بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

گیمینگ یا رندرینگ؟

به احتمال زیاد با اسم، سیستم رندرینگ و سیستم گیمینگ آشنا باشید. این دو سیستم جزء سیستم های قوی محسوب می شوند که هر کدام در حوزه های مختلف کاربرد دارند. اما سوال اینجاست که کدام یک از این سیستم ها قوی تر هستند و در چه کارهایی کاربرد دارند؟ گیمینگ یا رندرینگ؟

یا برای خرید هر یک از این سخت افزارهای چه مواردی مهم است؟ با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. سیستم های رندرینگ و گیمینگ، سیستم هایی هستند که افراد گیمر و طراح با این سیستم ها آشنایی دارند، بنابراین اگر شما هم جزء این دسته از افراد باشید به احتمال زیاد با این سیستم ها آشنایی دارید. ابتدا بهتر است با هر کدام از این سیستم ها آشنا باشید.

آشنایی با سیستم رندرینگ

برای آشنایی با این سیستم بهتر است بدانید که سیستم رندرینگ چیست؟ کلمه رندرینگ به چه معنایی است؟ در‌واقع رندرینگ به مراحل تبدیل عکس های دو بعدی و سه بعدی که قابل نمایش و چاپ باشند می گویند. اما رندرینگ در چه زمینه هایی استفاده می شود؟ رندرینگ (Rendering) در بیشتر طراحی های معماری، انیمیشن ها، بازی های ویدیویی و شبیه سازها و جلوه های ویژه فیلم ها استفاده می شود.

بنابراین سیستم های رندرینگ در واقع سیستم هایی هستند که وظیفه رندر کردن به وسیله موتورهای رندرینگ را دارند. سیستم های رندرینگ، سیستم های قوی هستند و پردازنده مورد استفاده در این نوع سیستم ها AMD EPYC می باشد.

در سیستم های رندرینگ نیاز به RAM ،CPU ،GPU خیلی قوی دارید. سیستم های رندرینگ باید در زمینه هایی مانند برنامه های سه بعدی مانند 3D max و دیگر نرم افزارهای گرافیکی بتوانند خیلی قوی عمل کنند و قابلیت پردازش های سنگین و محاسبات سنگین را داشته باشند.

  • پردازنده: پردازنده‌های قدرتمندی مانند Intel Xeon یا AMD Threadripper مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • حافظه: برای سیستم رندرینگ، حداقل 16 گیگابایت RAM و حتی بیشتر نیز توصیه می‌شود.
  • کارت گرافیک: در سیستم رندرینگ، به جای کارت گرافیک مخصوص بازی‌ها، کارت گرافیکی با حافظه بالا و قابلیت‌های محاسباتی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند کارت‌های NVIDIA Quadro و AMD Radeon Pro.
  • حافظه داخلی: حداقل 512 گیگابایت فضای داخلی برای ذخیره فایل‌های سنگین و فیلم‌های با کیفیت بالا مورد نیاز است.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش با رزولوشن بالا و دقت رنگ بالا، مانند صفحات نمایش IPS با دقت 4K و 8K، مناسب است.

آشنایی با سیستم های گیمینگ

سیستم های گیمینگ یکی از انواع سیستم ها هستند که در بازی های سنگین و قوی کاربرد دارند. کیس های گیمینگ نیز دارای مادربرد، پردازنده، کارت گرافیک، حافظه، هارد دیسک، هارد SSD می باشند، اما این قطعات در سیستم های گیمینگ از نظر کیفیت و اجرای قوی نسبت به سیستم های معمولی بالاتر هستند.

در سیستم های گیمینگ به پردازنده و کارت گرافیک قوی نیاز دارید، این دو قطعه برای اجرای سریع ویدئوها و بازی های سنگین می باشند. در طراحی این نوع سیستم ها می توانید کلاک اسپید بالایی را در قطعات مشاهده کنید و این موضوع تاثیر خوبی روی فریم ها می گذارند. برای افزایش تعداد فریم ها در هر ثانیه می توانید با بالا بردن فرکانس یا کلاک اسپید در فرآیند اورکلاک به این نتیجه برسید.

سیستم گیمینگ معمولاً شامل مشخصات زیر است:

  • پردازنده: پردازنده‌های قدرتمندی مانند Intel Core i7, i9 یا AMD Ryzen 5, Ryzen 7 مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • حافظه: برای سیستم گیمینگ، حداقل 8 گیگابایت RAM الزامی است. بیشتر از این مقدار نیز برای اجرای بازی‌های بزرگتر و پیچیده‌تر توصیه می‌شود.
  • کارت گرافیک: برای اجرای بازی‌های پرطرفدار، کارت گرافیک با حداقل 4 گیگابایت حافظه گرافیکی (VRAM) مورد نیاز است.
  • حافظه داخلی: حداقل 256 گیگابایت فضای داخلی برای نصب بازی‌های رایانه‌ای الزامی است.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش با رزولوشن بالا و نرخ به‌روزرسانی بالا مانند 144Hz یا 240Hz مناسب است.

بنابراین، تفاوت اصلی مشخصات سیستم گیمینگ و رندرینگ در کاربردهای متفاوت آن‌ها در پردازش داده‌های گرافیکی است. سیستم گیمینگ برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده است.

 

گیمینگ یا رندرینگ؟

تفاوت بین سیستم های رندرینگ و گیمینگ

از تفاوت های اصلی سیستم‌های رندرینگ و گیمینگ، پردازنده و کارت گرافیک است  به طوری که سیستم های گیمینگ، کارت گرافیک قدرتمندی دارند و سیستم های رندرینگ نیاز به CPU های قوی دارند. همچنین موارد دیگری مانند میزان SSD و RAM در دو سیستم متفاوت است.

پردازنده (CPU)

در مقایسه سیستم های گیمینگ و رندرینگ از لحاظ پردازنده به این نتیجه میرسیم که سیستم های رندرینگ برای اجرای چندین فرمان در لحظه به پردازنده های قوی نیاز دارند در واقع این سیستم ها در قسمت پردازنده نیاز به هسته بیشتری دارند.

بنابراین برای یک سیستم رندرینگ رده پایین با کمترین هزینه، پایین تر از Intel Core i7 و ریزن 7 را نمی توان در نظر گرفت. اما پر استفاده ترین CPU در سیستم های رندرینگ کدام می باشند؟ Intel Core I 9 و AMD Rezen Thrdripper از پر استفاده ترین CPU در این نوع سیستم ها می باشند.

کارت گرافیک (GPU)

تفاوت کارت گرافیک های سیستم های رندرینگ و گیمینگ، در میزان حجم حافظه ی کارت گرافیک و فرکانس کارت گرافیک است. در واقع در کارت گرافیک سیستم های گیمینک، وظیفه اصلی افزایش فرکانس می باشد و در سیستم های رندرینگ به حجم بالای رم کارت گرافیک، علاوه بر کارت گرافیک قدرتمند نیز نیاز است.

رم (RAM)

در سیستم های گیمینگ، حداکثر رم استفاده شده 16 گیگابایت می باشد ولی در سیستم های رندرینگ حداقل رم استفاده شده، 32 گیگابایت است و همچنین در سیستم های رندرینگ کمترین رم استفاده شده باید حداقل 64 گیگابایت باشد. نکته قابل توجه در این سیستم ها این است که در سیستم های رندرینگ بالا رده، دارای 256 گیگ رم می باشند که در سیستم های گیمینگ یک گزینه بی فایده می باشد.

هارد دیسک

یکی دیگر از تفاوت های این دو سیستم در میزان حافظه داخلی آن ها یا همان هارد، می باشد. سیستم های رندرینگ دارای یک هارد SSD بسیار سریع با حجم بالا می باشند که علاوه بر این به چندین ترابایت هارد HDD برای ذخیره اطلاعات در مدت طولانی نیاز دارند. اما در سیستم های گیمینگ وجود یک هارد SSD با حجم 2 ترابایت کافی می باشد.

مادربرد

فرق سیستم رندرینگ با گیمینگ، تفاوت مادربرد آنها می باشد. در سیستم های رندرینگ، تعداد اسلات های رم روی مادربرد بیشتر از سیستم های گیمینگ می باشد. همچنین دو CPU در یک سیستم، در سیستم های رندر بسیار قوی، استفاده می شود.

 

گیمینگ یا رندرینگ؟

آیا گیمرها می توانند از سیستم های رندر استفاده کنند؟

سیستم های رندرینگ دارای پردازنده ها و کارت گرافیک های بسیار قوی می باشند و از سیستم های گیمینگ قوی تر هستند، ولی سیستم های رندرینگ به علت قیمت بالایی که دارند، برای بازی کردن استفاده نمی شوند. سیستم های رندرینگ و گیمینگ، هر دو در زمینه کاری خود عالی و قوی عمل می کنند. زیرا هر کدام قطعات مورد نیاز در زمینه کاری خود را دارند.

نتیجه گیری

سیستم های رندرینگ و سیستم های گیمینگ، هر دو از سیستم های قدرتمندی می باشند و در زمینه کاری مخصوص به خود قدرتمند عمل می کنند. اما اگر یک طراح حرفه ای هستید یا یک گیمر قدرتمند، به سیستم های رندرینگ و گیمینگ نیاز دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

02155958090   و  09205958191

مسن تر

 ورک استیشن چیست؟

جدیدتر

بهترین کارت گرافیک تدوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {