بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

سیستم صوتی مدارس

دانشگاه ها و مدارس نیز جزء مکان هایی هستند که باید از یک سیستم صوتی مناسب برخوردار باشند. در واقع این مکان ها با توجه با اندازه و نیازشان، یک سیستم صوتی مناسب را تهیه می کنند. استفاده از سیستم صوتی در مکان های آموزش مانند مدارس و دانشگاه ها، کاربردهای گوناگونی دارد، از جمله این کاربردها می توان به رساندن پیام اشاره کرد. اما اجرا و طراحی سیستم صوتی در قسمت های مختلف مدارس با یکدیگر متفاوت است و هر کدام  از این مکان ها مانند کلاس های درس، حیاط، راهروها و سالن های سخنرانی از سیستم صوتی مختلفی برخوردارند. به همین علت ممکن است در خرید بلندگو و سایر تجهیزات دچار شک و تردید شوید.

اما از تجهیزات سیستم صوتی مدارس فقط برای پیج کردن استفاده نمی شود بلکه مواردی مانند زنگ مدرسه و یا پخش کردن موسیقی ملایم در بعضی از مدارس نیز مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین در موارد ضروری و اضطراری مانند آتش سوزی یا مشکلاتی مانند آن، سیستم صوتی نقش مهمی را دارد و در اینصورت می توان با استفاده از اسپیکر و بلندگو هشدار داد.

سیستم صوتی کلاس های درسی و راهرو

کلاس های درسی نسبت به کلاس های دیگر از فضای کوچک تری برخوردارند و همین موضوع باعث شده تا به صدای کمتری نیاز داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم نصب سیستم صوتی در قسمت های مختلف مدارس متفاوت می باشند و در این صورت برای  کلاس های درس بهتر است از بلندگو دیواری متوسط استفاده شود. این بلندگوها با این اندازه از گزینه های عالی برای کلاس های درسی محسوب می شوند.

این بلندگوها صدای با کیفییت و واضحی را در اختیار شما می گذارد و با توجه به اندازه کلاس های درسی که از اندازه کوچکی برخوردارند، مناسب هستند. اما در بعضی از موارد کلاس های درسی دارای سقف کاذب می باشند که در این صورت می توانید از بلندگوهای سقفی استفاده بکنید، این بلندگوها دید کمتری نسبت به بلندگوهای دیواری دارند.

در راهرو های مدارس نیز می توانید از باندهای دیواری و سقفی استفاده کنید. اگر راهروهای مدرسه نیز کاذب باشند، در این قسمت نیز می توانید از باندهای سقفی استفاده کنید، اما استفاده از باندهای سقفی توکار از نظر ظاهری گزینه مناسب تری هستند و می توانید به ظاهر راهروها با استفاده از این باندها کمک کنید.در غیر این صورت می توانید از بلندگوهای دیواری که  با استفاده از تجهیزاتی مانند پایه های مخصوص نگه داشته می شوند، استفاده کنید.

سیستم صوتی مدارس

تجهیزات صوتی در حیاط مدارس

حیاط مدرسه نسبت به فضاهای دیگر مدرسه، از فضای بزرگتری برخوردار می باشد. در بعضی از موارد مانند زنگ های ورزش، صحبت مدیر با دانش آموز یا صف ها، دانش آموزان وقت بیشتری را در این محیط می گذرانند، بنابراین تجهیزات صوتی که در این مکان نصب می شوند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند زیرا حیاط مدارس فضای بزرگی دارند و باندهایی که در این مکان مورد استفاده قرار می گیرند باید قدرت و کیفیت بالایی برخوردار باشند. از دیگر ویژگی هایی که این باندها باید داشته باشند، ضد آب بودن آن ها و یا صدمه ای دربرابر تابش نور آفتاب یا گرد و غبار یا برف و باران نبینند.

میکروفون از دیگر تجهیزات مورد استفاده در حیاط مدارس می باشند. میکروفون ها در برنامه های صبحگاهی یا صحبت مدیر یا ناظم با دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرند و برای رسیدن صدا با یک کیفیت به تمام قسمت ها از میکروفون استفاده می شوند. میکروفون ها در دو نوع با سیم و بی سیم تولید می شوند و که هر کدام از آن ها مشخصات خود را دارند. اما میکروفون های بی سیم امکان حرکت راحت تر را به شما می دهند.

سیستم صوتی مدارس

باند پسیو یا اکتیو؟

کدام یک از باندها در مدارس مورد استفاده قرار می گیرند؟ باندها در دو نوع پسیو و اکتیو ساخته می شوند. اما منظور از باند اکتیو و پسیو چیست؟ منظور از باند اکتیو، باندی است که فعال (ACTIVE) می باشد و باند پسیو (PASSIVE) به معنای غیرفعال بودن است. در واقع باند اکتیو به یک قدرت خارجی مانند آمپلی فایر برای کار کردن نیاز ندارد و در اصل خود باند یک منبع قدرت داخلی می باشد و این باندها معمولا در حیاط مدرسه مورد استفاده قرار می گیرند. اما باند پسیو به یک قدرت خارجی برای فعالیت نیاز دارد و در سالن اجتماعات از این باندها استفاده می کنند.

تجهیزات صوتی در دفتر مدارس

یکی از مهم ترین بخش های مدارس، دفتر مدیر و ناظم می باشد. در واقع مکانی که سیستم صوتی پیجینگ در آن نصب می شود، دفتر ناظم می باشد. بنابراین به یک میکروفون بی سیم یا با سیم نیاز می باشد و همینطور در صورت پخش کردن موسیقی ملایم برای استراحت نیاز به یک آمپلی فایر نیاز دارید تا با استفاده از اتصال USB به آن، به وسیله باندهایی که در حیاط قرار دارند، پخش شوند. در واقع آمپلی فایرها سیگنال های صوتی را تقویت می کنند.

سیستم صوتی مدارس

نتیجه گیری

بنابراین استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت برای هر قسمت مدرسه یکی از موارد مهم می باشد و کاربردهای زیادی دارد و کار شما را راحت تر می کند. اما برای تهیه تجهیزات صوتی با کیفیت و مناسب برای مدرسه خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958090  و  09205958191

مسن تر

سیستم صوتی سالن های همایش

جدیدتر

بهترین کیس اقتصادی کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {