بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟

برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟ برای گیمینگ چه دستگاهی مناسب است؟ در این مقاله به جواب این سوالات پی میبریم. گیمرها فرهنگی جذاب هستند که به تجربه حداقل چندین بازی ویدئویی پرداخته‌اند. زمانی که از این افراد بپرسید که لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی (PC) بهتر است، نظرات آنها معمولاً متفاوت است. با این حال، تفاوت‌ها در نظرات این گروه در بازی‌های مختلف همچنان وجود دارد.

اگر به گیمرها در سال‌های گذشته می‌پرسیدید که آیا لپ‌تاپ یا PC بهتر است، پاسخ ممکن بود که PC تعداد بیشتری رای جلب کند. اما در حال حاضر، با وجود پیشرفت تکنولوژی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ به حدی پیشرفت کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را به عنوان حریفان قوی برای PC در نظر گرفت.

با این وجود، اگر نیازی به حمل دستگاه خود ندارید و تنها در محیط خانگی یا محل کار می‌خواهید از آن استفاده کنید، استفاده از سیستم گیمینگ ممکن است بهترین گزینه باشد. به عنوان یک گیمر، انتخاب بین لپ‌تاپ و PC بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی شما دارد.

برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟01223

مزایا و معایب لپ تاپ و PC

لپتاپ‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، از جمله سبکی، تولید حرارت کمتر و مصرف برق کمتر، جایگاه خاصی در بازار به خود اختصاص داده‌اند. این دستگاه‌ها دارای دو قطعه اصلی، یعنی پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) هستند که محدودیت‌هایی در مصرف انرژی و تولید حرارت ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، محدودیت در پردازش گرافیکی و محاسباتی این دستگاه‌ها باعث تولید کمتر حرارت و مصرف بهینه باتری می‌شود.

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، لپتاپ‌ها از نظر قدرت پردازشی و وزن بهبود یافته‌اند. با این حال، همچنان چالش‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها محدودیت در زمینه شارژ باتری است. استفاده مداوم از لپتاپ ممکن است نیاز به اتصال مداوم به پریز برق داشته باشد که این امر می‌تواند به دستگاه آسیب برساند و همچنین هزینه‌های اضافی را به دنبال داشته باشد.

یکی از امتیازات مهمی که برای انتخاب لپتاپ در بازی‌ها مطرح می‌شود، قابلیت حمل و نقل آسان آن است. این دستگاه قابلیت حمل به هر مکانی که نیاز دارید را فراهم می‌کند و به راحتی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

متأسفانه، ارتقاء سخت‌افزار لپتاپ به راحتی مانند رایانه‌های رومیزی امکان‌پذیر نیست. این موضوع به این معناست که لپتاپ‌ها به سرعت از تکنولوژی جدید عقب می‌افتند. در حالی که شما ممکن است بتوانید به راحتی حافظه، RAM و هارد دیسک لپتاپ خود را ارتقا دهید، اما هرگز نمی‌توانید پردازنده مرکزی (CPU) و کارت گرافیک را به صورت جداگانه تغییر دهید.

لپتاپ‌ها به صورت آماده به بازار عرضه می‌شوند و در مقایسه با رایانه‌های رومیزی، این امکان وجود ندارد که قطعات آنها را به روز کنید. این ویژگی یکی از مزایای PC است که به شما اجازه می‌دهد تا پس از مدتی قطعات را ارتقاء داده و از به‌روزترین فناوری‌ها بهره‌مند شوید، که علاوه بر بهینه‌سازی عملکرد، به صرفه‌جویی مالی نیز منجر می‌شود.

برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟01224

تفاوت لپ تاپ و PC در ارتقا پذیری

آیا لپتاپ شما دارای حافظه SSD است یا از HHD استفاده می‌کند؟ یکی از ویژگی‌های جالب این دستگاه، قابلیت تغییر دو قطعه مهم یعنی رم و حافظه داخلی آن است. به راحتی می‌توانید این قطعات را ارتقا دهید و عملکرد لپتاپ را بهبود بخشید.

اما در مقابل، در کامپیوترها (PC)، امکانات ارتقاء به یک سطح دیگر می‌رود. شما حتی می‌توانید مادربرد دستگاه خود را تغییر دهید که این امکان فقط در دنیای کامپیوترها قابل اجرا است. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که به آسانی تمامی قطعات داخلی را ارتقا داده و با بهترین فناوری‌ها همگام شوید.

لپتاپ‌ها به دلیل ساختار خاص خود که به منظور حاصل کردن بهترین عملکرد اجزای داخلی طراحی شده‌اند، این امکان را به شما نمی‌دهند که به راحتی قطعات را جدا کرده و ارتقا دهید. اغلب اجزای داخلی به یکدیگر وابسته‌اند و این امر ارتقاء قطعات را تقریباً غیرممکن می‌سازد.

برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟01225

تفاوت لب تاپ های گیمینگ با دیگر لپ تاپ ها چیست؟

لپ تاپ‌های مختلفی برای علاقمندان به بازی وجود دارند که در ظاهر به نظر می‌آیند مانند هر لپ تاپ معمولی دیگر، اما گیمرها همواره تمایل دارند تا یک رایانه قدرتمند با ظاهری جذاب داشته باشند. به همین دلیل، لپ تاپ‌های گیمینگ معمولاً با ویژگی‌های خاصی همچون بارنگ‌های روشن، روکش‌های فلزی، نمادهای بزرگ و جلوه‌های زینتی طراحی می‌شوند که آنها را از سایر لپ تاپ‌ها تمیز دهد. گیمرها به دنبال یک ظاهر خاص هستند که لپ تاپ‌های گیمینگ را از دیگر رایانه‌ها تمیز دهد و این جلوه‌های زیبایی معمولاً باعث ایجاد احساسی از تکنولوژی پیشرفته و جذابیت می‌شود.

از شما عزیزان ممنونیم که تا اینجا مارا همراهی کردید، حالا به نظر شما برای گیمینگ ها لپ تاپ بهتر است یا PC؟  گروه رسا با اشتیاق کامل منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام بفرمایید.

کارشناسان آنلاین    092025958191

پرزنت حضوری    02155958090 

مسن تر

میکروفون تولید محتوا

جدیدتر

5 نکته مهم در اسمبل کامپیوتر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {