بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

بهترین رم DDR5 برای بازی در سال 2023

اگر در جستجوی بهترین رم DDR5 برای جفت شدن با سیستم‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل یا AMD Zen 4 هستید، به جای درستی آمده‌اید. ما هزاران کیت حافظه DDR5 را در آزمایشگاه‌های رسا آزمایش کرده‌ایم، و بهترین کیت‌ها را برای هر بودجه انتخاب کرده‌ایم تا بتوانید بیشترین هزینه را به دست آورید.

در حالی که DDR5 هنوز در مقایسه با DDR4 بسیار گران است، دیدن یک قطعه کامپیوتری که به جای افزایش قیمت، روند نزولی دارد، خوب است. اگر قیمت برای ساخت بعدی شما نگران کننده است، ما همچنین راهنمای بهترین کیت های رم DDR4 را داریم، که عملکرد مناسبی را با بودجه ارائه می دهد.

سرعت‌های DDR5 از 4800 مگاهرتز شروع می‌شود و تا 7200 مگاهرتز می‌رسد و در آینده سرعت‌های بالاتری نیز وجود دارد. در حالی که کیت های 2×8 گیگابایت در دسترس هستند، می توانید 2×16 گیگابایت را پایه مناسب تری برای سیستم بازی در نظر بگیرید. این سطح 32 گیگابایتی مقدار خوبی است که برای مدتی به شما کمک خواهد کرد، به خصوص زمانی که بازی گیمینگ هایی مانند Forspoken تا آنجا که نیازهای سیستمی نیاز دارند، سخت تر باشند. نگران هستند.

به طور کلی، صرف پول هنگفت برای رم توصیه نمی شود، مگر اینکه دستگاهی با مشخصات بالا برای استفاده از آن داشته باشید. همانطور که قیمت ها کاهش می یابد، ممکن است متوجه شوید که کاهش چند دلار اضافی ارزش دارد که به جای DDR5-4800 به DDR5-5600 نگاه کنید. برخی از بازی‌ها و برنامه‌ها به سرعت‌های اضافی پاسخ می‌دهند، در حالی که برخی دیگر اصلاً سود زیادی نخواهند داشت.

با ارائه لیستی از کیت های حافظه DDR5 مورد علاقه خود، ادامه دهید. انتخاب‌های ما بر اساس آزمایش‌های آزمایشگاهی خودمان است، با دوز ارزش برای پول و قابلیت اورکلاک کردن. هر نیاز و بودجه شما، ما یک کیت DDR5 متناسب با شما داریم.

بهترین رم DDR5 برای بازی در سال 2023

1. G.Skill Trident Z5 RGB 2x16GB DDR5-7200MHz CL34؛ بهترین رم DDR5 برای بازی

DDR5 در یک سال یا بیشتر از زمانی که عرضه شد، مسیر طولانی را طی کرده است. در حال حاضر به طور گسترده در دسترس است، قیمت ها کاهش یافته است، و بدحجابی اولیه BIOS برطرف شده است. و سپس سرعت وجود دارد. وقتی  دوازدهمین ژنرال(در برگه جدید باز می شود)CPU های Alder Lake راه اندازی شدند، DDR5-6400 تقریباً حداکثر سرعتی بود که می توانستید به دست آورید، اما فراموش کنید:  کیت های DDR5-8000(در برگه جدید باز می شود) اکنون در بازار هستند. پیشرفت بدی در بیش از یک سال نیست!

شما انتظار دارید حافظه با این سرعت یک بسته قیمت داشته باشد و با 299 دلار / 319 پوند / 519 دلار استرالیا مطمئناً قیمت بالایی دارد، اما در واقع، قیمت آن چندان بد نیست. در زمان نگارش این مقاله، یک کیت 6000 مگاهرتز حدود 150 دلار قیمت دارد، با کیت های 6400 مگاهرتز از 190 دلار شروع می شود، بنابراین قیمتی که G.Skill برای 7200 مگاهرتز درخواست می کند، غیر منطقی نیست. در واقع، این یک معامله کاملاً مقرون به صرفه در مقایسه با  هزینه DDR5 ممتاز یک سال قبل است، که در آن قیمت های 500 دلار / 500 پوند / 1000 دلار استرالیا یا بالاتر رایج بود.

کیت G.Skill Trident Z5 DDR5-7200 دارای زمان بندی 34-45-45-115 است. خوب است که با افزایش سرعت، تأخیرهای CAS نسبتاً کم باقی می‌مانند، اگرچه زمان‌بندی‌های ثانویه مطمئناً بسیار بالاتر از زمان‌هایی است که در کیت‌های کندتر می‌بینید. بهترین کیت‌های DDR4 هنوز کاملاً قابل دوام هستند، اما شکایات اولیه در مورد تأخیر بالای DDR5 در مقایسه با DDR4 به سرعت قابل بحث است. در واقع در مقایسه با هزینه سایر اجزای یک سیستم بازی سطح بالا، ارزش پولی خوبی دارد.

این یک کیت برای کسانی است که دارای سیستم های پیشرفته هستند. با این حال، با قیمت 299 دلار / 319 پوند / 519 دلار استرالیا، در واقع در مقایسه با هزینه سایر اجزای یک سیستم بازی سطح بالا، ارزش پولی خوبی دارد. در این صورت، کار بیهوده ای است. اما اگر سیستم شما کمی دنیوی‌تر است و فقط به دنبال چیزی با یک مجموعه ساده هستید و تنظیمات XMP را فراموش می‌کنید، چیزی در محدوده DDR5-6000 از نظر قیمت و عملکرد بسیار مناسب‌تر است.

من عاشق کیت های حافظه سریع هستم. این در واقع برای خرید در دسترس است، در بیش از چند موقعیت بازی پیشرفت هایی را در عملکرد به ارمغان می آورد، یک کیت توییکر عالی است، ظاهر خوبی دارد، و امتیاز گزافی را به همراه ندارد. اگر این کیت را بخرید، چندین سال از آن نیز استفاده خواهید کرد.

2. Crucial 2x32GB DDR5-4800 CL40؛ بهترین کیت DDR5 با ظرفیت بالا

اگر دنبال 64 گیگابایت DDR5 هستید، گزینه های شما محدود است. کنترلر حافظه Alder Lake با پیکربندی های با تراکم بالا دست و پنجه نرم می کند، به همین دلیل است که کیت های 2×32 گیگابایتی در دسترس هستند. کیت Crucial DDR5-4800 2x32GB به همان اندازه عمومی است که می توان گفت، اما اگر برای هر کاری که می خواهید به رم زیادی نیاز دارید، انتخاب خوبی است.

در طول آزمایش ما، کیت Crucial چند شگفتی ایجاد کرد که به لطف طراحی رتبه دوگانه، گاهی اوقات با کیت 5200 مگاهرتز مطابقت دارد. به این موارد ولتاژ کار پایین و به طور شگفت انگیزی ارزش پولی خوب آن را اضافه کنید، و یک کیت جامد خوب برای کار یا بازی است.

این همان کیت است که عمر طولانی نیز خواهد داشت. تا چند سال دیگر، 64 گیگابایت هنوز مفید خواهد بود.

نام Crucial Ballistix دیگر وجود ندارد و این کیت PCB بدون هیچ مسابقه زیبایی برنده نمی‌شود یا رکورد سرعت را ثبت نمی‌کند، اما به‌عنوان یک کیت ست و فراموشی برای یک گیمر یا کاربر ایستگاه کاری alt-tabing، قطعا ارزش دیدن را دارد.

بهترین رم DDR5 برای بازی در سال 2023

3. Corsair Vengeance 32GB DDR5-4800MHz؛ بهترین DDR5 برای یک سیستم بودجه

حافظه DDR5 هنوز در مقایسه با DDR4 گران است، اما هفته به هفته در حال تغییر است. کیت Corsair Vengeance DDR5-4800 سریع‌ترین کیت نیست، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سیستم DDR5 ارزان قیمت در حال حاضر است.

در فرکانس 4800 مگاهرتز به هیچ وجه یک شیطان سرعت نیست، اگرچه اگر از آن با چیزی مانند پردازنده i5 و یک پردازنده گرافیکی قدیمی یا میان رده استفاده می کنید، خوش شانس خواهید بود که متوجه تفاوت های خارج از معیارهای حساس به حافظه شوید. این یک کیت اورکلاک نیست، اما اگر برایتان مهم نیست که مقداری ولتاژ را افزایش دهید، ما با خوشحالی در آزمایش با فرکانس 5200 مگاهرتز همراه بوده‌ایم که کمی به ارزش فوق‌العاده آن اضافه می‌کند.

این یک مجموعه کامل و کیت فراموشی است. فقط در 1.1 ولت، خنک کار می کند. این یک جفت عالی برای ساخت B660 است و ارتفاع کم آن به این معنی است که استفاده از آن با کولرهای هوای بزرگ در مقایسه با بسیاری از کیت های موجود در بازار بسیار آسان تر است.

اگر بودجه کمی دارید و تصمیم گرفته اید DDR4 را پشت سر بگذارید، به جای کیت سرعت بالاتر، از کیت مانند این استفاده کنید و پول را به یک CPU یا GPU بهتر هدایت کنید، مزایای واقعاً ملموسی را به همراه خواهد داشت.

4. Corsair Dominator Platinum 32GB DDR5-5200 C38؛ بهترین حافظه RGB

کیت‌های Dominator Corsair همیشه ظاهری عالی داشته‌اند و به نظر من کیت‌های DDR5 آن هنوز هم عالی به نظر می‌رسند. پخش کننده های حرارتی آلومینیومی مشکی بسیار محکم و سنگین هستند. حتی فونت‌های کناره‌ها نیز حسی کلاسیک به شما می‌دهند، حتی اگر هرگز آن‌ها را در داخل دکل خود نبینید. اگر DDR5 به خنک کننده قابل توجهی نیاز داشت، این پخش کننده های حرارتی کار خود را انجام می دهند. باید گفت که این ماژول ها بسیار بلند هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که کولر شما مانعی ندارد.

قسمت بالای هیت سینک ها ظاهری شبیه به Tetris-y RGB دارد. آنها را می توان با نرم افزار iCue محبوب و آسان برای استفاده Corsair کنترل کرد. اگر سایر اجزای Corsair را دارید که رایانه شما را روشن می کند، در خانه خواهید بود. کیس Corsair، حافظه، خنک‌کننده و ترکیبی از صفحه کلید/ماوس وقتی همه چیز همگام‌سازی شود، می‌تواند عالی به نظر برسد. اگرچه باید بگویم، من شخصاً طرفدار RGB نیستم، اما اعتراف می‌کنم که از داشتن یک بازی با مجموعه کاملی از اجزای RGB همگام شده، کمی احساس گناه دارم.

کیت Corsair بدون توجه به مجموعه معیار ما در سطح مناسبی عمل می کند. جهش از کیت های سطح پایه 4800 مگاهرتز به 5200 مگاهرتز برای ایجاد تفاوت در برنامه هایی که با پهنای باند بالاتر پیشرفت می کنند کافی است. البته، همانطور که انتظار دارید، کیت های سریعتر را دنبال می کند.

اگرچه باید بگویم، من شخصاً طرفدار RGB نیستم، اما اعتراف می‌کنم که از داشتن یک بازی با مجموعه کاملی از اجزای RGB همگام شده، کمی احساس گناه دارم.

ما فرکانس 5200 مگاهرتز را یک کیت DDR5 خوب برای یک سیستم اصلی نسل دوازدهم می‌دانیم. در فرکانس 4800 مگاهرتز به اندازه کافی به کیت DDR4 3200 مگاهرتز یا 3600 مگاهرتز اضافه نمی کند. و همانطور که در مورد تمام DDR5 در حال حاضر وجود دارد، کیت Corsair برای ساخت هر نوع کیف قیمتی بسیار گران است. اگرچه، نسبت به سایر کیت های 5200 مگاهرتز، قیمت 360 دلار (350 پوند، 599 دلار استرالیا) آنقدرها هم بد نیست. ما می دانیم که با تثبیت عرضه، این قیمت گذاری در بلندمدت بالا نخواهد ماند. منظورم این است که ما در اینجا در مورد GPU صحبت نمی کنیم.

طرفداران محصولات Corsair و سیستم iCue RGB نیازی به قانع شدن برای خرید این کیت نخواهند داشت. این کیت فوق العاده به نظر می رسد و اگرچه رکوردهای سرعت را ثبت نمی کند، اما این همان کیت است که باید سال های زیادی از عمر خود را در پیش داشته باشد. اگر باید آخرین افت عملکرد را برای یک دکل رده بالا داشته باشید، می‌خواهید سریع‌تر کار کنید، اما برای خریداران اصلی DDR5، Corsair شما را ناامید نمی‌کند.

برای من (بیشتر) ارزش پول اضافی را نسبت به یک کیت 4800 مگاهرتز دارد، اما باید ارزش آن را با مارک ها و سرعت های موجود در زمان خرید اندازه گیری کنید… بازار در حال حاضر بسیار ناپایدار است. مشخصاً Corsair DDR5 مطمئناً دارای امتیازی است که می تواند به طور قابل توجهی از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشد. اگر می‌روید از پرداخت مقداری اضافی نسبت به یک کیت بی‌نظیر مشکلی ندارید، کیت Corsair Dominator Platinum RGB این کار را انجام می‌دهد، اما باید در یک جعبه پنجره‌دار نشان داده شود.

بهترین رم DDR5 برای بازی در سال 2023

آیا رم DDR5 برای بازی تفاوتی ایجاد می کند؟

پاسخ به این بستگی دارد که در مورد چه سرعت ها و تاخیرهایی صحبت می کنیم. بازی‌ها به تاخیر حساس هستند، جایی که کمتر بهتر است. این بدان معنی است که یک کیت DDR4 با تاخیر کم خوب هنوز یک گزینه بازی کاملاً قابل دوام است. با این حال، تفاوت‌های عملکردی در دنیای واقعی کوچک هستند و در سناریوهای محدود GPU وجود ندارند، که معمولاً اینطور است مگر اینکه فریم‌های بسیار بالا در ثانیه را دنبال کنید.اگر کیت DDR4 خوبی دارید، مثلاً کیت 2×16 گیگابایتی DDR4-3200 C14 یا بهتر است، دلیل کمی برای صرف هزینه برای ارتقا به DDR5 برای بازی وجود دارد.

پهنای باند بالاتر DDR5 در سایر زمینه‌ها، به‌ویژه در کاربردهای خلاقانه مفید است. DDR5 از انرژی کمتری استفاده می کند، 32 گیگابایت به طور کلی پایه است و سیستم DDR5 برای محافظت در آینده بهتر است. با گذشت زمان، می‌توانیم انتظار کیت‌های سریع‌تر و تاخیر کمتری را داشته باشیم.

چه پلتفرم هایی از رم DDR5 پشتیبانی می کنند؟

زمانی که همه چیز شروع شد، DDR5 کاملاً به پلتفرم Intel 12th Gen Alder Lake محدود بود، اما اکنون هر دو پلتفرم پردازنده Raptor Lake نسل 13 اینتل و AMD Zen 4 را عرضه کرده‌ایم که هر دو از DDR5 پشتیبانی می‌کنند.مادربردهای AM5 مبتنی بر Zen 4 AMD فقط از DDR5 پشتیبانی می کنند، در حالی که پلتفرم های اینتل هنوز نسخه های DDR4 مادربردهای خود را ارائه می دهند.

آیا DDR5 روی مادربرد DDR4 کار می کند؟

نه، نمی شود. اگرچه هر دو نوع دارای 288 پین هستند، حافظه DDR4 و DDR5 از نظر الکتریکی ناسازگار است. این دو نوع دارای موقعیت ناچ متفاوتی هستند تا از قرار دادن ماژول DDR5 در مادربرد DDR4 یا بالعکس جلوگیری شود.

چقدر رم نیاز دارم؟

ما حداقل 16 گیگابایت را برای اکثر رایانه های شخصی بازی جدی توصیه می کنیم (این همان چیزی است که در ساخت رایانه های شخصی پیشرفته خود استفاده می کنیم اما از آنجایی که کیت های 32 گیگابایتی DDR5 بسیار در دسترس هستند، 32 گیگابایت به پایه جدید سیستم DDR5 تبدیل شده است. با 32 گیگابایت، تقریباً برای هر کاری که می‌توانید روی سیستم خود انجام دهید، بیش از اندازه کافی خواهید داشت. شما به راحتی قادر خواهید بود از بازی، چندوظیفگی، برنامه های خلاقانه یا فشرده و تغییر مکرر تب لذت ببرید. و شما هم برای چند سال آینده آماده خواهید بود.

سرعت رم برای رایانه های شخصی بازی چقدر باید باشد؟

در مرحله اول، باید از کیت دو کاناله تا جایی که ممکن است استفاده کنید. این برای هر دو سیستم DDR4 و DDR5 صدق می کند. این تضمین می کند که از بهترین CPU ها برای بازی بیشترین بهره را می برید(در برگه جدید باز می شود). برای یک سیستم DDR5 اینتل، یک کیت خوب در محدوده 5200 مگاهرتز خوب خواهد بود، در حالی که برای یک سیستم پیشرفته، اگر واقعاً می‌خواهید آخرین افت عملکرد را داشته باشید، چیزی کمی سریعتر در 6000 مگاهرتز یا حتی 6400 مگاهرتز می‌خواهید.

آیا به LED های RGB روی DIMM حافظه خود نیاز دارم؟

نه قطعا نه. اما RGB می تواند دستگاه شما را کمی خنک تر نشان دهد و همه ما می دانیم که رایانه های شخصی باید خنک کار کنند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره های رایگان از کارشناسان رسا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید و با آنها در ارتباط باشید.
02155958090  0925958191
مسن تر

منابع تغذیه چقدر عمر می کنند؟

جدیدتر

بهترین SSD برای بازی در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {