بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

نحوه انتخاب لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

نحوه انتخاب لپ تاپ برای طراحی گرافیکی می تواند یک چالش باشد و متفاوت از خرید لپ تاپ برای استفاده عمومی یا بازی باشد. لپ تاپ ها برای طراحی گرافیکی باید به اندازه کافی سبک، قابل حمل و قدرتمند باشند تا کارهای پیچیده ای را انجام دهند.

سوال اصلی این است که چه لپ تاپی برای طراحی گرافیکی مناسب است؟ قبل از تحقیق و دوری بیش از حد در فرآیند تصمیم گیری – نوع کاری که انجام می دهید و بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر کارهای پیچیده سه بعدی انجام می دهید، باید در انتهای بالایی تمام مشخصات قرار بگیرید. اگر کار شما بیشتر دوبعدی است، می توانید در حد متوسط و پایین محدوده باشید.

مشخصات لپ تاپ طراحی گرافیکی

مهمترین مشخصات لپ تاپ که برای طراحی گرافیکی باید به آنها توجه کرد عبارتند از: سیستم عامل، CPU، حافظه (RAM)، درایو ذخیره سازی، نوع و اندازه نمایشگر و دقت رنگ. یک لپ‌تاپ خوب چیزی بیش از سرعت دارد. مطمئناً برای اجرای برنامه های خود به سرعت نیاز دارید، اما عواملی مانند تصمیم گیری بین Mac یا PC، RAM، درایوها، نمایشگرها و دقت رنگ نیز دارید. شما باید تعادل مناسبی را در نحوه استفاده از لپ تاپ خود پیدا کنید. بیایید وارد آن شویم!

نحوه انتخاب لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

 

مک در مقابل کامپیوتر

اولین سوال این است که آیا می خواهید با مک کار کنید یا رایانه شخصی. اکثر نرم افزارها، حتی برای طراحی گرافیکی، برای پلتفرم های iOS® و Microsoft® Windows® تولید می شوند. البته، باید مطمئن شوید که فایل های شما با نرم افزار و سیستم عامل مورد استفاده هر شرکتی که با آن کار می کنید، سازگار است.

مک دارای چندین مزیت است. اولاً، مانیتورهای آنها تمایل زیادی به دقت رنگ با کیفیت نمایش بالا دارند. با این حال، این موضوع به طور پیوسته کمتر واقعی می شود، زیرا رایانه های شخصی سازگاری با طراحی گرافیکی خود را افزایش می دهند. مزایای رایانه شامل توانایی اجرای نرم افزارهای عمومی تر است که اگر از لپ تاپ خود برای کارهای تجاری یا شخصی استفاده کنید می تواند تفاوت ایجاد کند.

اخیراً اپل پورت ها را از دستگاه های خود حذف کرده است. این به محصولات ظاهری براق و ساده می‌دهد، اما هنگام وصل کردن چندین لوازم جانبی می‌تواند خسته‌کننده باشد. رایانه‌های شخصی نسبت به رایانه‌های مک، قابلیت ارتقاء بیشتری دارند و می‌توانند در ابتدا اجزای بیشتری را پیکربندی یا ارتقا دهند. این توانایی می تواند شما را قادر سازد تا فقط یک جزء قدیمی یا خراب را بدون تعویض کل لپ تاپ ارتقا دهید.

  • CPU

CPU یا پردازنده، عملکردهای کامپیوتر را کنترل می کند. برای طراحی گرافیکی به یک پردازنده سریع و قدرتمند برای اجرای نرم افزارهای طراحی پیچیده نیاز دارید. برندهای برتر به سرعت تغییر می کنند، اما معمولاً برای طراحی گرافیکی به یک پردازنده چهار هسته ای یا سری شدید نیاز دارید.

علاوه بر CPU، توجه به توانایی گرافیکی کامپیوتر نیز مهم است. یک کامپیوتر می تواند یک تراشه گرافیکی یکپارچه روی پردازنده یا یک کارت گرافیک جداگانه داشته باشد. پیش از این، تراشه‌های گرافیکی یکپارچه بسیار ابتدایی بودند، و نمی‌توانستند کاری بیش از نمایش صفحات گسترده و صفحات وب انجام دهند.

با این حال، در چند سال گذشته، تراشه های گرافیکی یکپارچه به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. مگر اینکه طراحی های سه بعدی زیادی انجام دهید، معمولاً یک تراشه یکپارچه برای اجرای اکثر برنامه های طراحی گرافیک کافی است. استفاده از یک تراشه گرافیکی یکپارچه به جای کارت گرافیک اختصاصی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. اگر بودجه کافی دارید یا تمایل دارید در برنامه های پیچیده با بافت های زیاد کار کنید، باید به دنبال یک لپ تاپ با کارت گرافیک جداگانه باشید.

  • حافظه

حافظه یا RAM، داده‌هایی را که رایانه برای دسترسی سریع به آن نیاز دارد، مانند تمام اطلاعات موجود در فایلی که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، نگهداری می‌کند. اگر معمولاً با چندین برنامه باز کار می‌کنید، یا اگر با فایل‌های بسیار حجیم کار می‌کنید، به رم بیشتری نیاز دارید تا امکان جابه‌جایی یکپارچه بین برنامه‌ها و پیمایش در میان فایل‌های پیچیده را فراهم کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید حافظه را در لپ تاپ خود داشته باشید. اگر پیکربندی شامل رم کافی برای نیازهای شما نیست، می توانید به راحتی حافظه را خریداری کرده و اضافه کنید.

نحوه انتخاب لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

  • درایو ذخیره سازی

درایوهای ذخیره سازی می توانند یک هارد دیسک سنتی (HDD) یا یک درایو حالت جامد (SSD) باشند. هارد دیسک ها، اگرچه ارزان تر هستند و ظرفیت بیشتری دارند، اما می توانند در لپ تاپ ها مشکل ساز باشند. درایوهای حالت جامد سبک‌تر، سریع‌تر و بادوام‌تر از دیسک‌های سخت هستند. اکثر لپ‌تاپ‌ها با درایوهای حالت جامد فروخته می‌شوند، اما کامپیوترها را می‌توان با درایوهای SSD ارتقا داد.

 

  • اندازه و نوع نمایشگر

از آنجایی که طراحی گرافیک یک رسانه بصری است، شما بهترین مانیتوری را می خواهید که می توانید بخرید. به طور کلی، یک مانیتور 13 اینچی برای کارهای طراحی گرافیکی بسیار کوچک است. شما باید حداقل 15 اینچ را امتحان کنید. 17 اینچ برای کار بهتر است، اما حمل آن می تواند سخت باشد. شما همچنین یک صفحه نمایش HiDPI (به نام Retina HD® توسط Apple) می خواهید. این صفحه نمایش ها دارای تراکم پیکسلی بالاتری هستند که به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. پایین ترین صفحه نمایش برای طراحی موثر 1920×1080 پیکسل خواهد بود.

اکنون بسیاری از لپ تاپ ها دارای گزینه ای برای استفاده از مانیتور به عنوان صفحه نمایش لمسی هستند. برخی از این ها می توانند به عنوان تبلت نیز استفاده شوند. اگر می خواهید از لپ تاپ خود به عنوان تبلت استفاده کنید، باید یک صفحه نمایش لمسی داشته باشید. در غیر این صورت، برخی از افراد می توانند صفحه نمایش لمسی را مشکل ساز ببینند، به خصوص با اثر انگشت.

لپ‌تاپ‌هایی که به تبلت تبدیل می‌شوند، بیشتر و بیشتر رایج می‌شوند. اگر می خواهید طراحی کنید یا از یک دستگاه ورودی متفاوت برای طرح های خود استفاده کنید، استفاده از تبلت می تواند موثر باشد. با این حال، اگر هرگز نیازی به انجام آن ندارید، ممکن است هزینه اضافی ارزش آن را نداشته باشد.

اگر انتخاب می‌کنید که از یک خودکار به‌عنوان یک دستگاه ورودی جایگزین استفاده کنید، به اطراف خود نگاهی بیندازید که بیشتر دوست دارید. این ممکن است لپ‌تاپی را که می‌خرید دیکته کند.

  • دقت رنگ

دقت رنگ و پالت رنگ گسترده نیز بخش های بسیار مهمی از مانیتور هستند. به طور کلی، می‌خواهید مطمئن شوید که مانیتوری که به آن نگاه می‌کنید دارای حداقل 100 درصد Adobe® RGB است. اگر رنگ مورد توجه شما نیست، می توانید با مانیتوری که 100% sRGB دارد، از آن دور شوید. دقت رنگ معمولاً با Delta-E اندازه‌گیری می‌شود، که نشان می‌دهد مانیتور چقدر از دقت کامل فاصله دارد، در نتیجه عدد کمتر بهتر است. سعی کنید مانیتوری با نمره دلتا ای زیر 5 بگیرید البته دلتا ای به تنهایی قابل در نظر نیست باید با پالت رنگ مقایسه شود. مانیتوری با پالت رنگی کوچک‌تر، امتیاز دلتا-E بهتر (پایین‌تری) خواهد داشت، زیرا رنگ‌های کمتری برای درست شدن دارد.

نحوه انتخاب لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

 

نتیجه

بنابراین، بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی چیست؟ به طور خلاصه، بستگی به این دارد که از نظر طراحی چه کاری انجام می دهید، بودجه شما و برنامه هایی که اجرا می کنید. لپ‌تاپ‌های خوب زیادی برای طراحی گرافیکی وجود دارد، فقط مسئله یافتن لپ‌تاپ مناسب شماست.

برای پیدا کردن لپ تاپ مناسب خود و مشاوره رایگان همین حالا با رسا تماس بگیر.

پرزنت حضوری 02155958090

مشاوره آنلاین 09205958191

مسن تر

برای طراحی لپ تاپ بهتره یا دسکتاپ؟

جدیدتر

چگونه هارد دستگاه را ارتقا بدهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {