بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

میکروفون همه کاره

میکروفون استودیویی یکی از مهم ترین تجهیزات استودیوها می باشد که این میکروفون ها در موارد بسیاری مانند تولید پادکست ها، ویدیوهای آنلاین و پروژه های موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی وجود دارد که در انتخاب بهترین میکروفون همه کاره استودیویی به شما کمک می کند. به طور کلی، میکروفون هایی که در استودیوها استفاده می شود از نوع میکروفون های خازنی می باشند به دلیل اینکه این میکروفون ها حساسیت بالاتری دارند و در طول فرایند ضبط سازها و آواز عالی هستند.

میکروفون های استودیویی

میکروفون استودیویی یک دستگاه صوتی است که وظیفه تبدیل صدا به انرژی الکتریکی را دارد و سپس این سیگنال تقویت و پردازش در اجراهای زنده و موارد دیگر می شود. میکروفون های مورد استفاده در استودیوها دو نوع می باشد، داینامیک و خازنی. میکروفون های خازنی به طور کلی به دو نوع اصلی تقسیم می شوند: میکروفون های دیافراگمی بزرگ و میکروفون های دیافراگمی کوچک. دیافراگم قطعه ای است که در میکروفون می لرزد و در نهایت یک سیگنال صوتی ایجاد می کند. می توانید کندانسورها را بر اساس الگوی قطبی آن ها دسته بندی کنید که به فضای اطراف میکروفون که بیشترین حساسیت را به صدا دارد، اشاره دارد.

انواع میکروفون های استودیویی

  • میکروفون های داینامیک
  • میکروفون های کاندنسر

میکروفون های کاندنسر

در مواردی مانند ضبط صدا با حساسیت و فرکانس بالا از میکروفون های کاندنسر استفاده می کنند. میکروفون های کاندنسر با نام میکروفون های خازنی نیز شناخته می شوند. این میکروفون ها به دلیل حساسیت و جزئیات بالا در استودیوها مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه کار این میکروفون ها به گونه ای است که این میکروفون ها ساخته شده از یک دیافراگم سبک می باشد که این دیافراگم معلق شده به وسیله یک صفحه ثابت می باشد.

حرکت دیافراگم به این گونه است که امواج صوتی بر دیافراگم فشار وارد می کنند و باعث حرکت آن می شوند. میکروفون های کاندنسر به دلیل داشتن دیافراگم نازک، برای صداهای ظریف مناسب هستند ولی این میکروفون ها برای ضبط گیتارهای آکوستیک و آواز گزینه مناسبی هستند اما در کل، عملکرد خوبی را در صداهای بلندتر مانند باس از خود نشان نمی دهند

میکروفون های داینامیک

اگر به یک میکروفون برای صداهای بلند و عمیق بالا نیاز دارید، میکروفون های داینامیک یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد. می توانید از این میکروفون ها برای ضبط زنده به دلیل تحمل صدای بلند و حساسیت پایین گزینه مناسبی هستند. میکروفون های داینامیک، برای تقویت سیگنالی که به وسیله دیافراگم دریافت می شود، از سیم پیچ استفاده می کنند که همین موضوع باعث می شود که خروجی میکروفون داینامیک کمتر از میکروفون های کاندنسر باشد.

یکی از ویژگی های میکروفن های داینامیک سختی این میکروفون های می باشد، این میکروفون ها از استحکام بالایی برخوردارند. از دیگر ویژگی های این میکروفون می توان به امکان جا به جایی اجزای آن ها اشاره کرد و همچنین این میکروفون ها به آمپلی فایر داخلی، باتری یا منبع تغذیه خارجی نیاز ندارند به دلیل این میکروفون ها به وسیله لوازم الکترونیکی خود نیرو تولید می کنند.

میکروفون همه کاره

میکروفون Audio Technical AT202

میکروفون Audio Technical AT202 یکی از گزینه های عالی در انتخاب میکروفون استودیویی می باشد. از ویژگی های این میکروفون می توان به ابعاد ۵۲x۵۲x۱۶۲ میلی‌متر و وزن ۳۴۵ گرمی اشاره کرد. این میکروفون از نوع میکروفون های کاندنسر می باشد و با توجه به این ویژگی می توانید به راحتی تمام جزئیات صدا را ضبط کنید. الگوی قطبی این میکروفون کاردیوئید می باشد و از دیافراگم  0.63 اینچی برخوردار است و همچنین دارای یک پاسخ فرکانسی عالی 20HZ-20KHZ می باشد. همچنین از دیگر ویژگی های آن می توان به امپدانس خروجی 100 اهم، 20 Db نویز داخلی اشاره کرد. این میکروفون به همراه یک گلویی و یک کیف پارچه ای عرضه می شود.

میکروفون همه کاره

نتیجه گیری

قبل از خرید میکروفون باید مشخص کنید که در چه موردی می خواهید از میکروفون استفاده کنید. آیا برای اجراهای زنده می خواهید یا تولید پادکست؟ اگر به دنبال یک میکروفون عالی هستید، با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما در این زمینه به شما کمک کنند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958090  و  09205958191

مسن تر

نکات مهم قبل از خرید مانتیور

جدیدتر

بهترین هدفون استودیویی اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {