بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

برای گیمینگ ssd یا hdd؟

به‌عنوان یک گیمر، هنگام تصمیم‌گیری بین SSD و HDD برای بازی‌ها و ذخیره‌سازی داده‌ها در رایانه، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. چه در حال ارتقاء تنظیمات بازی خود باشید و چه به دنبال ساخت یک رایانه مخصوص بازی هستید، انتخاب درایو ذخیره سازی مناسب می تواند عملکرد بازی شما را افزایش دهد. بیایید بازی را با SSD در مقابل HDD مقایسه کنیم و ببینیم در نهایت انتخاب شما برای گیمینگ ssd یا hdd؟

تفاوت HDD و SSD چیست؟

هارد دیسک ها و درایوهای حالت جامد هر دو داده ها را ذخیره می کنند، اما فناوری بین این دو متفاوت است:

درایوهای هارد دیسک (HDD) بیش از 50 سال است که وجود دارند و فناوری پشت آنها به خوبی شناخته شده و به خوبی آزمایش شده است. هارد دیسک‌ها برای خواندن و نوشتن داده‌ها به قطعات متحرک با بازوی محرک در حال حرکت روی دیسک‌های در حال چرخش (پلاتر) متکی هستند و معمولاً گزینه‌های ارزان‌تری هستند.

درایوهای حالت جامد (SSD) شکل پیشرفته‌تری از فناوری هستند که مزایای عملکردی را برای سیستم های گیمینگ ارائه می‌کنند. SSD ها از حافظه فلش NAND برای خواندن و نوشتن داده ها استفاده می کنند، به این معنی که هیچ چیز فیزیکی برای شکستن وجود ندارد و بنابراین احتمال از دست دادن بازی ها و ذخیره های خود کمتر است.

برای گیمینگ ssd یا hdd؟

انتخاب بین HDD یا SSD برای گیمینگ

هنگام تصمیم گیری بین SSD یا HDD برای بازی باید چندین فاکتور را در نظر گرفت:

  • فاکتور فرم
  • کارایی
  • سرعت
  • هزینه
  • ظرفیت
  • ماندگاری
  • درجه حرارت
  • سر و صدا
  • بهره وری انرژی
  • فاکتور فرم

HDD ها و SSD ها به اشکال مختلفی وجود دارند که سازگاری و سرعت را تعیین می کنند. اگر به فکر ارتقا درایو ذخیره سازی بازی خود هستید، پیدا کردن فرم فاکتور مناسب برای سیستمتان ضروری است، در غیر این صورت نمی توانید آنها را به هم وصل کنید.

سه عامل رایج برای SSD ها وجود دارد: SATA 2.5-Inch  – NVMe M.2 – Portable

برای گیمینگ ssd یا hdd؟

کارایی

از نظر عملکرد، SSD ها برای بازی بهتر هستند:

  • گیم پلی روان تر

در پس‌زمینه، بسیاری از بازی‌ها هزاران عملیات خواندن و نوشتن را هنگام بازی انجام می‌دهند. چیزی که اغلب با یک هارد دیسک یا درایو قدیمی تجربه می کنید این است که بازی شما در فواصل زمانی تصادفی شروع به قفل شدن می کند، در غیر این صورت به عنوان “hitching” شناخته می شود. اما پهنای باند بیشتر و کاهش تأخیر SSD ها به دسترسی تقریباً فوری به داده های درخواستی کمک می کند و از هچ کردن جلوگیری می کند.

  • گرافیک بهبود یافته

آیا تا به حال متوجه بافت های سنگ زنی شده اید که در اواسط بازی به طور ناگهانی خود را ثابت می کنند؟ خوب، این ممکن است نشانه ای باشد که شما باید فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید. یک هارد دیسک می‌تواند مدتی طول بکشد تا گرافیک‌های سطح بالا بارگیری شوند، که اگر روی یک مانیتور یا تلویزیون گران‌قیمت پاشیده باشید، کمی هدر می‌رود. سرعت بالای SSD به رفع این مشکل کمک می کند.

اگر تا به حال متوجه بافت های سنگریزه شده در حین بازی شده اید، نرخ فریم در ثانیه (FPS) بهینه را تجربه نمی کنید. در بازی، FPS را می توان با ارتقاء فضای ذخیره سازی خود از HDD به SSD به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

  • هزینه

افزایش عملکرد و سرعت بازی یک SSD در مقایسه با هاردهای ارزان‌تر هزینه‌های مالی را به همراه دارد، اما عملکرد در مقابل هزینه نباید یک یا یا یک پیشنهاد باشد.

بسته به اینکه به دنبال چه فاکتوری هستید، گزینه مقرون به صرفه تری معمولاً در دسترس است:

برای SSD های 2.5 اینچی SATA، می توانید به سراغ MX500 یا BX500 بروید و با SSD های خارجی، X8 یا X6 را بررسی کنید. برای SSD های NVMe، بالاترین عملکرد ما P5 Plus و مقرون به صرفه ترین محصول P2 است.

همه گزینه ها فوق العاده هستند و می توانند پیشرفت های جدی در سیستم بازی شما ارائه دهند. ارزش آن را دارد که مشخصات آنها را بررسی کنید و آنها را با آنچه که در حال حاضر نصب کرده اید مقایسه کنید.

  • ظرفیت

برخی از بازی‌ها با در نظر گرفتن محتوای قابل دانلود می‌توانند به بیش از 250 گیگابایت برسند، بنابراین گیمرها معمولاً درایوهای بین 500 گیگابایت تا 2 ترابایت را انتخاب می‌کنند. بسیاری از گیمرها از ترکیبی از درایوهای داخلی و خارجی در پیکربندی های مختلف برای کار با بودجه و نیازهای خود برای بارگذاری سریع استفاده می کنند.

  • ماندگاری

هارد دیسک‌ ها به راحتی در معرض آسیب هستند، در حالی که SSD‌ها را می‌توان بدون آسیب رساندن به فایل‌های مهم شما بازگرداند. در صورتی که با لپ‌تاپ بازی می‌کنید، SSDها برای ذخیره مطمئن داده‌های شما برای سال‌ها طراحی شده‌اند، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و لرزش برای دوام تست شده در سفر ارائه می‌کنند.

  • درجه حرارت

از آنجایی که SSD ها قطعات متحرک ندارند، در دمای سردتری کار می کنند. کمتر احتمال دارد که گرمای بیش از حد را تجربه کنید یا نیاز به ارتقای سیستم خنک کننده خود داشته باشید.

  • سر و صدا

SSD ها از حافظه فلش استفاده می کنند و بنابراین کاملاً بی صدا هستند، در حالی که HDD ها دارای قطعات متحرک نویزتر هستند. و از آنجایی که SSD ها خنک تر از درایوهای دیسک سخت هستند، فن شما مجبور نیست به سختی کار کند، یعنی عملکرد کلی آرام تر. آن صدای زمزمه ای که هنگام استفاده از هارد دیسک شنیدید؟ رفته!

  • بهره وری انرژی

از آنجایی که SSD ها قطعات متحرک ندارند، برای کارکردن به انرژی کمتری نیاز دارند. بنابراین، SSD ها انرژی کمتری مصرف می کنند و انرژی کمتری مصرف می کنند، بنابراین اگر با لپ تاپ بازی می کنید، SSD ها می توانند عمر باتری شما را افزایش دهند.

برای گیمینگ ssd یا hdd؟

اگر به فکر ارتقا سیستم خود و پرسرعت تر کردنش هستی، باید از یک اس اس دی شروع کنی، پس همین حالا با رسا تماس بگیر تا بهترین و با کیفیت ترین ssd هارو با توجه به کانفیگ دستگاهت یا حتی بودجه ات بهت پیشنهاد کنیم. 

پرزنت حضوری 02155958090 

مشاوره آنلاین 09205958191

مسن تر

سیستم مناسب برای آهنگسازی

جدیدتر

بهترین میکروفون برای رپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {