا طرف مقابل بتواند صدای شما را واضح‌تر بشنود.

اگر بودجه‌تان کم است و نمی‌توانید هدفون‌های بی‌سیم گران‌قیمت را بخرید، بهتر است هدفون‌های سیمی را انتخاب کنید که کیفیت میکروفون کافی را حتی در مدل‌های ارزان‌تر ارائه دهد. در هدفون های سیمی، هنگام صحبت کردن، می توانید میکروفون را به صورت فیزیکی به دهان خود نزدیک کنید، اما با استفاده از بی سیم، به نرم افزاری برای کاهش نویز محیط تکیه می کنید که همیشه قابل اعتماد نیست.

چه مدت قصد دارید هدفون خود را نگه دارید؟

در نهایت، تصمیم بگیرید که واقعاً چه مدت می خواهید از هدفون خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید چندین سال دوام بیاورند، احتمالاً باید از هدفون‌های بی‌سیم خودداری کنید، زیرا باتری لیتیوم یون موجود در آنها به مرور زمان تحلیل می‌رود و هر سال عمر باتری بدتری را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که هدفون‌ها و هدفون‌های بی‌سیم عمر باتری بسیار بدی دارند و با گذشت زمان کاهش می‌یابند، پس از هر چند سال باید به خرید یک جفت جدید ادامه دهید که نه تنها هدر دادن پول است، بلکه برای محیط زیست نیز مضر است.

از سوی دیگر، یک جفت هدفون سیمی خوب می‌تواند سال‌های متوالی برای شما دوام بیاورد، زیرا باتری، تراشه یا میکروفون داخلی ندارد. گفته می شود، کابل ممکن است به مرور زمان فرسوده شود. برای حل آن، برای مدیریت راحت تر، هدفون های سیمی با کابل های جداشدنی بخرید.

برخی از هدفون‌های استودیویی رده بالا برای ماندگاری یک عمر ساخته شده‌اند، اما گران هستند و به DAC و تقویت‌کننده‌های قدرتمندی نیاز دارند که آن‌ها را برای شنوندگان معمولی نامناسب می‌سازد.

قبل از خرید هدفون تحقیق کنید

اگر از یک برند معتبر خرید می کنید، پیدا کردن یک هدفون بد سخت است. اما فقط به این دلیل که یک هدفون بررسی های فوق العاده ای دارد، لزوماً به این معنی نیست که شما هم آن را دوست خواهید داشت.

بهترین هدفون برای شما به ترجیحات گوش دادن و سبک زندگی منحصر به فرد شما بستگی دارد، بنابراین هنگام تحقیق در مورد مدلی که بخرید، آنها را در نظر بگیرید. اگر می خواهید نیازهای خود را واضح تر ارزیابی کنید، می توانید به این راهنما بازگردید.

اگرهم نیاز به مشاوره تخصصی تر دارید، با ما تماس بگیرید تا در خرید بهترین هدفون بهتون کمک کنیم.

پرزنت حضوری 02155958191

مشاوره آنلاین 09205958191

آدرس اینستاگرام ما برای دیدن پست های ویژه و آموزشی @rsa.group_

راهنمای مبتدیان برای خرید اولین هدفون (9)

مسن تر

راهنمای خرید تجهیزات مناسب گیمینگ

جدیدتر

بهترین نرم افزارهای انیمیشن سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {