بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ

اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ یک فرآیند وقت گیر است و بیشتر افراد را دچار سردرگمی می کند زیرا اکثر لپ تاپ های موجود در بازار از لحاظ سخت افزار و نرم افزار شباهت زیادی دارند همچنین در این آشفته بازار لپ تاپ که قیمت ها به طور روز افزون در حال بالا رفتن است باید کاری کنیم که اشتباهات افراد هنگام خرید به حداقل ممکن برسد زیرا هیچکس دوست ندارد لپ تاپی بخرد که تعداد کمی پورت USB  داشته باشد یا صدای فن بسیار بالایی داشته باشد .

پس  شما به یک راهنمای خوب نیاز دارید تا در هنگام خرید هر گونه لپ تاپ بسته به نوع سلیقه و کارکردتان راهنمایی تان کند . اولین نکته مهم در خرید لپ تاپ این است که لپ تاپ در چه دسته ای از کارکرد ها قرار میگیرد فوق حرفه ای ، حرفه ای ، یمه حرفه ای و یا عادی ، بعد از اینکه انواع کاربری را مشخص کردیم  در ادامه به بررسی ویژگی ها و سخت افزار های تعیین کننده برای خرید لپ تاپ می پردازیم .

اشتباهات رایج در خریدlaptop

نکات مهم در خرید لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ تاپ CPU یعنی واحد مرکزی پردازش است که عمکرد پردازش سیستم شما را بر عهده دارد که اکثر پردازنده‌های موجود در بازار، توسط  دوشرکت Intel و AMD ساخته شده‌اند.مورد بعدی که بسیار مهم است حافظه ذخیره سازی و یا رم سیستم شما است که هر چقدر بیشتر باشد خواندن و نوشتن اطلاعات سریع می شود .

کارت گرافیک

نکته بعدی کارت گرافیک دستگاه شما است همان بخش که مربوط به تولید و ارسال تصاویر خروجی به مانیتور است .نکته حائز اهمیت این است که فضا هرچقدر بیشتر بشد بهتر است ، هارد ها متداول ترین نوع حافظه برای لپ تاپ است .نکته بعد اینکه شما باید یک صفحه نمایش خوبی داشته باشید و به چشمان خود احترام بگذارید .

ظرفیت باتری نیز از موارد قابل توجه است از آنجا که لپ تاپ یک وسیله قابل حمل است پس باید از باتری مناسبی نیز برای کار در هر مکانی برخوردار باشداز دیگر نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی است که حتماً باید در نظر بگیرید .و بسیاری از موارد دیگر …

شارژدهی لپ‌تاپ چقدر مهم است؟

به طور کلی باتری لپ‌تاپ‌ها عموما جنبه مصرفی دارند و فارغ از برند، بایستی هر چند سال یک بار تعویض شوند. با این حال خرید لپ تاپ با عمر باتری بالا می‌تواند پروسه تعویض آن را به تاخیر بیاندازند.همچنین اگر بسته به نیاز خود باید لپ‌تاپ را برای زمان متمادی در محل کار، دانشگاه و… همراه داشته باشید، عمر باتری بالا یک مزیت اساسی برای شما محسوب خواهد شد.

شارژدهی باتری لپ‌تاپ با تعداد سلول‌های آن مشخص می‌شود. برای مثال لپ‌تاپ با باتری سه سلولی احتمالا بین ۶ الی ۷ ساعت فعالیت مفید به شما ارائه دهد. به طبع باتری‌ها با شش یا نه سلول شارژدهی بیشتری دارند.مورد دیگری که حین خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشید این است که عموما شارژدهی مدل‌های مجهز به پردازنده‌های نسل ده و به‌ویژه یازده اینتل بالاتر است.

اشتباهات رایج در خریدlaptop

اشتباهات رایج افراد در خرید لپ تاپ :

  1. توجه نکردن به مشخصات لپ تاپ
  2. خرید ارزان ترین لپ تاپ موجود در بازار
  3. هزینه نکردن بیش از حد بدون آینده نگری
  4. خرید لپ تاپ بدون ضمانت و مهلت تست
  5. خرید فقط از یک برند یا مدل خاص
  6. به دنبال گران ترین لپ تاپ نباشید
  7. به تمام ویژگی های ظاهری و طراحی لپ تاپ دقت کنید
  8. گول تبلیغ هارا نخورید
  9. عدم توجه به سیستم خنک کننده داخلی و خارجی
  10. استفاده از کاور برای کیبورد زیرا جلوی مکش هوا را میگیرد
  11. خرید مستقیم از نمایندگی بدون چرخیدن در بازار
  12. خرید دستگاهی با نمایشگر با رزولوشن بالا برای کار های معمولی

    از چه برندی لپ تاپ بخرم؟

    با توجه به بازار آشفته ایران و قیمت بالای تجهیزات کامپیوتری، بایستی در خرید دیوایس‌های بسیار گران قیمتی نظیر لپ‌تاپ‌ها بسیار با دقت عمل کرد. از این رو خرید لپ تاپ از برندهای خوشنامی پیشنهاد می‌شود که بیشترین کارایی ممکن را در ازای قیمت بدهند.

    از جمله این برندها در رده اقتصادی با کاربری عمومی می‌توان به محصولات سری ویوو بوک ایسوس (ASUS)، میت بوک‌های رده اقتصادی هواوی (Huawei)، آیدیا پدهای لنوو (Lenovo)، سری‌ G7 اچ پی (HP) و یا حتی مک بوک‌های ایر قدیمی‌تر اشاره کرد که از ارزش خرید بالایی نسبت به قیمت پایین خود برخوردارند.در مدل‌های میان‌رده و بالاتر، ذن بوک‌های ایسوس، تینک پدهای لنوو و برخی محصولات اچ پی و… را می‌توان پیشنهاد کرد.

    اگر بودجه کافی برای مدل‌های بالارده دارید در میان سرفیس‌های مایکروسافت (Microsoft)، سری ROG یا TUF ایسوس، لژیون لنوو و برخی محصولات گیمینگ ام‌اس‌آی (MSI) جستجو کنید.همچنین تهیه‌ مک بوک‌های پرو نسل جدید با رم بالا به منظور فعالیت‌های تخصصی و طراحی می‌تواند انتخاب خوبی در این رده باشد.

    اشتباهات رایج در خریدlaptop

پس در هنگام خرید به تمام موارد توجه کنید و یک موضوع بسیار مهم این است که شما باید در خرید لپ تاپ آینده نگر باشید و فقط مدت کوتاه را نبینید تا مجبور به تعویض هر ساله سیستم خود نباشید زیرا  اغلب ما توانایی خرید و به روز کردن لپ تاپ هایمان به صورت سالانه یا هر دو سال را نداریم .

پس انتخاب یک لپ تاپی که بتواند تا چند سال آینده پاسخگوی نیازهای ما باشد یک اولویت مهم به شمار می رود، همان طور که می دانید لپ تاپ ها مانند کامپیوتر ها مشخصات ظاهری و سخت افزاری مختلفی دارند و تقریبا برای هر کاربردی یک لپ تاپ وجود دارد پس به تمام نکات بالا توجه کنید .

برای اینکه اشتباهاتتان را به حداقل برسانید از ما کمک بگیرید شماره تماس :
09205958191

مسن تر

راهنمای خرید بهترین هدفون

جدیدتر

رفع خطای بلو اسکرین در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {