بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

برای تبدیل شدن به یک صداپیشه موفق، بیش از تلفظ دقیق و صدای مخملی نیاز است. شما همچنین باید خود را به ابزارهای مناسب مجهز کنید، به همین دلیل است که یافتن بهترین میکروفون برای صداگذاری ضروری است. متأسفانه، تنوع بسیار زیاد گزینه ها می تواند انتخاب یک میکروفون را سخت کند. به همین دلیل است که ما کار سختی را برای شما انجام داده‌ایم و میدان را به پنج مدعی عالی محدود کرده‌ایم که می‌توانند به شما در ارائه بهترین عملکرد کمک کنند.

معرفی بهترین میکروفون ها

در ادامه به معرفی چندین میکروفون محبوب و عالی برای گویندگی و صداپیشگی می پردازیم.

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

  • Neumann TLM-103

Neumann  که در سال 1928 تأسیس شد، ممکن است شناخته شده ترین نام در دنیای ضبط صدا باشد. این شرکت با تولید اولین میکروفون خازنی که تا کنون وارد بازار تجاری شده است، شروع به کار کرد. در دهه‌های پس از آن، نیومن تعدادی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین میکروفون‌های جهان را منتشر کرده است.

چند فاکتور وجود دارد که Neumann TLM-103 را به انتخاب مناسب برای این لیست تبدیل می کند. TLM-103 در ازای فدا کردن برخی از ویژگی‌هایی که به‌ویژه برای صداگذاری مفید نیستند، کیفیت صدایی را ارائه می‌کند.

TLM-103 فوق‌العاده بی‌صدا است، اما همچنین بسیار حساس است و می‌تواند تقریباً هر گونه اجرای صوتی را به طور صادقانه بازتولید کند. شهرت Neumann به دلیل دقت و کیفیت خود گویای آن است، بنابراین می توانید با اطمینان خرید کنید. ممکن است برای صداهای به طور طبیعی نازک و خمیده کمی بیش از حد روشن باشد، اما در غیر این صورت جزو ایمن ترین شرط های موجود در بازار است.

ویژگی ها و مشخصات

  • میکروفن خازنی کاردیوئیدی با دیافراگم بزرگ
  • سطح نویز معادل: 7 dBA
  • پاسخ فرکانس: 20 هرتز – 20 کیلوهرتز
  • منحنی پاسخ نسبتاً مسطح با افزایش حضور گسترده
  • حساسیت: -32.5 دسی بل
  • حداکثر SPL: 138 دسی بل
  • کپسول K103 برگرفته از طرح های مشهور K67 و K87 نیومن

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

  • Mojave MA-201fet

Mojave Audio در سال 1985 به عنوان یک پروژه پرشور برای طراح میکروفون دیوید رویر شروع شد. رویر از تولید تجهیزات در گاراژ خود در فولرتون، کالیفرنیا، Mojave را به یک نام برجسته در صنعت صوتی تبدیل کرده است. هر میکروفون Mojave از مواد با کیفیت بالا استفاده می کند و تحت کنترل کیفیت گسترده ای از جمله آزمایش شخصی توسط خود رویر قرار می گیرد.

بسیاری از مردم میکروفون را بهتر از دیوید رویر درک نمی کنند. پس جای تعجب نیست که نام او در جستجوی بهترین میکروفون برای صداپیشگی ظاهر شود. با MA-201fet، موهاو یک میکروفون با کیفیت ایجاد کرده است که دارای شخصیت و وضوح است تا یک عملکرد خوب را به یک عملکرد عالی تبدیل کند.

MA-201fet به صداها گرما و غنا می بخشد. این به ویژه به خوبی مکمل وکال زنانه است، اما مورد علاقه بسیاری از صداپیشگان مرد نیز هست. با این حال، رنگ‌بندی میکروفون می‌تواند صداهای عمیق‌تر را کمی تاریک کند. Mojave همچنین کمی از رقبای بسیار آرام خود فاصله دارد، بنابراین نویز می تواند در تنظیمات درمان نشده به یک مشکل جزئی تبدیل شود.

ویژگی ها و مشخصات

  • میکروفون خازنی با دیافراگم بزرگ و حالت جامد
  • سطح نویز معادل: 14 dBA
  • پاسخ فرکانس: 20 هرتز – 20 کیلوهرتز
  • منحنی پاسخ برای تولید گرما و حضور بیشتر شکل گرفته است
  • حساسیت: -39 دسی بل
  • حداکثر SPL: 125 دسی بل
  • اجزای ممتاز و مقاومت های سفارشی کم نویز

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

  • Electro-Voice RE20

برای نزدیک به یک قرن، Electro-Voice یک نام برجسته در صنعت صوتی بوده است. علاوه بر معرفی انواع نوآوری های مهم، Electro-Voice به دلیل تمرین طراحی تمام اجزای خود در داخل، متمایز است. این نوع کیفیت ثابت مورد نیاز برنامه های صوتی حرفه ای را تضمین می کند.

Electro-Voice RE20 که یک اسطوره در دنیای پخش است، به دلیل صدای فوق العاده تمیز، قابلیت اطمینان ضد گلوله و سادگی بی نظیرش مشهور است. به عنوان یک میکروفون دینامیک با دیافراگم بزرگ، RE20 بهترین ویژگی های دینامیک و کندانسور را با هم ترکیب می کند. این صدای بسیار واضح را ضبط می کند، جزئیات را حفظ می کند و در عین حال رنگ کمی به خود اضافه می کند. اگر می‌خواهید صداهای مختلفی را بدون نگه‌داشتن قفسه میکروفون کامل ضبط کنید، این انتخاب شایسته‌ای است.

RE20 همچنین دارای فناوری انحصاری Variable-D است که عملاً اثر مجاورت را از بین می برد و به دستیابی به نتایج سازگارتر کمک می کند. علاوه بر این، فیلتری که در محفظه میکروفون تعبیه شده است، به طور موثری اکثر مواد منفجره و سایر اعوجاج های ناخواسته را کنترل می کند. ممکن است با کیفیت صدای استثنایی یا شخصیت منحصر به فرد خیره کننده نباشد، اما RE20 یک میکروفون مقرون به صرفه و بدون سر و صدا است که به سادگی کار می کند.

ویژگی ها و مشخصات

  • میکروفون دینامیک با دیافراگم بزرگ
  • فیلتر یکپارچه کنترل انفجاری عالی را ارائه می دهد
  • پاسخ فرکانس: 45 هرتز – 18 کیلوهرتز
  • منحنی پاسخ تقریباً مسطح با حداقل افزایش سطح بالا
  • حساسیت: -57 دسی بل
  • حداکثر SPL: 140 دسی بل
  • فناوری Variable-D عملاً هیچ اثر مجاورتی ایجاد نمی کند

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

  • Rode NT1

  Rode یک شرکت استرالیایی در تولید تجهیزات صوتی برای استفاده آماتور و حرفه ای تخصص دارد. Rode که در ابتدا با نام Freedman Electronics تشکیل شد، بیش از نیم قرن است که میکروفون تولید می کند. میکروفون‌های Rode با کیفیت حرفه‌ای و قیمت نسبتاً پایین، محبوبیت خاصی در بین علاقه‌مندان پیدا کرده‌اند.

Rode NT1 و NT1A هر دو دلیلی بر این هستند که همیشه مجبور نیستید برای کیفیت بیشتر هزینه کنید. NT1 یک میکروفون فوق‌العاده بی‌صدا با حساسیت بالا و منحنی پاسخ فرکانس صاف و تمیز، کیفیتی قابل مقایسه با میکروفون‌های درجه یک را با کسری از قیمت ارائه می‌دهد. صدای خنثی آن آن را بسیار انعطاف پذیر و مناسب برای صداپیشگان مرد و زن می کند.

اگر Rode NT1 بهترین میکروفون برای صداپیشگی نیست، مطمئناً برای خریدارانی که از بودجه آگاه هستند، جزو بهترین هاست. حتی با یک گارانتی سخاوتمندانه 10 ساله محافظت می شود. با این حال، منحنی پاسخ مسطح غیرمعمول می تواند یک نعمت یا یک نفرین باشد. در ضبط وفادارانه اجراهای آوازی عالی است، اما برخی از افراد میکروفون با رنگ و شخصیت بیشتر را ترجیح می دهند.

ویژگی ها و مشخصات

  • میکروفون خازنی با دیافراگم بزرگ
  • سطح نویز معادل: 4.5 dBA
  • پاسخ فرکانس: 20 هرتز – 20 کیلوهرتز
  • منحنی پاسخ بسیار صاف و تقریباً بدون رنگ
  • حساسیت: -29 دسی بل
  • حداکثر SPL: 132 دسی بل
  • به عنوان بی صداترین میکروفن خازنی تجاری موجود در بازار اعلام شده است

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

  • Sennheiser MKH416-P48U3

Sennheiser از سال 1945 محصولات صوتی با کیفیت بالا تولید می کند. این شرکت با تمرکز بر مهندسی و توسعه نوآورانه، مسئولیت معرفی چندین فناوری و محصولات جدید را بر عهده داشته است. از استودیوهای ضبط گرفته تا مجموعه فیلم، میکروفون های Sennheiser را می توان در سراسر صنعت صوتی یافت.

اغراق نیست اگر بگوییم Sennheiser MKH416-P48U3 میکروفون ستارگان است. این به این دلیل است که این میکروفون بی ادعای شاتگان را می توان تقریباً در هر فیلم و تلویزیون موجود یافت. اگر برای بهترین استعدادهای روی پرده به اندازه کافی خوب باشد، می توان گفت که برای صداپیشگان نیز یک انتخاب برنده است.

با صدای کم و رد خارج از محور برتر، MKH416 یک انتخاب عالی است به خصوص اگر محیط ضبط شما از نظر صوتی درمان نشده باشد. همچنین نسبت به اثر مجاورت حساسیت کمتری دارد، جایگذاری را آسان‌تر می‌کند و بار کمتری بر مهارت‌های میکروفون اجراکننده وارد می‌کند.

ویژگی ها و مشخصات

  • میکروفون گرادیان فشار با لوله تداخل کوتاه
  • سطح نویز معادل: 13 dBA
  • پاسخ فرکانس: 40 هرتز – 20 کیلوهرتز
  • منحنی پاسخ خنثی با تقویت حضور کوچک
  • حساسیت: -32 دسی بل
  • حداکثر SPL: 130 دسی بل
  • توانایی فوق العاده برای ضبط در شرایط نامطلوب صوتی

نحوه انتخاب بهترین میکروفون برای صداپیشگی

از منحنی‌های پاسخ فرکانسی و الگوهای قطبی متغیر گرفته تا رتبه‌بندی‌های خود نویز و امپدانس، شناسایی بهترین میکروفون برای صداگذاری کار آسانی نیست. برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه و جلوگیری از تبلیغات تبلیغاتی، ما اینجا هستیم تا سیگنال را از نویز جدا کنیم. وقتی صحبت از صداپیشگی به میان می‌آید، هدف اصلی تولید صدای تمیز و شفاف است که به استعداد آوازی مجری اجازه می‌دهد تا از طریق آن بدرخشد. برای این منظور، خود نویز کم و منحنی پاسخ فرکانس طبیعی بسیار مهم است.

بهترین میکروفون برای صداپیشگی همچنین باید بتواند به طور قابل اعتماد نکات ظریفی را که باعث اجرای صدای عالی می شود، ثبت کند. این به معنای بازتولید قابلیت بازتولید یک محدوده دینامیکی گسترده، از حفظ جزئیات ظریف گرفته تا مدیریت افزایش ناگهانی حجم است. یک میکروفون با حساسیت خوب و حداکثر سطح فشار صوتی بالا برای ثبت کامل هر عملکرد صوتی کلیدی است.

سطح نویز معادل

هر کسی که در یک جلسه ضبط وقت صرف کرده باشد می داند که سر و صدا دشمن است. حتی در یک محیط کنترل شده، یک میکروفون نامرغوب می‌تواند نویز کافی تولید کند که اجرای آوازی را عملاً غیرقابل استفاده کند. بیشتر نویز توسط جریان الکترون ها از طریق مدار داخلی میکروفون ایجاد می شود.

مقداری نویز نیز با حرکت مولکول های هوا در اطراف دیافراگم ایجاد می شود. این پدیده صوتی حواس‌پرتی را بیشتر به عنوان خود نویز می‌شناسند. مشخصات مربوطه، سطح نویز معادل، معمولاً بر حسب دسی بل وزن دار A (dBA) بیان می شود. به طور کلی، رتبه 15 dBA یا کمتر کاملاً قابل قبول است. سطح نویز معادل زیر 10 dBA استثنایی است، که نشان دهنده یک میکروفون با سطح صدای تقریبا غیرقابل شنیدن است.

پاسخ فرکانس

تا آنجا که ممکن است سعی کنیم، کیفیت آکوستیک یک میکروفون را نمی توان به چند عدد ساده خلاصه کرد. با این وجود، مشخصات میکروفون هنوز هم می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را به شما بگوید. به طور خاص، بررسی پاسخ فرکانس میکروفون می‌تواند نمایی سریع از نحوه ضبط صدا ارائه دهد. اکثر میکروفون ها می توانند فرکانس هایی از حدود 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز را ضبط کنند، اما هر مدل این فرکانس ها را به روش های کمی متفاوت بازتولید می کند.

برای کمک به درک این تفاوت ها، سازندگان نمودارهایی به نام منحنی پاسخ فرکانسی را در نظر می گیرند. این منحنی‌ها به صورت بصری نحوه واکنش میکروفون‌ها به هر سطح فرکانس را نشان می‌دهند و به شما نشان می‌دهند که کدام محدوده افزایش یافته و کدام یک سرکوب شده است. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام میکروفون بهترین کیفیت آوازی را که ضبط می کنید تکمیل می کند.

حساسیت

در یک اجرای عالی بازیگری، حتی کوچکترین جزئیات نیز می تواند ضروری باشد. تغییرات ظریف در زیر و بم، لحن، سرعت و صدا همگی به انتقال احساسات و ایجاد عملکرد پویاتر کمک می کنند. برای ثبت همه این موارد به میکروفونی نیاز دارد که به اندازه کافی حساس باشد تا بتواند طیف وسیعی از یک بازیگر را بگیرد. یک میکروفون “گرمتر” همچنین می تواند با نیاز به بهره کمتر، به جبران پیش تقویت کننده ضعیف تر کمک کند.

فرآیند محاسبه حساسیت میکروفون کمی پیچیده است، اما خود رتبه بندی بسیار ساده است. حساسیت بر حسب دسی بل داده می شود، اما مقدار آن همیشه منفی است. به عنوان مثال، میکروفون با حساسیت -30 دسی بل، بسیار حساس تر از میکروفون -50 دسی بل است. به طور کلی، بهتر است حساسیت -40 دسی بل یا بالاتر را انتخاب کنید.

بهترین میکروفون برای صداپیشگی

سطح فشار صوت

در طرف دیگر طیف از حساسیت حداکثر سطح فشار صوت (SPL) است. همانطور که حساسیت بالاتر می‌تواند به جذب موثرتر ورودی‌های ظریف کمک کند، حداکثر فشار صوتی بالاتر زمانی که با ورودی‌های با حجم بالا سروکار دارید بسیار ارزشمند است. این به این دلیل است که صدای بلندتر فشار صدای بالاتری را در مجاورت میکروفون شما ایجاد می کند. اگر فشار صدا خیلی زیاد باشد، می‌تواند شروع به تغییر صدا در ضبط شما کند.

حداکثر SPL یک میکروفون به شما می گوید که می تواند چند دسی بل ضبط کند بدون اینکه شروع به اعوجاج کند. خوشبختانه، اکثر میکروفون‌های مدرن مجهز به ورودی‌های بسیار بلند با سهولت نسبی هستند. حداکثر SPL 120 دسی بل باید حداقل در نظر گرفته شود، اما رتبه بندی 130 دسی بل یا بالاتر ترجیح داده می شود.

کیفیت ساخت

چه در حال ضبط آواز خود باشید و چه با صداپیشگان دیگر کار کنید، به میکروفونی نیاز دارید که بتواند در برابر استفاده و سوء استفاده منظم مقاومت کند. برای این منظور، مهم است که میکروفونی را انتخاب کنید که به خوبی با استفاده از مواد با کیفیت و استانداردهای ساخت اثبات شده ساخته شده باشد. این همچنین به ایجاد یکپارچگی در بین محصولات کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که میکروفونی که خریداری می کنید دقیقاً همانطور که انتظار دارید عمل می کند.

یک میکروفون عالی باید یک کپسول باکیفیت با دیافراگم مایلار طلایی و یک صفحه پشتی حفر شده دقیق داشته باشد. دقت دریل کردن صفحه پشتی تأثیر عمده ای بر ثبات صدا دارد، بنابراین انتخاب سازنده ای با شهرت بسیار مهم است. در نهایت، یک بدنه ناهموار ساخته شده از مواد با کیفیت از سرمایه شما در برابر سایش و آسیب های تصادفی محافظت می کند.

نتایجی که اظهار شده

اگر به دنبال یک میکروفون صوتی عالی هستید، تقریباً در هر سطح بودجه گزینه های عالی را خواهید یافت. یک میکروفون خوش ساخت با خود نویز کم، حساسیت خوب و ظرفیت مدیریت سطوح فشار صدای بالا تضمین می کند که بدون توجه به کاربرد، نتایج حرفه ای را دریافت خواهید کرد. در نهایت، انتخاب در نهایت به نیازهای فردی شما بستگی دارد. اگر برای ضبط اجراهای خود به میکروفون نیاز دارید، به دنبال یک منحنی پاسخ فرکانسی باشید که کیفیت آواز شما را تکمیل کند. اگر قصد دارید چندین بازیگر را ضبط کنید، اغلب بهتر است یک میکروفون همه کاره با صدای صاف تر و شفاف تر انتخاب کنید.

از اینکه خواندید متشکریم، و امیدواریم که این مطلب ارزش و بینشی در جستجوی شما برای بهترین میکروفون برای صداپیشگی داشته باشد! برای دریافت مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155958090

مشاوره آنلاین 09205958191

مسن تر

میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

جدیدتر

میکروفون بی سیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {