بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

سیستم صوتی سالن تئاتر

سالن های تئاتر از جمله سالن های خیلی مهم می باشند که برای اجرای تئاتر های مختلف و هنری مورد استفاده قرار می گیرند، تئاتر یکی از مهم ترین برنامه های هنری می باشد که با اصول مهم و مشخصی طراحی و اجرا می شوند. اما عوامل دیگری همچون بزرگی سالن و تهیه و اجرای سیستم صوتی عالی نیز در کیفیت تئاتر نیز تاثیرگذار است.

در واقع صدا یکی از عوامل مهم در اجرای بسیاری از برنامه ها و اجراها از جمله سالن های همایش و کنسرت و همینطور سالن های تئاتر نیز بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد. در سالن های تئاتر افراد زیادی برای تماشای تئاتر های جذاب جمع می شوند که این افراد، یک اجرای خوب و با کیفیت را از عوامل تئاتر نیاز دارند. بنابراین بهتر است که سیستم صوتی سالن های تئاتر را نیز در اولویت ها قرار دهید.

سیستم صوتی سالن تئاتر

سیستم صوتی تئاتر

برای تهیه یک سیستم صوتی عالی برای سالن های تئاتر، استانداردها و اصولی وجود دارد که باید آن ها رعایت کرد. کمک گرفتن از کارشناسان حرفه ای به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. طراحی و اجرا سیستم صوتی برای این سالن ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن ها توجه کنید.

سیستم های صوتی به کار رفته در سالن بر اساس مساحت و متراژ سالن استفاده می شوند، در واقع اگر می خواهید در یک سالن بزرگ سیستم صوتی را اجرا کنید، باید نسبت به سالن های که کوچک تر هستند از سیستم صوتی بیشتری استفاده کنید. بنابراین برای اجرای سیستم صوتی در این سالن ها به متخصصان حرفه ای برای اجرای این سیستم ها نیاز دارید.

سیستم صوتی سالن تئاتر

نکات مهم در طراحی سیستم صوتی تئاتر

صدای یکدست و یکنواخت

از مهم ترین نکات در طراحی سیستم صوتی در این نوع سالن ها، یکنواختی صدا در تمام نقاط سالن می باشد. به طوری که افرادی که در ردیف های دورتر می نشینند نیز از کیفیت عالی صدایی که ردیف های جلو استفاده می کنند، بهره مند شوند. اما این اتفاق چگونه می افتد؟ یکنواختی صدا به وسیله نرم افزارهای صدا تنظیم می شود، این نرم افزارها خصوصیاتی خاصی ندارند و به بهترین شکل صدای موجود در درون سالن را یکدست و یکنواخت می کنند. وظیفه پوشش دهی تمام نقاط کور سالم با سیستم صوتی، بر عهده مهندس صدا در سالن می باشد.

تعیین و انتخاب سیستم صوتی

انتخاب سیستم صوتی بر اساس نحوه کاربری و نوع محیط و فضای شما تعیین می گردد. موارد و اصول مهمی که در این موضوع مهم می باشد از جمله ابعاد سن صحنه، آکوستیک سالن، فضای بالکن ها، چیدمان صندلی ها، جنس کف سالن و ارتفاع سالن می باشد. در انتخاب سیستم صوتی در سالن های تئاتر باید به این موارد مهم دقت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

نوع چیدمان و توزیع سیستم صوتی از دیگر موارد مهمی است که باید به ان توجه کنید. یک چیدمان عالی به شما در ایجاد صدایی یکنواخت کمک می کند. سیستم های صوتی پیشرفته مورد استفاده در سالن های بزرگی که چند هزار نفره می باشند مناسب است و برای سالن های کوچک می توان از سیستم های صوتی معمولی استفاده کرد.

سیستم صوتی سالن تئاتر

استانداردهای مهم در اجرای سیستم های صوتی تئاتر

همانطور که اشاره کردیم، طراحی و اجرای سیستم های صوتی در این سالن ها به یک سری اصول و نکات مهم پایبند هستند که باید در هنگام اجرا به آن ها توجه کنید.

  • استفاده ازعایق خارجی یکی از این اصول و نکات مهم می باشد. برای اینکه از نفوذ و ورود صداهای خارج از سالن جلوگیری کنید. صداهایی مانند صدای ماشین باعث می شود که تمرکز مخاطبان به سمت صداهای اضافی برود. این نکته تاثیر مهمی روی کیفیت صدا می گذارد.
  • دومین نکته تاثیرگذار در سیستم صوتی سالن تئاتر در هنگام طراحی سیستم می باشد، در این مورد شما باید تمام نکات لازم را برای کنترل صداهای اضافی و خارج از سالن را رعایت کنید و مواردی مانند جابجایی تجهیزات و ارائه خدمات باعث نارضایتی تماشاگران نشود.
  • یکی از موارد مهم در این نکات استفاده از سیستم های متنوع برای سالن تئاتر است، این موضوع سبب می شود تا بتوانید در برنامه های گوناگون، انتخاب های بیشتری داشته باشید و مشکلی در انتخاب نداشته باشید و در هر اجرا با سیستم های صوتی سالن درگیر نباشید.
  • در طراحی سیستم های صوتی تئاتر، از تجهیزات خیلی زیاد که کاربردی هم ندارند استفاده نکنید و تجهیزات را بدون دلیل اضافه و بالا نبرید. این تصور این که هر چه تعداد سیستم های صوتی شما بیشتر باشند و کیفیت صدای شما نیز بالاتر می رود، اشتباه می باشد. در واقع انعکاس صدا در سالن باعث اذیت شدن گوش مخاطبان شما می شود.
  • استفاده از بهترین میکروفون از دیگر موارد مهمی است که باید رعایت کنید. در طراحی سیستم صوتی آمفی تئاتر باید از میکروفون های متنوع و گوناگونی استفاده کنید که تا در شرایط های مختلف امکان استفاده از آن ها وجود داشته باشد. علاوه بر این محل نصب این میکروفون ها نیز مهم می باشد تا افراد بتوانند در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند.

نتیجه گیری

بنابراین، سیستم صوتی سالن های تئاتر از اهمیت بالایی برخوردارند و علاوه بر آن برای اجرای سیستم های صوتی این سالن ها به کارشناسان و افراد متخصص نیاز دارید، مشاوره گرفتن در این زمینه نیز به شما کمک میکند. همین حالا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در این زمینه به شما کمک کنند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958090  و  09205958191

مسن تر

کیس GT501 تاف گیمینگ

جدیدتر

سیستم صوتی سالن های همایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {