بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

راهنمای گام به گام ساخت pc

برای اهداف راهنمای ساخت رایانه شخصی خود، از قسمت های زیر به عنوان نمونه ای از نحوه ساخت یک رایانه کامل استفاده کرده ایم. این اجزا همچنین دقیقاً همان چیزی هستند که برای ساختن یک رایانه‌ی گیمینگ معمولی – اگر کمی آخرین نسل – نیاز دارید.

گام های سریع برای نحوه ساخت کامپیوتر

  • آنچه را که به رایانه شخصی خود نیاز دارید (بازی، ایجاد محتوا، پخش و غیره) ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که اجزای مورد نیاز با یکدیگر سازگار هستند.
  • بررسی کنید که تمام ابزارهای مورد نیاز و سطح کار تمیز را دارید
  • ساخت را شروع کنید، هر مرحله از نصب مادربرد خود تا اتصال لوازم جانبی کیس و فن ها را دنبال کنید.
  • رایانه شخصی را روشن کنید تا مطمئن شوید که کار می کند و در BIOS راه اندازی می شود
  • سیستم عامل مورد نظر خود را نصب کنید
  1. کیس کامپیوتر خود را آماده کنید

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که تا جایی که می توانید قاب را بردارید. هر پانل را که می توانید بردارید و آنها را در مکانی امن نگهداری کنید (در داخل جعبه کیس بهترین گزینه است). توصیه می کنیم از یک کاسه (یا یک سینی قطعات مغناطیسی اگر می خواهید شیک باشید) برای نگه داشتن پیچ های خود در طول فرآیند ساخت رایانه شخصی خود استفاده کنید.

  1. فن های خود را نصب کنید

اگر تعدادی فن جایگزین یا فن خنک کننده اضافی خریداری کرده اید، اکنون زمان آن است که آنها را در جایی که نیاز دارید نصب کنید. سعی کنید تنظیم خنک کننده خود را متعادل نگه دارید، بنابراین به همان اندازه که هوا خارج می شود، هوا به داخل کشیده می شود. اگر مطمئن نیستید باد به کدام سمت می رود، محافظ های پلاستیکی فن معمولاً نشان می دهند که هوا از کجا عبور می کند.

به طور معمول شما می خواهید دو فن در قسمت جلویی قرار گیرد که هوا را به داخل بکشد و حداقل یک فن در عقب هوا را خارج کند. همچنین می‌توانید یک یا دو فن اختیاری دیگر را برای اگزوز اضافی در سقف کیس رایانه پیچ کنید، اگر کیس رایانه شما نقاط نصب آنها را دارد.

  1. مادربرد را نصب کنید

قبل از اینکه بخواهیم یکی از بهترین مادربردها را نصب کنیم، باید مواردی را در مورد کیس کامپیوتر خود بررسی کنید. از پیش نصب‌شده‌های مادربرد بررسی کنید، مطمئن شوید که تعداد و ترتیب آنها با حفره‌های موجود بر روی مادربرد شما مطابقت دارد.

در مرحله دوم، ببینید آیا کیس کامپیوتر شما دارای یک بریدگی بزرگ CPU یا برش پنجره در پشت قاب مادربرد است یا خیر. اگر اینطور نیست، ممکن است بخواهید در این مرحله هر یک از صفحات پشتی خنک کننده CPU و درایوهای حالت جامد M.2 را نصب کنید.

اکنون که تمام شد، ابتدا محافظ ورودی/خروجی عقب مادربرد خود را پیدا کنید و آن را به شکاف مستطیلی در پشت کیس کامپیوتر خود فشار دهید. با تطبیق الگوی برش‌ها با چینش پورت‌ها در پشت مادربرد، مطمئن شوید که سمت راست به سمت بالا است.

سپس، مادربرد خود را داخل شاسی قرار دهید – با دقت درگاه‌های عقب آن را با سوراخ‌های مربوطه در محافظ ورودی/خروجی که به‌تازگی نصب کرده‌اید قرار دهید – در بالای پایه‌های نصب شده در شاسی خود.

سپس این یک مورد ساده برای محکم کردن مادربرد با پیچ هایی است که با شاسی شما ارائه می شود. مطمئن شوید که در اینجا از موارد مناسب استفاده می‌کنید، زیرا نمی‌خواهید در مورد بن‌بست‌ها موضوعی ایجاد کنید، در صورت نیاز به حذف آن در تاریخ بعدی.

راهنمای گام به گام ساخت pc

  1. حافظه خود را نصب کنید

در دستور کار بعدی نصب بهترین RAM برای مراقبت از حافظه کامپیوتر شما است. چفت ها را در دو سر اسلات های DDR4 روی مادربرد خود فشار دهید. سپس بریدگی پایین حافظه را با بریدگی در شکاف ردیف کنید. پس از آن، می توانید حافظه را با فشار دادن دو طرف حافظه به سمت پایین در اسلات نصب کنید. هنگامی که حافظه در جای خود محکم می شود و قفل ها دوباره به سمت بالا کلیک می کنند، باید صدای کلیک بشنوید.

اگر فقط از دو مموری استیک استفاده می کنید، مطمئن شوید که از دورترین و دومین اسلات نزدیک به CPU استفاده می کنید. آن را کامل کنید و می توانید بروید.

  1. CPU خود را نصب کنید

در اینجا آخرین قطعه پیچیده در فرآیند ساخت رایانه شخصی است، که مشخص می کند کدام یک از بهترین خنک کننده های CPU را می توان استفاده کرد.

اکثر خنک کننده های شخص ثالث نیاز به نصب یک صفحه پشتی دارند که ممکن است قبلاً در مرحله سوم راهنمای ساخت رایانه شخصی ما این کار را انجام نداده باشید. هر کولر مجزا مجموعه ای از دستورالعمل های خاص خود را دارد که باید دنبال کنید، اما اصل اکثر نصب ها مستلزم چسباندن یک صفحه پشتی و کشیدن چهار پین در پشت مادربرد است.

اگر خنک کننده CPU شما قبلاً از قبل استفاده نشده است، می خواهید خمیر حرارتی کنید. کاربران می خواهند یک لکه کوچک به اندازه نصف نخود را در وسط CPU فشار دهند. این کار پس از نصب کولر شما پخش می شود و مقدار کافی ماده رابط حرارتی برای انتقال موفقیت آمیز گرما از قالب پردازنده به خنک کننده مورد نظر شما فراهم می شود.

برای کولرهای هوا، می‌خواهید اکثر مدل‌ها را بدون فن نصب کنید. هیت سینک را به دقت روی پین ها یا رزوه های صفحه نصب قرار دهید و با هر پیچ شست یا پیچ معمولی در جای خود محکم کنید. پس از آن، فقط یک مورد اتصال مجدد فن به برج، و وصل کردن هدر فن 4 پین PWM به اسلات فن CPU در مادربرد است.

کولرهای مایع اساساً همان فرآیند را دنبال می کنند، اما نیاز به کار اولیه بیشتری دارند. احتمالاً باید فن ها را روی رادیاتور وصل کنید و آن را از قبل در جعبه رایانه شخصی خود نصب کنید. بسته به اینکه از کدام خنک کننده مایع استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد یک کابل چهار پین دوم را به یک خنک کننده اختصاصی AIO یا هدر خنک کننده اختیاری روی مادربرد خود وصل کنید.

این همچنین فرصت خوبی برای وصل کردن بقیه فن های سیستم خود به هر شکاف موجود روی برد است. یا در عوض، اگر کیس کامپیوتر شما دارای یک کنترلر فن یکپارچه در پشت شاسی است تا تمام فن های شما را به داخل آن هدایت کند، سپس مستقیماً روی مادربرد قرار گیرد. همچنین باید از طریق هدر USB به مادربرد متصل شود.

  1. فضای ذخیره سازی خود را نصب کنید

هنگامی که حافظه وارد می شود، وقت آن است که روی مقداری حافظه غیر فرار، بهترین هارد دیسک ها و بهترین SSD ها (درایوهای حالت جامد) تمرکز کنید. اتفاقاً NZXT H400i ما یک براکت SSD کوچک در جلو دارد. نصب درایوهای 2.5 اینچی در این جعبه‌ها کار ساده‌ای است، زیرا می‌توانید به سادگی آن را در جای خود بلغزانید و می‌توانید آن را با چهار پیچ کاملاً محکم کنید.

اکثر کیس‌های رایانه‌های شخصی مدرن به نوعی دارای جایگاه‌های SSD هستند. اما اگر اینطور نیست، دیسک‌های درایو 3.5 اینچی که معمولاً برای هارد دیسک‌ها رزرو می‌شوند باید دارای نقاط نصب سازگار باشند. مهم نیست که چه نوع درایو ذخیره‌سازی را نصب می‌کنید، مطمئن شوید که درگاه‌های اتصال به سمت یک برش کابل در داخل شاسی شما قرار دارند زیرا مسیریابی کابل‌ها را آسان‌تر می‌کند.

  1. محل و نصب منبع تغذیه

اکنون مادربرد، CPU و حافظه خود را نصب کرده اید، می خواهید بهترین منبع تغذیه رایانه شخصی را برای اجرای رایانه جدید خود انتخاب کرده و سپس آن را نصب کنید. اگر یک PSU مدولار دارید، زودتر به کابل‌هایی نیاز دارید و ابتدا آن‌ها را به منبع تغذیه خود وصل کنید.

اگر کیس کامپیوتر شما دارای براکت PSU است، آن را زودتر بردارید و به پشت دستگاه وصل کنید. در مرحله بعد ابتدا کابل ها را از طریق شیار PSU در پشت کیس رد کنید و سپس PSU را در جای خود بلغزانید و براکت را دوباره روی شاسی محکم کنید.

در غیر این صورت، در کیس‌های قدیمی‌تر، باید منبع تغذیه را از داخل شاسی وارد کرده و در حالی که آن را با چهار پیچ وصل می‌کنید، آن را محکم به دیوار داخلی فشار دهید.

بسته به طراحی کیس خود، می خواهید فن را به سمت مناطق تهویه تعبیه شده در آن جهت دهید. در بیشتر موارد، ما پیشنهاد می‌کنیم که فن را به سمت پایین یا به سمتی دور از فضای داخلی رایانه شخصی خود قرار دهید. به این ترتیب، PSU شما می تواند هوای تازه را جذب کند و گرمای اگزوز را از پشت خارج کند.

  1. همه چیز را به مادربرد خود وصل کنید

برای اینکه دکمه های پاور ورودی/خروجی جلوی شما به درستی کار کند، باید کابل های صحیح را وصل کنید. خوشبختانه، در NZXT H400i ما، این یک بلوک منفرد است که مستقیماً به هدرهای ورودی/خروجی جلویی مادربرد وصل می‌شود، مطمئن شوید که آن را به درستی جهت‌دهی کرده‌اید، سپس آن را روی پین‌ها فشار دهید.

برای بقیه، پین‌های جداگانه را بردارید و با استفاده از کتابچه راهنمای نصب مادربرد، پین‌ها و کابل‌هایی را که نیاز به اتصال دارند، شناسایی کنید. سعی کنید این قسمت را به آرامی انجام دهید تا پین ها خم نشوند. توجه به این نکته مهم است که هر چراغ LED (HDD و Power) باید به درستی جهت‌گیری شود و کابل‌های + و – در پین‌های + و – روی برد نصب شده باشند.

همچنین زمان خوبی برای وصل کردن هدر USB 3.0، هدر USB 2.0 و عبور صوتی است. صدا در پایین سمت چپ اکثر مادربردها قرار دارد. برچسب گذاری خواهد شد و پین اوت ها با هدرهای USB 2.0 متفاوت خواهند بود. کابل‌های USB 3.0 خود را (که با انتهای آبی رنگ مشخص می‌شود) در هر شکاف موجود روی برد نصب کنید، مطمئن شوید که پین‌ها را با سوراخ‌های کابل‌های USB 3.0 ردیف کنید.

  1. منبع تغذیه خود را وصل کنید

اکنون می توانید بقیه کابل های برق خود را وصل کنید. کابل EPS 8 پین خود را شناسایی کنید و آن را از پشت شاسی به سمت بالا بلغزانید و آن را از طریق گیره کابل به شیار برق 8 پین در بالای مادربرد وصل کنید. سپس، کابل 24 پین حجیم‌تر را پیدا کنید، آن را از میان شکاف‌های مسیر کابل روی شاسی بکشید و آن را به پورت برق 24 پین ATX مربوطه در مادربرد وصل کنید.

در مرحله بعد، برق SATA خود را بگیرید و آن را به هر درایو ذخیره سازی متصل کنید. اگر اتفاقی در قسمت جلوی کیس نصب شده است، این کابل برق SATA را از طریق پوشش PSU، حفره ها یا سوراخ های مناسب و درایو 2.5 اینچی که در جلو نصب شده است، عبور دهید. این فرصت خوبی برای وصل کردن کابل‌های SATA Data بین هر درایو ذخیره‌سازی و مادربرد است.

در نهایت، می‌خواهید کابل برق PCIe خود را از طریق بریدگی در پوشش PSU یا هر حفره/حفره جانبی بگذرانید تا برای زمانی که GPU خود را نصب می‌کنید، آماده باشد.

راهنمای گام به گام ساخت pc

  1. نصب کارت گرافیک

در نهایت، آخرین تکه پازل را داریم که در جای خود جای می دهیم. ابتدا نگاهی به مادربرد خود بیندازید و اسلات PCIe را که نزدیک‌ترین به پردازنده‌تان است پیدا کنید. از آنجا دو اسلات PCIe را در کنار جایی که می‌خواهید GPU خود را نصب کنید پیدا کنید و آنها را حذف کنید. در بیشتر موارد رایانه شخصی، این کار شامل بازکردن دو پیچ روی درپوش های اسلات PCIe و برداشتن آنها می شود.

کارت گرافیک خود را از کیسه ضد الکتریسیته ساکن بیرون بیاورید و آن را با شکاف هایی که به تازگی باز کرده ایم قرار دهید. ورودی/خروجی عقب پردازنده گرافیکی باید رو به پشت شاسی باشد. هنگامی که مخاطبین طلایی در GPU شما با شیار PCIe تماس گرفتند، به آرامی آن را در جای خود فشار دهید تا صدای کلیک را بشنوید. سپس از همان پیچ هایی که از درپوش اسلات PCIe برداشتیم استفاده کنید تا GPU را در جای خود محکم کنید.

سپس این به سادگی یک مورد وصل کردن برق PCIe است که با آخرین مرحله ما به آن راه‌اندازی کردید – و ما یک کامپیوتر کاملاً ساخته شده داریم (بیشتر).

  1. کامپیوتر خود را روشن کنید

در نهایت، آخرین تکه پازل را داریم که در جای خود جای می دهیم. ابتدا نگاهی به مادربرد خود بیندازید و اسلات PCIe را که نزدیک‌ترین به پردازنده‌تان است پیدا کنید. از آنجا دو اسلات PCIe را در کنار جایی که می‌خواهید GPU خود را نصب کنید پیدا کنید و آنها را حذف کنید. در بیشتر موارد رایانه شخصی، این کار شامل بازکردن دو پیچ روی درپوش های اسلات PCIe و برداشتن آنها می شود.

کارت گرافیک خود را از کیسه ضد الکتریسیته ساکن بیرون بیاورید و آن را با شکاف هایی که به تازگی باز کرده ایم قرار دهید. ورودی/خروجی عقب پردازنده گرافیکی باید رو به پشت شاسی باشد. هنگامی که مخاطبین طلایی در GPU شما با شیار PCIe تماس گرفتند، به آرامی آن را در جای خود فشار دهید تا صدای کلیک را بشنوید. سپس از همان پیچ هایی که از درپوش اسلات PCIe برداشتیم استفاده کنید تا GPU را در جای خود محکم کنید.

سپس این به سادگی یک مورد وصل کردن برق PCIe است که با آخرین مرحله ما به آن راه‌اندازی کردید – و ما یک کامپیوتر کاملاً ساخته شده داریم (بیشتر).

  1. کابل های خود را تمیز کنید (اختیاری)

اکنون که مطمئن شدیم دستگاه کار می کند، دوباره آن را جدا کرده و به فضای کاری خود برگردانید. ارزش انجام این کار را دارد زیرا می خواهید همه آن پانل های کیس رایانه شخصی را دوباره وصل کنید و کابل های شل را مرتب کنید.

این بدان معناست که تا جایی که می توانید از کابل ها برای جمع کردن کابل ها استفاده کنید. اکثر کیس های رایانه شخصی دارای برش کابل برای استفاده به عنوان نقاط اتصال هستند. در جاهایی که هیچ کابلی وجود ندارد، معمولاً از کابل‌های ضخیم‌تر استفاده می‌کنیم تا کابل‌های کوچک‌تر را به سمت داخل شاسی رایانه‌مان برسانیم.

  1. ویندوز (یا سیستم عامل مورد نظر خود را نصب کنید)

سیستم را به فضای رایانه خود برگردانید، جایی که برای همیشه – یا حداقل تا ارتقای بعدی شما – در آنجا خواهد ماند زیرا ما می خواهیم سیستم عامل را در مرحله بعد نصب کنیم.

اکثر دستگاه‌های مدرن فاقد درایو نوری برای نصب سیستم‌عامل شما هستند، بنابراین باید یک USB نصب بر روی رایانه دیگری ایجاد کنید. برای انجام این کار، Windows 11 Media Creation Kit را دانلود کنید (در تب جدید باز می شود) و سپس ویندوز 11 را روی یک USB با حداقل 8 گیگابایت فضا نصب کنید.

سپس، پس از اتمام، به سادگی آن را به سیستم جدید خود وصل کنید. به بایوس خود برگردید تا به سیستم خود بگویید ابتدا از USB استیک بوت شود. از آنجا می توانید از طریق فرمان ها برای نصب سیستم عامل بر روی ریگ جدید خود بروید. نگران نداشتن کلید نرم افزاری در حین نصب نباشید، می توانید ویندوز 10 را پس از رسیدن به دسکتاپ فعال کنید.

  1. تعمیر و نگهداری دسکتاپ

هنگامی که در نهایت وارد سیستم شدید، به وب سایت سازنده بروید، مادربرد خود را پیدا کنید، به سرویس بروید و درایورهای چیپ ست صحیح را برای سیستم خود دانلود کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.   02155958090  09205958191

مسن تر

بهترین میکروفون تولید محتوا

جدیدتر

چرا کامپیوتر بسازیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {