مانند اکثر توسعه دهندگان نرم افزار، لیستی از بهترین سیستم برای نرم افزار سینما 4D را خواهید دید که می تواند برای اطمینان از کارکرد سخت افزار سیستم تدوین شما با نرم افزار آنها استفاده شود. با این حال، این فهرست «نیازمندیهای سیستم» فقط اصول اولیه سختافزار مورد نیاز برای اجرای نرمافزار را پوشش میدهد، نه اینکه چه سختافزاری واقعاً بهترین عملکرد را دارد.
پردازنده (CPU)
اکثر کارهای طراحی در Cinema 4D (شامل ایجاد، اصلاح و متحرک سازی مدل های سه بعدی) فقط می توانند از یک هسته CPU استفاده کنند که یک CPU با فرکانس بالا – صرف نظر از تعداد هسته ها – را به یک انتخاب ایده آل برای این کارها تبدیل می کند. به همین دلیل، ایستگاه کاری Design & Animation ما بر روی سرعت ساعت بالا با تعداد هسته متوسط تمرکز دارد.
با این حال، قابلیتهای رندر تعبیهشده در Cinema 4D – همراه با سایر موتورهای رندر مبتنی بر CPU مانند Arnold، Mental Ray، V-Ray Next CPU و Keyshot – در استفاده از تعداد زیادی هسته بسیار کارآمد هستند. در واقع، اکثر این موتورها تقریباً کاملاً مقیاس می شوند … که باعث می شود یک CPU با دوبرابر تعداد هسته ها تقریباً دو برابر سریعتر باشد (با فرض سرعت کلاک مشابه). پردازندههای دوگانه میتوانند برای رندر خالص مؤثر باشند، اما سرعت کلاک پایینتری دارند و برای ایستگاههای کاری که مدلسازی بخش اصلی گردش کار است، ایدهآل نیستند.
بهترین CPU ها برای Cinema 4D کدامند؟
پردازنده های بسیار خوبی برای Cinema 4D وجود دارد، اما در اینجا برخی از بهترین توصیه های ما وجود دارد:
Intel Core i7 13700K 16 Core – این نقطه ورود خوبی برای هنرمندان است، با سرعت ساعت بالا که آن را نزدیک به بالای نمودارها برای عملکرد تک هسته ای در Cinema 4D قرار می دهد. با این حال، اگر مقدار قابل توجهی رندر انجام دهید، تعداد هسته کوچکتر آن یک عامل محدود کننده خواهد بود.
Intel Core i9 13900K 24 Core – این مدل دارای هستههای کارآمدتر و سرعت ساعت کمی بالاتر است که تقویت کمی در سراسر برد و کمی برآمدگی بزرگتر برای رندر در Cinema 4D ارائه میکند.
AMD Threadripper PRO 5995WX 64 Core – خط AMD Threadripper PRO تعداد هستههای بزرگ و ظرفیت حافظه بالا را در عین حفظ عملکرد خوب در هر هسته دارد، و آن را به انتخابی فوقالعاده برای ایستگاههای کاری که بر عملکرد رندر متمرکز هستند تبدیل میکند. سرعت تک رشتهای مناسب به این معنی است که این تراشهها با مدلسازی و انیمیشن نیز به خوبی عمل میکنند، اگرچه در این زمینه از Core عقبتر هستند و هزینه بسیار بیشتری نیز دارند.
کارت گرافیک (GPU)
هنگام ایجاد، ویرایش، و متحرک سازی مدلها در Cinema 4D، کارت ویدئو بخش بزرگی از تعداد فریم در ثانیه (FPS) است که درگاه نمایش قادر به نمایش مدل است. FPS بالاتر باعث می شود هنگام چرخش، زوم کردن، یا حرکت در اطراف مدلی که روی آن کار می کنید، تجربه روان تر و کلی بهتری داشته باشید. به طور کلی، 30 فریم در ثانیه حداقل نرخ فریم قابل قبول در نظر گرفته می شود، در حالی که 60 فریم در ثانیه ایده آل است.
چه نوع کارت گرافیکی (GPU) برای Cinema 4D بهترین است؟
در حالی که کارتهای GeForce میتوانند به خوبی در Cinema 4D کار کنند، انویدیا معمولاً استفاده از کارتهای گرافیک پیشرفته (که قبلاً Quadro نامیده میشد) را در برنامههای حرفهای توصیه میکند. ما کارت های سری RTX A انویدیا را به عنوان گزینه پیشنهاد می کنیم، اما هیچ چیز منحصر به فردی در C4D وجود ندارد که به آن نوع کارت گرافیک نیاز داشته باشد. بزرگترین دلیل برای انتخاب یکی از مدلهای GeForce، این است که به ظرفیت حافظه داخلی (VRAM) بالاتری نیاز دارید یا برنامههای دیگری را اجرا میکنید که نیازهای تخصصیتری دارند. برای اکثر کاربران، هر کارت میان رده GeForce از RTX 3060 Ti در بالا عالی خواهد بود!
همچنین شایان ذکر است که بسیاری از کاربران به جای وابستگی به رندر داخلی مبتنی بر CPU، پلاگین های موتور رندر مبتنی بر GPU را در Cinema 4D انتخاب می کنند. اگر چیزی مانند Redshift یا OctaneRender را برای گردش کار خود ترجیح می دهید، پس استفاده از یک کارت گرافیک قدرتمندتر – یا حتی چند کارت – ایده خوبی است و می تواند نیاز به یک CPU گران قیمت و با تعداد هسته بالا را کاهش دهد. ما سیستمهایی را توصیه کردهایم که به طور خاص رندر مبتنی بر GPU طراحی شدهاند، اما برای اطمینان از اینکه ترکیب مناسبی از سختافزار را دریافت میکنید، لطفاً با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.
حافظه (RAM)
در حالی که مقدار دقیق رم مورد نیاز شما به پروژه های خاص شما بستگی دارد، برای Cinema 4D ما به طور کلی حداقل 16 گیگابایت را توصیه می کنیم. صحنه های بسیار پیچیده ممکن است به 32 گیگابایت رم نیاز داشته باشند، اگرچه به ندرت پیش می آید که Cinema 4D به بیش از 32 گیگابایت نیاز داشته باشد. در موارد شدید، اگر حجم زیادی رندر پیچیده و با وضوح بالا انجام می دهید، ممکن است به 64 گیگابایت یا حتی بیشتر رم نیاز داشته باشید.
فضای ذخیره سازی (درایوها)
به لطف سرعت و قیمت نسبتا مقرون به صرفه آنها، ما به شدت درایوهای حالت جامد (SSD) را برای درایو اصلی که میزبان سیستم عامل شما و نصب خود Cinema 4D است، توصیه می کنیم. سرعت بالای SSD ها به سیستم شما اجازه می دهد تا بارها سریعتر از هر هارد دیسک سنتی بوت شود، برنامه ها را راه اندازی کند و فایل ها را بارگذاری کند. به ویژه، نوع جدیدتر SSD های NVMe از جدیدترین اتصالات مانند M.2 استفاده می کنند و سریع ترین نرخ انتقال را ارائه می دهند.
اگر بودجه شما اجازه می دهد، داشتن یک SSD دوم نیز ایده خوبی است که می تواند برای ذخیره پروژه های فعال شما برای کاهش بار بیشتر و صرفه جویی در زمان استفاده شود. ما به شدت توصیه می کنیم از یک درایو سیستم عامل با ظرفیت حداقل 500 گیگابایت استفاده کنید تا مطمئن شوید که در آینده نزدیک نیازی به ارتقا درایو اصلی خود (که اغلب یک فرآیند پیچیده است) ندارید.
چه نوع درایو برای ذخیره سازی و پشتیبان گیری اطلاعات بهتر است؟
از آنجایی که SSD ها هنوز هم گران تر از درایوهای پلاتر در هر گیگابایت هستند، برای ذخیره سازی طولانی مدت و پشتیبان گیری توصیه می کنیم از یک هارد دیسک سنتی یا حتی یک آرایه درایو خارجی استفاده کنید. سیستمهای ذخیرهسازی متصل به شبکه یک راه عالی برای این کار هستند، زیرا میتوانند بین ایستگاههای کاری متعدد به اشتراک گذاشته شوند و معمولاً ویژگیهایی را برای ارائه سطحی از افزونگی دادهها (محافظت در برابر از دست دادن فایلها در صورت از بین رفتن یکی از درایوها) ارائه میدهند.