بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

نکات مهم قبل از خرید مانتیور

تدوین یکی از مراحل مهم فیلمسازی می باشد که این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. این مرحله شامل موارد مهمی مانند اصلاح نور و رنگ می باشد که عوامل مهمی در همین موضوع تاثیرگذار هستند. یکی از تجهیزات مهم در تدوین، مانیتور می باشد به دلیل اینکه رنگ یک عامل مهم در ویرایش فیلم و ویدیو می باشد  به این صورت که داشتن مانیتوری که به شما امکان می دهد رنگ های واقعی را ببینید بسیار مهم است. صفحه نمایش ها رنگ و کنتراست متفاوتی را نشان می دهند و برای این که از نتیجه کارتان راضی باشید بهترین کار این است که مانیتوری داشته باشید تا رنگ ها را دقیق نشان دهد.

انواع پنل مانیتور

کریستال مایع یکی از مواردی است که در همه نمایشگرها استفاده می شود و توسط نور پس زمینه LED روشن می شود. به طور کلی از سه نوع پنل برای نمایشگرها استفاده می شود که می توان به پنل TN,VA,IPS اشاره کرد. هر کدام از این پنل ها نقاط ثوت و ضعف خود را دارند و می توانید با توجه به نیاز و استفاده خود، آن ها را انتخاب کنید.

نکات مهم قبل از خرید مانیتور

پنل VA (VERTICAL ALIGNMENT)

پنل VA یکی‌از پنل های مورد استفاده می باشد که این پنل در بیشتر کامپیوترهای خانگی و اداری دیده می شود زیرا بسیاری از افراد استفاده معمولی از کامپیوترهای خود دارند و این پنل ها از ویژگی های قابل قبول و قیمت مناسب برخوردارند که برای کامپیوترهای خانگی و اداری مناسب اند.

با توجه به ارائه این پنل ها با پوشش کامل sRGB، بازتولید عالی رنگ ها یکی از مزیت های این نوع پنل ها می باشد و همچنین این پنل ها از کنتراست بالاتر و قیمت و زمان پاسخدهی مناسب برخوردارند. کنتراست یکی از مهم ترین فاکتورها درمورد کیفیت تصویر می باشد و تعیین کننده رنگ های سیاه نمایشگر می باشد بنابراین جهت استفاده در محیط های تاریک، رنگ های سیاه را به خوبی نشان می دهد. پنل  VA به خوبی رنگ مشکی را در محیط های تیره نشان می دهد بنابراین می توانید در محیط های کم نور و تاریک از این نوع پنل ها استفاده کنید.

پنل TN (TWISTED NEMATIC)

پنل های TN از قدیمی ترین پنل ها می باشند که این پنل ها از قیمت پایین و مناسبی برخوردارند که یکی از مزیت های این نوع پنل ها محسبو می شود. از دیگر ویژگی های پنل های TN می توان به سرعت تغییر حالت و زمان پاسخدهی عالی که اغلب به 1 ثانیه می رسند اشاره کرد که برای تماشا کردن فیلم های اکشن و تصاویر متحرک می توانند گزینه عالی باشند. یکی از موضوعات مهم برای گیمرها اجرای بازی ها با فریم بالا و نمایش بدون تاخیر فریم ها روی مانیتور می باشد که با توجه به این موضوع پنل های TNگزینه مناسبی هستند.

شدت روشنایی بالاتر نیز از دیگر ویژگی های این پنل می باشد و همچنین نرخ به روز رسانی تصویر که این پنل ها می توانستند پاسخ به روزرسانی پیکسلی 1 میلی ثانیه یا سریع تر را ارائه دهند که آن ها را به گزینه بدیهی برای باز تبدیل می کرد ولی تنها پنل هایی بودند که تا چندی پیش سریعتر از 120 هرتز می رفتند و نکته قابل توجه در این مورد این است که با تاری در صورت آهسته بودن مانیتور مواجه می شوید.

پنل IPS (IN-PLANE SWITCHING)

اگر به دنبال بهترین پنل برای ویرایش فیلم و عکس می باشید، پنل IPS از بهترین انتخاب ها می باشد به دلیل اینکه این پنل ها بهترین دقت رنگ، ثبات رنگ و زاویه دید را دارند و از دیگر ویژگی این پنل ها این است که طیف وسیع تری از رنگ ها را برای نمایش ارائه می دهند در واقع این نوع پنل ها برای کار با دقت رنگ ایده آل می باشند و به همین دلیل موردتوجه گرافیست ها، طراحان و تدوین گران قرار گرفته اند.

پنل های IPS زوایای دید گسترده 178/178 را ارائه می دهند و این موضوع به معنای نماهای واضح از هر زاویه می باشد. نرخ پاسخ در پنل های IPS به طور قابل توجهی در سال های اخیر بهبود یافته است به طوری که با سرعت های VA و حتی  TN مطابقت دارند. اگر یه گرافیست یا تدوین گر هستید پنل IPS یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد.

نکات مهم قبل از خرید مانیتور

اندازه صفحه

اندازه یکی از موارد مهم در تدیون می باشد و همچنین می تواند باعث کاهش خستگی چشم شود. اندازه ارتباط نزدیکی با وضوح نیز دارند به طوری که هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد، پیکسل ها کشیده تر خواهند بود که به این تراکم پیکسلی می گویند. اگر مانیتور بزرگی می خواهید رزولوشن بالاتری را نیزانتخاب کنید تا نتیجه عالی از کار خود بگیرید. با استفاده از یک مانیتور بزرگ می توانید عکس های خود را بزرگتر و دقیق تر ببینید. از اندازه های معمول صفحه نمایش می توان به ۱۹ ، ۲۱.۵ ، ۲۴ ، ۲۷ و ۳۲ اینچی اشاره کرد و می توانید از مانیتورهای 40 اینچ و حتی بزرگتر در صورت وجود فضای کافی استفاده کنید.

نکات مهم قبل از خرید مانیتور

رزولوشن

وضوح صفحه نمایش یا رزولوشن یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب صفحه نمایش می باشد. در واقع این وضوح مانیتور است که تعیین می کند که چند پیکسل می توانید ببینید و می توانید جزئیات بیشتری را در ویدیو یا تصویری که به نگاه می کنید با پیکسل های بیشتر ببینید. امروزه 1080 استاندارد است و تعداد کمی از نمایشگرها دارای وضوح 720 هستند.

DPI و PPI دو واحد استفاده شده در وضوح تصویر می باشند که DPI به معنای DOT PER INCH تعداد نقطه در هر اینچ مربع و PPI به معنای PIXEL PER INCH تعداد پیکسل در هر اینچ مربع می باشد. چشم انسان تفاوت جزئی و کمی را در صورتی که تراکم پیکسل ها از یک حد معینی بیشتر باشد، می بیند. رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ به این معناست که صفحه نمایش دارای ۱۹۲۰ پیکسل در عرض و ۱۰۸۰ پیکسل در ارتفاع می باشد و هر چه تعداد پیکسل ها بالاتر باشد وضوح تصویر نیز بالاتر است.

نتیجه

اگر به دنبال یک صفحه نمایش مناسب و عالی برای کار موردنظرتان هستید، می توانید از طریق نکات مهم قبل از خرید مانتیور انتخاب درستی داشته باشید. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند. برای اطلاعات بیشنر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958090  و  09205958191

مسن تر

تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی

جدیدتر

میکروفون همه کاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {