بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

نحوه بررسی مشخصات کامپیوتر

امروزه کاربران کامپیوتر این امکان را دارند که کامپیوتر خود را به هر شکلی که می خواهند ارتقا دهند. آنها می توانند نرم افزار و برنامه های جدید را نصب کنند. اما قرار نیست هر رایانه ای هر آنچه را که در آن نصب می کنید اجرا کند. رایانه ها در پشتیبانی از برنامه های مختلف دارای تنوع هستند. برای بارگذاری برنامه ها و نرم افزارها، کاربران باید از مشخصات کامپیوتر خود مطلع باشند. دانستن مشخصات رایانه به آنها دست برتر می دهد تا بدانند رایانه آنها برای اجرای آنچه کاربر می خواهد به چه چیز دیگری نیاز دارد.

در این مقاله با الزامات کامپیوتر خود و همچنین نوع تهویه فنی کامپیوتر شما آشنا خواهید شد. به طوری که هنگام تلاش برای نصب برنامه های جدید، بتوانید بدون وقفه و بدون آسیب و آسیب به هیچ عنصری از رایانه خود این کار را انجام دهید.

چگونه بررسی کنیم که چه CPU دارید؟

گفته می شود که CPU یکی از جدایی ناپذیرترین قطعات کامپیوتر است. بنابراین، شما نمی خواهید چیزی برای آن اتفاق بیفتد. اگر می خواهید از وضعیت پردازنده یا سی پی یو خود مطلع شوید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در زیر مراحلی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بفهمید که رایانه شما چه نوع CPU دارد:

  • بر روی دکمه شروع در سمت چپ صفحه کامپیوتر خود کلیک راست کنید.
  • در مرحله بعد، از منویی که با کلیک بر روی دکمه شروع ظاهر می شود، روی گزینه “System” کلیک کنید.
  • سپس، بلافاصله در کنار “پردازنده” اطلاعات دقیقی در مورد CPU خود خواهید داشت.

این یک فرآیند سریع برای دانستن در مورد CPU شما بود. با دانستن اینکه چه نوع CPU دارید، می‌دانید که CPU شما می‌تواند چه برنامه‌ای را پردازش کند، و از این رو، آن را به هم نمی‌زنید.

نحوه بررسی مشخصات کامپیوتر

چگونه بررسی کنیم که چه GPU دارید؟

یک واحد پردازش گرافیکی یا یک GPU کمتر از یک CPU اهمیت ندارد. از این گذشته، یک GPU نقشی حیاتی در پخش تصاویر و گرافیک بازی‌هایی که کاربران روی کامپیوتر خود انجام می‌دهند و همچنین سایر تصاویر و ویدیوهایی که باید روی صفحه نمایش کامپیوتر پخش شوند، ایفا می‌کند. مراحل دانستن اطلاعات پردازنده گرافیکی شما کمی با مراحل دانستن در مورد CPU متفاوت است. بنابراین، برای اینکه بدانید چه نوع GPU دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بر روی دکمه شروع ویندوز کلیک راست کنید.
  • از منوی ظاهر شده، روی «مدیر دستگاه» کلیک کنید.
  • پس از کلیک بر روی “مدیر دستگاه”، روی فلشی که در کنار گزینه “Display Adapters” ظاهر می شود کلیک کنید.
  • جزئیات GPU شما باید فهرست شود.

حالا یک چیز را به خاطر بسپارید که اگر «Display Adapters» دو گزینه را نشان دهد، کاربران باید به دنبال کارت گرافیک اختصاصی بگردند. معمولاً دو نوع کارت در گزینه وجود دارد: کارت گرافیک اختصاصی و کارت گرافیک یکپارچه. کاربران باید به سراغ گزینه دوم بروند. بررسی وضعیت و اطلاعات GPU شما بسیار مهم است زیرا گرافیک رایانه شما کاملاً به GPU بستگی دارد.

در بیشتر مواقع، هنگامی که نمایشگر مشکلی دارد، تکنسین به فکر تغییر مراقبت گرافیکی است. بسیاری از برنامه ها توسط بسیاری از کارت های گرافیک پشتیبانی نمی شوند. از این رو، قبل از نصب هر نرم افزار یا برنامه ای بر روی رایانه شخصی خود، کاربران باید وضعیت GPU خود را بررسی کنند تا با آنچه که نصب می کنند مطابقت داشته باشد.

چگونه بررسی کنیم که چه مادربردی دارید؟

مادربرد برد مدار اصلی کامپیوتر شما است. بیشتر توابع منطقی به دلیل مادربرد انجام می شود. از این رو، هر زمان که رایانه شخصی شما رفتار عجیبی داشته باشد، تکنسین ها همیشه ترجیح می دهند مادربرد را نیز تجزیه و تحلیل کنند.

این همچنین به این واقعیت اضافه می کند که اگر می خواهید چیزی را در سیستم خود نصب کنید، باید مطمئن باشید که مادربرد شما از آن پشتیبانی می کند. بنابراین برای اینکه بدانید چه نوع نوع دارید، باید مادربرد خود را بررسی کنید. با بررسی سایر قسمت های کامپیوتر متفاوت است. برای پیدا کردن مادربردی که دارید، باید نام سازنده، چیپست و سوکت آن را نیز بررسی کنید.

برای شناخت این عناصر، باید دسکتاپ خود را باز کنید و جزئیات مادربرد خود را بررسی کنید. مادربردها الگوی نامگذاری منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، اگر مادربرد شما ASUS Z370-A نام دارد، به این معنی است که ایسوس نام سازنده مادربرد شما و Z370 چیپست مادربرد است که نوع سوکت آن نیز می باشد. همچنین یک گزینه ساده تر برای دانستن جزئیات مادربرد شما وجود دارد. مراحل زیر ممکن است شما را در فرآیند دانستن جزئیات مادربرد خود راهنمایی کند:

  • در قسمت پایین سمت چپ دسکتاپ، نوار جستجوی ویندوز قرار دارد. در آنجا «اطلاعات سیستم» را تایپ کنید.
  • در سمت چپ پنجره، “Sumary Tab” وجود دارد که روی آن به پایین اسکرول کنید. «سازنده مادربرد» یا «تولیدکننده تخته پایه» را خواهید یافت.
  • تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد سازنده مادربرد/پایه‌برد، «مدل مادربرد یا بیس‌برد» و «نام مادربرد/بیس‌برد» را مشاهده خواهید کرد.

با این حال، در بیشتر مواقع، اطلاعات مادربردی که با استفاده از مراحل ذکر شده در بالا سعی در یافتن آنها خواهید داشت ممکن است برای درک گیج کننده باشد. اما در واقع، ساده ترین راه برای اینکه بدانید چه نوع مادربردی دارید، باز کردن رایانه است.

  • بنابراین، دفعه بعد که نیاز به نصب هر چیزی روی رایانه خود داشتید، باید مادربرد خود را بررسی کنید. از آنجایی که این بخش جدایی ناپذیر از رایانه شما است، نمی توانید هیچ مشکلی با آن داشته باشید. بسیاری از نرم افزارها برای پردازش مادربرد بسیار سنگین هستند، بنابراین همیشه ظرفیت مادربرد خود را بررسی کنید تا بدانید چه نوع مادربردی دارید.

نحوه بررسی مشخصات کامپیوتر

چگونه میزان حافظه خود را بررسی کنیم؟

RAM نشان می دهد که کامپیوتر شما چقدر حافظه دارد. اکثر مواقعی که سعی می‌کنید نرم‌افزار فضای زیادی را نصب کنید، کامپیوتر شما به دلیل اینکه نمی‌تواند برنامه‌های بزرگ را بپذیرد، رفتار نادرست دارد. همچنین نصب اجباری نرم افزار بر روی رایانه خود بدون اطلاع از رم رایانه شما در نهایت می تواند آن را از بین ببرد. با این حال، دانستن در مورد خودتان شبیه به دانستن در مورد CPU شما است. برای اینکه بدانید کامپیوتر شما چه نوع رم یا حافظه ای دارد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بر روی دکمه منوی استارت ویندوز کلیک کنید.
  • از منوی باز شده روی System کلیک کنید.
  • به پایین بروید و متوجه خواهید شد که رایانه شما چقدر رم دارد.

اگر ویندوز 10 دارید، می توانید با مراجعه به “اطلاعات سیستم” از جزئیات RAM رایانه خود مطلع شوید. بنابراین، دانستن در مورد RAM مهم است و هرگز نباید آن را از دست بدهید.

ابزارهای شخص ثالث برای بررسی مشخصات رایانه شخصی شما

در حالی که دانستن مشخصات مورد نیاز رایانه شما می تواند به تلاش زیادی نیاز داشته باشد، برخی از نرم افزارهای شخص ثالث وجود دارند که به شما کمک می کنند تا در مورد مشخصات رایانه خود بدانید. این برنامه های شخص ثالث را می توان به راحتی دانلود کرد و به شما کمک می کند تا مشخصات رایانه خود را بررسی کنید. برخی از توصیه های ابزارهای شخص ثالث عبارتند از:

  • Speccy
  • CPU-Z
  • HWInfo

اینها مفیدترین نرم افزارهایی هستند که به شما امکان می دهد مشخصات رایانه خود را به راحتی کنترل کنید.

چرا باید مشخصات رایانه شخصی خود را بررسی کنم؟

وقتی عناصر قدیمی‌تری در رایانه دارید، نمی‌توانید رایانه خود را با جدیدترین چیزها ارتقا دهید. به عنوان مثال، وقتی سیستم شما نمی تواند منبع تغذیه بالا را پردازش کند، نمی توانید یک کارت گرافیک جدید را نصب کنید. سازگاری بین عناصر باید مطابقت داشته باشد در غیر این صورت سخت افزار شما گرم می شود یا ممکن است سقوط کند. هر چیزی که برای رایانه شما خیلی جدید باشد می تواند مشکل ساز باشد. بنابراین، شما باید مشخصات کامپیوتر خود را به درستی بدانید و سپس به فکر ارتقای آن باشید.

قبل از نصب هر چیزی یا ارتقاء رایانه خود، دانستن مشخصات رایانه کار بسیار خوبی است. هنگامی که از مشخصات رایانه مطلع شدید، برای شما آسان تر می شود که بدانید رایانه شما می تواند چه نرم افزاری را وارد کند. به هر حال، شما نمی خواهید رایانه خود را در حین ارتقاء آن آسیب بزنید، به همین دلیل است که در مورد رایانه خود بدانید. مشخصات کامپیوترگزینه بسیار امن تری است. شما هرگز نباید جزئیات عناصر RAM، CPU، GPU و مادربرد را از دست بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید و از آنها مشاوره های رایگان دریافت کنید.02155958090   09205958191

مسن تر

نحوه نصب مادربرد

جدیدتر

سوکت پردازنده lga در مقابل pga

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {