بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

برای طراحی لپ تاپ بهتره یا دسکتاپ؟

هنگام انتخاب سیستم مناسب چندین سوال پیش می آید که برای طراحی لپ تاپ بهتره یا دسکتاپ؟ آیا می خواهید با مک کار کنید یا رایانه شخصی؟ اکثر نرم افزارها، حتی برای طراحی گرافیکی، برای پلتفرم های iOS® و Microsoft® Windows® تولید می شوند. البته، باید مطمئن شوید که فایل های شما با نرم افزار و سیستم عامل مورد استفاده هر شرکتی که با آن کار می کنید، سازگار است.

تفاوت مک و ویندوز

مزایای مک این است که نمایشگرهای آنها دارای دقت رنگی با کیفیت نمایش خوب هستند. از آنجایی که مک ها برای مدت طولانی بر دنیای طراحی گرافیک تسلط داشته اند، برخی از نرم افزارهای تخصصی طراحی گرافیک فقط برای iOS ساخته شده اند. با این حال، این موضوع به طور پیوسته کمتر واقعی می شود، زیرا رایانه های شخصی سازگاری با طراحی گرافیکی خود را افزایش می دهند.

مزایای رایانه شخصی شامل توانایی اجرای نرم افزارهای عمومی تر است، این مزیت اگر از لپ تاپ خود برای کارهای تجاری یا شخصی نیز استفاده کنید. اخیراً، Apple® پورت ها را از دستگاه های خود حذف کرده است. این به محصولات ظاهری براق و ساده می‌دهد، اما هنگام وصل کردن چندین لوازم جانبی می‌تواند خسته‌کننده باشد.

 رایانه‌های شخصی نسبت به رایانه‌های مک، قابلیت ارتقاء بیشتری دارند و می‌توانند در ابتدا اجزای بیشتری را پیکربندی یا ارتقا دهند. این توانایی می تواند شما را قادر سازد تا فقط یک جزء قدیمی یا خراب را بدون تعویض کل لپ تاپ ارتقا دهید.

برای طراحی لپ تاپ بهتره یا دسکتاپ؟

کارایی

کاری که با کامپیوتر خود انجام می دهید در تصمیم گیری بین لپ تاپ و دسکتاپ تفاوت ایجاد می کند. تمام اجزای کامپیوتر در حین کار گرما می دهند و اتلاف گرما در لپ تاپ ها دشوارتر است. در نتیجه، اجزای لپ تاپ به سرعت اجزای دسکتاپ در تلاش برای جلوگیری از ایجاد گرما کار نمی کنند. به عنوان مثال، پردازنده‌های لپ‌تاپ (پردازنده‌ها) معمولاً 50 تا 60 درصد عملکرد پردازنده‌های دسکتاپ را دارند.

به طور کلی، کامپیوترهای رومیزی را می توان با رم بیشتر ارتقا داد، زیرا اسلات های بیشتری در دسترس دارند. اگر یک GPU (کارت گرافیک) اختصاصی دارید، پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ دارای سرعت 70 تا 80 درصد از پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ هستند. پردازنده‌های گرافیکی رومیزی معمولاً از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

سوال بعدی این است که آیا شما همیشه به عملکرد در سطح دسکتاپ از کامپیوتر طراحی گرافیک خود نیاز دارید؟ معمولاً فقط هنگام رندر یا ویرایش ویدیو یا پردازش عکس ها متوجه کاهش سرعت پردازنده و گرافیک خواهید شد.

رایانه‌های رومیزی نیز معمولاً دارای اسلات‌های حافظه (RAM) بیشتری هستند. معمولاً این اسلات ها پر نمی شوند، اما اضافه کردن حافظه بیشتر آسان است. همچنین می‌توانید حافظه رایانه لپ‌تاپ را ارتقا دهید، اما لپ‌تاپ معمولاً اسلات‌های زیادی ندارد.

ماندگاری

قطعات دسکتاپ و لپ تاپ از استحکام قابل مقایسه ای برخوردار هستند. با این حال، در صورتی که یک قسمت از کار بیفتد یا دیگر کافی نباشد، تعویض اجزا در دسکتاپ آسان تر است. دسک‌تاپ‌ها همچنین بدون نیاز به شخصی‌سازی یا تغییر قطعات، گزینه‌های پیکربندی بیشتری دارند.

مانیتورها می توانند با دوام مشکل داشته باشند. دسکتاپ ها به شما این امکان را می دهند که اندازه مانیتور خود را انتخاب کرده و آن را با مانیتور دیگری تعویض کنید. اندازه مانیتور لپ تاپ به اندازه لپ تاپ محدود می شود، اگرچه اگر در سفر نیستید می توانید یک مانیتور خارجی وصل کنید.

به طور کلی، لپ‌تاپ‌ها با درایوهای حالت جامد (SSD) پیکربندی می‌شوند، که در رایانه‌هایی که ممکن است زمین بخورند یا ضربه بخورند، دوام بیشتری دارند، اما SSD مزایای دیگری نیز دارد. رایانه‌های رومیزی را می‌توان با هر نوع درایو ذخیره‌سازی پیکربندی کرد و پس از آن می‌توان آن‌ها را ارتقا داد.

برای طراحی لپ تاپ بهتره یا دسکتاپ؟

محل

مهم ترین تفاوت دسکتاپ و لپ تاپ در قابلیت حمل لپ تاپ است. اگر بین سایت ها یا مشتریانی سفر می کنید و باید کار خود را با خود بیاورید، لپ تاپ تنها انتخاب شماست. اگر بودجه شما اجازه می دهد، می توانید بهترین های هر دو دنیا را داشته باشید و هم دسکتاپ و هم لپ تاپ داشته باشید.

گزینه های دیگر

اگر بودجه شما اجازه دسکتاپ و لپ تاپ را نمی دهد، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

 اگر به قابلیت حمل لپ‌تاپ نیاز دارید، اما به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به لپ‌تاپ نیاز دارید، می‌توانید یک درایو حافظه خارجی را به لپ‌تاپ خود متصل کنید تا فایل‌هایی را که کمتر به آن‌ها دسترسی دارید ذخیره کنید.

اگر به قابلیت حمل نیاز دارید، اما فقط برای یک یا دو فایل در یک زمان، رایانه‌های تبلت و نوت‌بوک وجود دارند که می‌توانند تعداد محدودی فایل بزرگ‌تر را مدیریت کنند، گاهی اوقات فقط برای مشاهده. برخی تبلت ها قابلیت اجرای نرم افزارهای طراحی را نیز دارند. نحوه استفاده از رایانه، میزان سختی استفاده از رایانه و مکان استفاده از رایانه، به همراه بودجه شما، تعیین می کند که آیا برای طراحی گرافیکی به دسکتاپ یا لپ تاپ نیاز دارید.

کدام دسکتاپ را برای طراحی گرافیک انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال بهترین کامپیوتر رومیزی برای طراحی گرافیکی هستید، می‌دانید که انتخاب‌ها ممکن است گیج‌کننده باشند. نوع کاری که انجام می دهید و همچنین بودجه شما بر تصمیم شما تأثیر می گذارد. تصمیمی که باید بگیرید این است که آیا می خواهید از Mac® یا رایانه شخصی استفاده کنید. اگرچه Apple® تنها چیزی بود که طراحان گرافیک از آن استفاده می کردند، نیاز به ادغام با سایر بخش های شرکتی که از رایانه های شخصی استفاده می کنند اهمیت پیدا کرده است. اکثر نرم افزارهای طراحی را می توان در هر دو پلتفرم iOS و Microsoft® Windows® استفاده کرد.

از آنجایی که مک ها از یک مانیتور یکپارچه استفاده می کنند، اپل می تواند کیفیت نمایشگر را کنترل کند که با رنگ های دقیق بسیار بالاست. هنوز چند نرم افزار طراحی فقط برای iOS ایجاد شده است. از سوی دیگر رایانه‌های شخصی به شما امکان می‌دهند به هر صفحه‌نمایش متصل شوید، که انعطاف‌پذیری بیشتری را هنگام انتخاب مانیتور فراهم می‌کند. رایانه های شخصی سخت کار کرده اند تا با طراحی گرافیکی سازگارتر شوند و گزینه های زیادی برای ارتقاء اجزا وجود دارد. رایانه‌های شخصی همچنین می‌توانند به‌طور یکپارچه‌تر با نرم‌افزارهای عمومی موجود شرکت یکپارچه شوند.

برای طراحی لپ تاپ بهتره یا دسکتاپ؟

کدام لپ تاپ را برای طراحی گرافیک انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه در فرآیند تصمیم گیری زیاده روی کنید، نوع کار و بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر کار سه بعدی پیچیده ای انجام می دهید، باید در انتهای بالایی تمام مشخصات قرار داشته باشید. اگر کار شما بیشتر دوبعدی است، می توانید در حد متوسط و پایین محدوده باشید. جستجوی لپ‌تاپ برای استفاده در طراحی گرافیکی می‌تواند یک چالش باشد و با خرید لپ‌تاپ برای استفاده عمومی یا بازی متفاوت باشد. شما لپ تاپی می خواهید که به اندازه کافی سبک باشد تا قابل حمل باشد اما به اندازه کافی قدرتمند باشد که کارهای پیچیده را انجام دهد.

مهمترین مشخصاتی که برای طراحی گرافیکی باید به آنها توجه کرد عبارتند از: سیستم عامل، CPU، حافظه یا RAM، درایو ذخیره سازی، نوع و اندازه نمایشگر و دقت رنگ.

نتیجه

از این اطلاعات با آگاهی از اینکه چه نوع برنامه هایی را اجرا می کنید، از چه برنامه های عمومی تجاری باید استفاده کنید، به چه نوع سازگاری با سیستم های مشتریان خود نیاز دارید و بودجه شما برای یافتن بهترین کامپیوتر طراحی گرافیکی چقدر است استفاده کنید. برای شما. اینکه کدام لپ تاپ یا دسکتاپ برای طراحی گرافیکی بهترین است، بستگی به این دارد که چه کاری انجام می دهید، از نظر طراحی، بودجه شما چقدر است و چه برنامه هایی را اجرا می کنید. کامپیوترهای خوب زیادی برای طراحی گرافیکی وجود دارد، فقط مسئله پیدا کردن یک کامپیوتر مناسب برای شماست.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سیستم های حرفه ای مخصوص کارهای گرافیکی، با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155958090

مشاوره آنلاین 09205958191

مسن تر

ضروری ترین نرم افزار ها برای ویندوز 11

جدیدتر

نحوه انتخاب لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {