بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

بهترین سیستم برای SketchUp

SketchUp یکی از شناخته شده ترین ابزارهای مدل سازی سه بعدی در تجارت به دلیل رابط کاربری بصری و تجربه مدل سازی است. سیستم رندرینگ SketchUp در مقایسه با فلسفه های طراحی دست و پا گیر رقبای خود، واقعاً ابزار هنرمندی در سادگی زیبا و طراحی باز است. عملاً هر کسی می تواند با SketchUp به پیشرفت برسد، اما واقعاً برای اجرای آن بر روی رایانه شما چه چیزی لازم است؟ آیا الزامات بهترین سیستم برای SketchUp به سادگی آن با موارد دیگر است؟

بررسی سیستم مورد نیاز اسکچاپ

در ادامه به موارد زیر می پردازیم:

  • حداقل های سیستم برای اسکچاپ
  • بهترین سیستم برای اسکچاپ
  • معرفی سخت افزار های مهم
  • رندر در اسکچاپ

بهترین سیستم برای SketchUp

سیستم مورد نیاز رسمی SketchUp

برگرفته از اسناد رسمی Trimble ، اینها آخرین نیازهای سخت افزاری سیستم برای SketchUp هستند.

سیستم عامل ویندوز
حداقل توصیه شده
CPU: پردازنده 1 گیگاهرتز پردازنده 2+ گیگاهرتز
GPU: کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 512 مگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و OpenGL 3.1 کارت گرافیک گسسته مانند نسل فعلی AMD یا NVIDIA.

کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 1 گیگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و OpenGL 3.1

رم: رم 4 گیگابایت 8+ گیگابایت رم
ذخیره سازی: 1 گیگابایت فضای خالی هارد دیسک 2 گیگابایت فضای موجود روی هارد دیسک
سیستم عامل مک
حداقل توصیه شده
CPU: پردازنده اینتل 2.1+ گیگاهرتز پردازنده 2.1+ گیگاهرتز یا نسل فعلی پردازنده Apple M1
GPU: کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 512 مگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و OpenGL 3.1 کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 1 گیگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و OpenGL 3.1
رم: رم 4 گیگابایت 8 گیگابایت رم
ذخیره سازی: 1 گیگابایت فضای موجود روی هارد دیسک. 2 گیگابایت فضای موجود روی هارد دیسک

دیدگاه ما در مورد نیازهای سیستم رسمی SketchUp

در کل، خیلی ضعیف است. توصیه های مبهم سخت افزاری را بدون اینکه در واقع چیزی را پیشنهاد کند به شما می دهد. کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 1 گیگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و بیت OpenGL 3.1 را انتخاب کنید. کارت گرافیک کلاس سه بعدی؟ این هیچ معنایی ندارد. همه پردازنده‌های گرافیکی، کارت‌های گرافیکی کلاس سه بعدی هستند. آنها چه چیز دیگری خواهند بود؟ و “1 گیگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و OpenGL 3.1” یکی از گمراه کننده ترین خطوط در اینجا است.

پردازنده‌های گرافیکی بیش از یک دهه پیش از OpenGL 3.1 پشتیبانی می‌کنند. چیزی در مورد آنچه واقعاً نیاز دارید به شما نمی گوید. بنابراین اجازه دهید توضیح دهم که در واقع به چه چیزی نیاز دارید.

CPU (پردازنده) مورد نیاز

وقتی صحبت از SketchUp می شود، CPU پادشاه است. تقریباً همه چیز و همه چیز در SketchUp با CPU انجام می شود. به طور خاص، SketchUp به پردازنده‌هایی با عملکرد تک هسته‌ای بالا نیاز دارد.

داشتن هسته های زیاد هیچ کاری برای SketchUp نمی کند. برای آن بهینه سازی نشده است. و من نمی توانم بگویم که باید یک CPU با “X گیگاهرتز” تهیه کنید زیرا گیگاهرتز با عملکرد تک هسته ای برابری نمی کند. از این پیچیده تر است. بهترین راه برای تعیین عملکرد تک هسته ای CPU، مقایسه آن با سایر CPU ها بر روی یک معیار استاندارد است. خوشبختانه برای شما، ما فقط آن را داریم.

به بنچمارک های Cinebench ما نگاهی بیندازید و بر اساس «Single Score» مرتب کنید تا CPU هایی با بهترین عملکرد تک هسته ای را پیدا کنید. تقریباً هر CPU که بتواند امتیازی بالاتر از 150 کسب کند، SketchUp را به خوبی اجرا می کند. اما اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید، پردازنده‌هایی با امتیازهای بیش از 1300 چیزی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.توجه داشته باشید، SketchUp به خودی خود به تعداد زیادی هسته نیاز ندارد، اما رندر CPU کاملاً نیاز دارد، بنابراین اگر قصد دارید از یک رندر CPU استفاده کنید، این را در نظر داشته باشید .

اگر در حال ساخت یک رایانه شخصی هستید ، CPUهای نسل دوازدهم Alder Lake اینتل در مورد عملکرد تک هسته ای بهترین هستند. حتی اگر قصد انجام هر کار چند رشته ای (چند رشته ای) را دارید، باز هم به خوبی برای شما مناسب خواهند بود. من پیشنهاد می کنم ابتدا به Intel i5-12600K نگاه کنید و سپس از آنجا بروید. این یکی از بهترین CPU های موجود در حال حاضر است و اگر واقعاً به اسب بخار برای چیزی غیر از SketchUp نیاز دارید، می توانید به راحتی به i7 یا i9 ارتقا دهید.

GPU (کارت تصویری) مورد نیاز

الزامات GPU برای SketchUp به نوع رندرینگی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. آیا قرار است از پردازنده گرافیکی خود برای رندر استفاده کنید؟ شما به یک GPU قدرتمند نیاز دارید. در غیر این صورت، می توانید با یک پردازنده گرافیکی بسیار ضعیف تر از خود دور شوید.

به لیست عملکرد NVIDIA و AMD ما نگاهی بیندازید تا بفهمید به چه چیزی نیاز دارید. اگر قصد ندارید از پردازنده گرافیکی خود برای رندر استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بالاتر از GTX 1650 یا RX 570 استفاده کنید.

اگر قصد دارید از پردازنده گرافیکی خود برای رندر استفاده کنید، گزینه های شما به GPU های NVIDIA محدود می شود. اکثر رندرهای گرافیکی مانند NVIDIA از پردازنده‌های گرافیکی AMD پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین اگر از AMD استفاده کنید، متاسفانه عملکرد بسیار کمتری خواهید داشت.

RTX 3060 یک کارت عالی برای شروع است اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید اما می‌خواهید چیزی را دریافت کنید که بتواند به خوبی رندر شود. و اگر می‌خواهید جدی باشید، می‌توانید یک RTX 3080 یا 3090 بگیرید یا بعداً به آنها ارتقا دهید.

رم (حافظه) مورد نیاز

مانند بسیاری از برنامه ها، RAM بسیار آسان است.حداقل 16 گیگابایت رم دریافت کنید. سیستم‌عامل مدرن و سایر برنامه‌های کاربردی کاملاً می‌توانند از طریق RAM استفاده کنند و به سختی چیزی برای SketchUp باقی بگذارند. بنابراین 16 گیگابایت به طور کلی رم کافی در اختیار شما قرار می دهد تا با این مشکلات مواجه نشوید.

اما بسته به اینکه آثار SketchUp شما چقدر پیچیده هستند – یا اینکه چند برگه مرورگر باز دارید – ممکن است بخواهید به ارتقا به 32 گیگابایت نیز فکر کنید. این خیلی گرانتر از 16 گیگابایت نیست، و وقتی صحبت از صحنه های متراکم SketchUp و دیگر برنامه های پس زمینه به میان می آید، فضای زیادی را برای شما فراهم می کند.

الزامات عملکرد برنامه های مختلف SketchUp

وقتی صحبت از چیزی مانند SketchUp می‌شود، ارائه توصیه‌های کلی سخت است زیرا کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با آن انجام دهید. بنابراین بهترین راه برای حل این مشکل این است که روی برخی از آن جنبه‌ها تمرکز کنید تا بفهمید دقیقاً برای کاری که انجام خواهید داد به چه چیزی نیاز دارید .

بهترین سیستم برای SketchUp

مدل سازی کم پلی

مدل سازی Low poly یک سبک از مدل سازی سه بعدی است که با محدودیت های سخت افزاری بسیار بخشنده است. تقریباً در هر مجموعه مدل‌سازی سه بعدی، مدل‌سازی کم پلی را می‌توان حتی با حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای برنامه انجام داد، و این برای SketchUp نیز صادق است.

اگر صحنه‌هایی که می‌سازید زیر یا حدود 50 هزار مثلث باشد، به احتمال زیاد بدون در نظر گرفتن سخت‌افزارتان، هیچ مشکلی با SketchUp نخواهید داشت، مگر اینکه رایانه شخصی شما بیش از 10 سال سن داشته باشد.

نیازهای سخت افزاری: برای صحنه های کم پلی، چیزی که نیاز دارید یک CPU خوب با عملکرد تک هسته ای مناسب است. تقریباً هر چیزی که در 10 سال گذشته ساخته شده باشد، کارساز است. و شما می توانید با حدود 4 گیگابایت رم کنار بیایید، اما 8 گیگابایت با کاهش مشکلات مربوط به RAM، زندگی شما را آسان تر می کند. و برای GPU، مگر اینکه قصد رندر با GPU خود را داشته باشید، حتی یک iGPU نیز این کار را می کند.

مدلسازی پلی بالا

در مقایسه با مدل‌سازی low poly، مدل‌سازی high poly به طور قابل‌توجهی نیاز به منابع بیشتری دارد، به خصوص در مورد CPU. SketchUp، مانند بسیاری از برنامه های دیگر، یک برنامه بهینه سازی شده بسیار تک رشته است، به این معنی که فقط برای اجرا بر روی یک یا حداکثر دو هسته بهینه شده است.

به همین دلیل، برای محاسبه داده هایی که پردازش می کند، به قدرت پردازش بسیار بیشتری از CPU نیاز دارد. به دلیل قدرت پردازنده های مدرن امروزی، وقتی روی صحنه هایی با اندازه متوسط ​​کار می کنید، در بیشتر موارد این موضوع خیلی آشکار نیست. اما سعی کنید صحنه هایی را با میلیون ها پلی بسازید تا CPU شما واقعاً با سرعت بالایی روبرو شود.

الزامات سخت افزاری: برای صحنه های پلی بالا، جزء اصلی مورد نیاز شما یک CPU با عملکرد تک هسته ای بالا است. ثانیاً، SketchUp می‌تواند در هنگام ساختن صحنه‌های بزرگ از مقدار کمی رم استفاده کند، بنابراین باید حداقل 16 گیگابایت رم داشته باشید، ترجیحاً 32 گیگابایت.

و در نهایت، GPU می تواند چیزی مقرون به صرفه تر باشد، واقعاً زیاد مورد استفاده قرار نخواهد گرفت مگر اینکه برنامه ریزی کنید از GPU خود برای رندر استفاده کنید. در این صورت، باید یک GPU خوب نیز بخرید. یک RTX 3060 شما را به خوبی تحت تأثیر قرار می دهد، اما اگر یک حرفه ای با ضرب الاجل هستید، سرمایه گذاری در چیزی مانند RTX 3080 یا حتی RTX 3090 ممکن است برای شما مفید باشد.

بهترین سیستم برای SketchUp

بافت سازی

مانند تقریباً هر چیز دیگری در SketchUp، تکسچر نیز بیشتر به CPU شما، به ویژه عملکرد تک هسته ای، بستگی دارد. و اگر از بافت های با وضوح بالا استفاده می کنید، داشتن رم کافی برای ذخیره آنها نیز بسیار مهم است.

نیازهای سخت افزاری: برای تکسچرینگ، اصلی ترین چیزی که باید روی آن تمرکز کرد، CPU است. هر CPU نسبتاً مدرن با عملکرد تک هسته ای خوب که در 5 ~ سال گذشته منتشر شده است، به خوبی عمل می کند. و برای رم باید حداقل 8 گیگ تهیه کنید، اما توصیه می کنم در صورت نیاز 16 یا حتی 32 گیگ تهیه کنید. GPU برای تکسچرینگ اهمیت زیادی ندارد. تقریباً هر GPU OL این کار را انجام می دهد.

رندر (رندرهای شخص ثالث)

رندر مکانی است که پارادایم با SketchUp تغییر می کند. تا به حال، اصلی‌ترین چیزی که برای اجرای خوب SketchUp نیاز داشتید، یک CPU با عملکرد تک هسته‌ای خوب بود، و حتی به سختی به GPU نیاز داشتید، اما در هنگام رندر کردن به شدت تغییر می‌کند.

اگر قصد دارید رندر CPU را ادامه دهید، داشتن یک CPU با عملکرد تک هسته ای خوب همچنان مهم است، اما بسیار مهم است که مطمئن شوید CPU شما هسته های کافی نیز دارد.

رندر CPU تقریباً به صورت خطی با تعداد هسته‌های شما مقیاس می‌شود، به این معنی که دو برابر کردن هسته‌ها برابر است با دو برابر سرعت رندر. اما باید این را نیز در نظر داشته باشید که هرچه تعداد هسته های شما بیشتر باشد، عملکرد تک هسته ای کمتری خواهید داشت. نقطه شیرین متعادل حدود 16 هسته است، اما اگر به عملکرد CPU حتی بیشتر برای رندر نیاز دارید، ممکن است عاقلانه باشد که به دنبال ایجاد یک ماشین جدید برای رندر CPU باشید. و اگر قصد دارید با رندر GPU ادامه دهید، داشتن یک GPU خوب با VRAM کافی هدف شماست.

الزامات سخت افزاری: برای رندر CPU، یک CPU با حداقل 12 هسته، ترجیحاً 16 هسته تهیه کنید. خوشبختانه، این روزها اکثر CPU ها هم در برنامه های چند هسته ای و هم در برنامه های تک هسته ای نسبتاً خوب هستند، بنابراین تا حدود 16 هسته نیازی به هیچ گونه مبادله ای ندارید.

با این حال، اگر به هسته‌های بیشتری برای رندر CPU نیاز دارید، توصیه می‌کنم در عوض به دنبال ساخت یک رایانه شخصی جدید فقط برای رندر باشید تا بتوانید عملکرد سریع برنامه را داشته باشید و رندرهای سریع‌تری داشته باشید. و برای رندر GPU، توصیه می‌کنم از کارت NVIDIA RTX با حداقل 10 گیگابایت VRAM استفاده کنید. اکثر رندرهای مبتنی بر GPU که امروزه در دسترس هستند، از AMD پشتیبانی می کنند یا اصلاً پشتیبانی نمی کنند. بنابراین متأسفانه گزینه های شما فقط به پردازنده های گرافیکی NVIDIA محدود می شود.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02155958090

09205958191

مسن تر

استودیوی ضبط پادکست

جدیدتر

بهترین سیستم برای نرم افزار داوینچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {