بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

اهمیت کالیبراسیون نمایشگر

 به دنبال یک مانیتور جدید هستید، یا شاید به دنبال یک مدل قدرتمند جدید از یک لپ تاپ هستید، اما به چیزی نیاز دارید که یک صفحه نمایش بسیار حرفه ای و قدرتمند داشته باشد. دانستن اینکه چه چیزی را از بین صدها گزینه موجود امروزه انتخاب کنید، می تواند سخت باشد.

شاید شما فردی باشید که برای بازی و سرگرمی دقت رنگ را برای نمایشگر خود مهم میدانید؟ شاید هم کسی باشید که می‌خواهید از رایانه یا لپ‌تاپ خود برای کارهایی بیش از یک بازی مانند تولید ویدیو یا طراحی گرافیک استفاده کنید؟ در این صورت باید به چیزی با صفحه نمایش مدرج نگاه کنید تا مطمئن شوید رنگ هایی که می بینید دقیق هستند.

اما برای به دست آوردن نمایشگری که همه اینها را در اختیار شما قرار می دهد، به دنبال چه چیزی هستید؟ خوب، بیایید وارد شویم و دقیقاً ببینیم که چرا کالیبراسیون صفحه نمایش مهم است و هنگام تصمیم گیری برای خرید باید به دنبال چه چیزی باشید.

اهمیت کالیبراسیون نمایشگر

چرا کالیبراسیون مناسب نمایشگر مهم است؟

اگر کسی هستید که واقعاً برای تجربه بازی خود ارزش قائل هستید یا کسی هستید که از رایانه خود برای کارهایی مانند طراحی گرافیکی، عکاسی، تولید فیلم و غیره استفاده می کند، کالیبراسیون مناسب نمایشگر بسیار مهم است.

کالیبراسیون نمایشگر به این معنی است که نمایشگر به درستی کالیبره شده و تنظیم شده است تا اطمینان حاصل شود که همه رنگ هایی که روی صفحه می بینید دقیق و واقعی هستند که باید باشند. فقط به این دلیل که شما یک رنگ را روی مانیتور خود می بینید به این معنی نیست که رنگ آن درست است، به هر حال سایه ها و رنگ های مختلفی از رنگ ها وجود دارد.

وقتی صحبت از بازی و سرگرمی های مصرفی مانند فیلم در رایانه شما می شود، می خواهید مطمئن شوید که آن را همانطور که توسعه دهنده یا کارگردان در نظر داشته است، تجربه می کنید. رنگ ها بخشی از چیزی هستند که به ایجاد فضایی کمک می کند که هنگام بازی یا تماشای یک فیلم شما را به خود جذب کند و آن توسعه دهندگان و کارگردانان به دقت مشخص کرده اند که از چه رنگ هایی برای ایجاد آن احساس غوطه وری استفاده کنند.

نمایشگرها سعی می‌کنند از رنگ‌های درستی که مشخص شده‌اند استفاده کنند، اما اغلب آن را به درستی دریافت نمی‌کنند. برای مثال، ممکن است در حال انجام یک بازی باشید و وارد اتاقی شوید که به نظر می‌رسد دارای نور آبی پاستلی است، اما توسعه‌دهندگان بازی ممکن است در نظر داشته باشند که اتاق را با سایه روشن‌تری از آبی ببینید. مشکل اینجاست که مانیتور شما رنگ آبی درست را ارائه نکرده است. این می تواند غوطه ور شدن بازی را بشکند و باعث شود کمی احساس ضعف داشته باشید.

اکنون، اگر شما فردی هستید که از رایانه خود برای چیزی بیش از بازی استفاده می‌کند، کالیبراسیون از اهمیت بیشتری برخوردار است. فرض کنید که دوست دارید مقداری تولید ویدیو انجام دهید، ساعت‌ها صرف اصلاح ویدیو و اعمال فیلتر و غیره می‌کنید. ویدیو را ویرایش کرده‌اید تا کمی تصحیح رنگ انجام دهید و سپس فایل ویدیویی را رندر می‌کنید. چگونه می توانید مطمئن شوید که تصحیح رنگی که انجام دادید واقعاً درست بوده است؟

این یک مشکل بزرگ برای سازندگان محتوا است، رنگ‌هایی که می‌بینند در نمایشگرشان برایشان عالی به نظر می‌رسد، اما وقتی افراد دیگر ویدیو را روی صفحه‌نمایش خودشان تماشا می‌کنند، رنگ‌های کاملاً متفاوتی را می‌بینند. این به این دلیل است که مانیتور سازندگان محتوا هنگام ایجاد ویدیو و ویرایش خود کالیبره نشده بود.

کالیبراسیون رنگ تضمین می کند که صفحه نمایش به گونه ای پیکربندی شده است که رنگ هایی که روی صفحه نمایش خود می بینید صحیح باشند و بسیاری از مشکلاتی را که ممکن است هنگام بازی یا ایجاد محتوا با آن مواجه شوید از بین می برد.

اهمیت کالیبراسیون نمایشگر

کالیبراسیون کارخانه و صدور گواهینامه

اگرچه می‌توانید مقداری کالیبراسیون رنگ را خودتان انجام دهید، بهترین راه برای اطمینان از اینکه نمایشگر رنگی دقیقی دارید، انتخاب صفحه‌ای است که کالیبره شده و گواهی کارخانه را دریافت کرده باشد. این تا حد زیادی بهترین گزینه است زیرا نه تنها از جعبه کالیبره شده است، بلکه با بالاترین استاندارد ممکن نیز انجام می شود. برخی از کالیبراسیون ها و گواهینامه های پیشرو در قالب X-Rite Color Calibration و Pantone Validation ارائه می شوند. بیایید هر دوی اینها را کمی عمیق تر بررسی کنیم.

  • کالیبراسیون رنگ X-Rite

اگرچه نمایشگرها ممکن است روی کاغذ شبیه به هم به نظر برسند، اما در واقع می توانند در تولید رنگ تفاوت زیادی داشته باشند. این بدان معنی است که یک رنگ RGB ممکن است در یک صفحه نمایش به یک شکل و در صفحه دیگر متفاوت به نظر برسد. اینجاست که کالیبراسیون رنگ X-Rite وارد می شود.

کالیبراسیون رنگ X-Rite از طیف وسیعی از دستگاه‌هایی استفاده می‌کند که برای اندازه‌گیری صحیح رنگ‌های نمایشگر به همراه انبوهی از معادلات ریاضی که رنگ نمایش داده شده روی صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کنند، استفاده می‌شود.

پس از جمع‌آوری داده‌ها از این آزمایش‌ها، تنظیمات رنگ نمایشگر تغییر می‌یابد تا اطمینان حاصل شود که رنگ‌هایی که در نمایشگرهای مختلف نشان داده می‌شوند با یکدیگر یکسان هستند و همچنین نشان‌دهنده واقعی رنگ‌های نمایش داده شده است.

  • Pantone Validation

سیستم تطبیق پنتون (PMS) یک سیستم تطبیق رنگ است که برای اطمینان از ایجاد رنگ‌های ثابت و متشکل از تعداد زیادی رنگ استاندارد استفاده می‌شود. زمانی که شما فردی هستید که کارهایی مانند طراحی گرافیکی انجام می‌دهید، مهم است و هنگام استفاده از رنگ‌های صحیح، به‌ویژه هنگام چاپ آن رنگ‌ها، بسیار مهم است. سیستم تطبیق پنتون تضمین می کند که شما دقیقاً از رنگ هایی که باید باشید استفاده می کنید.

این مورد هنگام کار با چیزهایی مانند مارک و آرم لازم است، زیرا برای اطمینان از استفاده دقیق از رنگ ها به آن نیاز دارید. از این گذشته، به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها تنوع رنگی وجود دارد و چیزی مانند رنگ قرمز کمی متفاوت می‌تواند بر برند یک شرکت تأثیر منفی بگذارد، اگر رنگ قرمز درست نباشد. بنابراین، اکنون می دانیم که سیستم تطبیق پنتون چیست، اعتبارسنجی پنتون به چه معناست؟

به زبان ساده، Pantone Validation یک گواهی است که به این معنی است که دستگاه نمایشگر مورد استفاده شما کاملاً با استانداردهای رنگی که توسط سیستم تطبیق پنتون تنظیم شده است مطابقت دارد. این گواهینامه مهم است زیرا به این معنی است که می توانید مطمئن باشید که رنگ هایی که هنگام طراحی لوگوی جدید، ایجاد پوستر برای چاپ و غیره مشاهده می کنید، دقیق رنگ هستند و محصول نهایی با استانداردهای رنگ پنتون مطابقت دارد.

دلتا ای( Delta E )چیست؟

Delta E یک واحد اندازه گیری است که برای اندازه گیری تفاوت بین 2 رنگی که روی صفحه نمایش داده می شود استفاده می شود. این اندازه‌گیری‌ها تفاوت بین رنگی است که روی صفحه نمایش داده می‌شود و استاندارد رنگ اصلی محتوایی که نمایش داده می‌شود. دلتا E نشان دهنده دقت رنگ نمایشگر است. دلتا E از مقیاس 0 تا 100 برای اندازه گیری استفاده می کند که هر چه عدد کمتر باشد به این معنی که دقت رنگ نمایشگر بهتر است. محدوده اندازه گیری Delta E به شرح زیر است:

  • <= 1.0: با چشم انسان قابل درک نیست
  • 1-2: از طریق مشاهده دقیق قابل درک است
  • 2-10: در یک نگاه قابل درک است
  • 11-49: رنگ ها بیشتر از رنگ مقابل شبیه هستند
  • 100: رنگ ها دقیقا برعکس هستند

وقتی نوبت به خرید مانیتور یا لپ‌تاپ می‌رسد، مهم است که مانیتوری را انتخاب کنید که اندازه دلتا E پایینی داشته باشد، معمولاً می‌خواهید چیزی را انتخاب کنید که اندازه دلتا E آن 2 یا کمتر باشد. این تضمین می کند که صفحه نمایشی دریافت می کنید که دقت رنگ ثابتی در کل صفحه نمایش دارد.

اهمیت کالیبراسیون نمایشگر

در یک نمایشگر به دنبال چه چیزی باشیم

اکنون که درک بهتری از کالیبراسیون و گواهینامه نمایشگر در دسترس داریم، بیایید کمی به مواردی که هنگام خرید یک نمایشگر یا لپ‌تاپ جدید باید توجه داشته باشید نگاهی بیندازیم. اول، سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که دارای کالیبراسیون و گواهینامه هایی باشد که ما در مورد آن صحبت کردیم. با جستجوی نماد X-Rite Color Calibration و نماد Pantone Validated در وب سایت و بسته بندی محصولات، می توانید این مورد را به راحتی پیدا کنید. انتخاب محصولی که هر دوی اینها را داشته باشد، تضمین می کند که نمایشگری دریافت می کنید که بهترین تصویر ممکن را به شما ارائه می دهد.

به غیر از X-Rite Color Calibration و Pantone Validation، می‌خواهید مطمئن شوید که نمایشگری را انتخاب می‌کنید که دارای منوی تنظیمات رنگ عمیق است تا بتوانید همه چیز را دقیقاً همانطور که می‌خواهید تغییر دهید.

اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش وضوح مورد نظر شما و نرخ تازه سازی مورد نظر شما را دارد. اگر در حال بازی هستید، نرخ تازه سازی بالاتر بهترین است. اگر به دنبال چیزی بیشتر برای استفاده از بهره وری هستید، نرخ تازه سازی چندان مهم نیست و در عوض می توانید روی مواردی مانند وضوح بالاتر تمرکز کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که پورت های کافی برای شما داشته باشد. مطمئن شوید که نه تنها به دستگاه هایی که در حال حاضر دارید فکر می کنید، بلکه به آینده نیز فکر می کنید. چه چیز دیگری ممکن است بخواهید بعداً در مسیر جاده وصل کنید؟ انتخاب چیزی با اتصال USB-C همیشه گزینه خوبی است زیرا می توان از آن برای اتصال مواردی مانند نمایشگرهای اضافی، لپ تاپ ها و نسل جدید دستگاه های ورودی استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.02155958090     09205958191

مسن تر

نکات و ترفندهایی برای مدیریت بهتر کابل

جدیدتر

سخت افزار حرفه ای اکسپرس برای گیمرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {