Corona یک نرم افزار رندر است که به عنوان یک پروژه دانشجویی در سال 2009 شروع شد. این نرم افزار به دلیل تمرکز بر کاهش زمان رندر و منحنی یادگیری آسان تر در مقایسه با رقبای خود، جایگاه خود را در بازار پیدا کرده است. از سال 2017، این موتور رندر زیر مجموعه Chaos Group، توسعه دهندگان V-Ray قرار گرفت. و این شرکت توسعه هر دو برنامه را به طور جداگانه ادامه می دهد. در ادامه به معرفی سیستم مناسب کرونا می پردازیم.
سیستم مورد نیاز کرونا چیست؟
دیر یا زود، هر کاربر Corona Renderer که باید ساعت ها صبر کند تا رندرش تمام شود، به فکر ارتقای رایانه شخصی خود می افتد. سپس آنها با یک سوال روبرو می شوند – دقیقاً چه چیزی باید بخرند تا سرعت سیستم رندرینگ خود را افزایش دهند: پردازنده یا کارت گرافیک؟
در ابتدا، ممکن است به نظر برسد که ایجاد تصاویر باید کار یک GPU باشد. و بله، بسیاری از موتورهای رندر زمان واقعی (بیشتر در بازی های ویدیویی استفاده می شوند) از کارت گرافیک برای این کار استفاده می کنند. با این حال، در حوزه رندر واقع گرایانه، همه چیز آنقدر واضح نیست.
در اصل، در حین رندر تصویر، کامپیوتر در حال محاسبه است که به هر پیکسل چه رنگی بدهد. چنین محاسباتی می تواند توسط یک GPU یا یک CPU انجام شود. هر موتور رندر فقط برای استفاده از یکی از آن ها ساخته شده است، اگرچه برخی از آنها گزینه ای برای انتخاب دستگاهی که باید استفاده شود را ارائه می دهند. به عنوان مثال، V-Ray برای 3ds MAX نسخه 4 و بالاتر، ارائه رندر را از طریق یک GPU یا یک CPU ارائه می دهد. در همین حال، Cycles for Blender یک حالت رندر دارد که از هر دو به طور همزمان استفاده می کند.
پس Corona Renderer – CPU یا GPU چیست؟ Corona Renderer فقط از پردازنده (CPU) برای ارائه تصاویر استفاده می کند. اگر فکر میکنید تجسمهای شما بیش از حد طول میکشد، CPU خود را ارتقا دهید. به تعداد هستهها و رشتهها و مقادیر بنچمارکهای ویژه متمرکز بر رندر مانند Corona Benchmark و CineBench توجه کنید.
با این حال، کارت گرافیک هنوز برای کار در 3ds MAX مهم است. سطح راحتی شما را در هنگام تنظیم صحنه و مدل سازی مشخص می کند. اگر وقتی تعداد چند ضلعی افزایش مییابد یا وقتی که اشیا را میچرخانید و مقیاس میدهید و پورت دید را جابهجا میکنید، رایانه شما یخ میزند یا از کار میافتد، به این معنی است که GPU شما مشکل دارد. نگران نباشید، لازم نیست جدیدترین پردازنده گرافیکی موجود را بخرید – مدل هایی که 3 تا 4 سال پیش عرضه شده اند بسیار کافی خواهند بود. همچنین باید مزرعه رندر ابری کرونا را امتحان کنید. هر گونه ارتقاء سخت افزاری یک سرمایه گذاری بزرگ است، به خصوص اگر به یک CPU قدرتمند نیاز دارید.
چه سخت افزاری را پیشنهاد می کنید؟
Corona یک رندر فقط CPU است، بنابراین هرچه CPU قدرتمندتر استفاده کنید، رندرهای سریع تری دریافت می کنید. شما همچنین به یک کارت گرافیک مناسب نیاز دارید، با این حال، این کارت فقط برای عملکرد خوب نمای در نرم افزار میزبان خود (3ds Max یا Cinema 4D) مورد نیاز است. برای استفاده از NVIDIA Optix Denoiser که در Corona ادغام شده است (اما اختیاری)، به کارت گرافیک NVIDIA نیاز دارید.
همچنین تا حد امکان به رم نیاز خواهید داشت. امروزه ۳۲ گیگابایت حداقل و ۶۴ گیگابایت استاندارد است. اگر بتوانید حتی بیشتر به دست آورید، می توانید صحنه های پیچیده تری را بدون هیچ مشکلی رندر کنید.
کرونا یا ویری
Corona کاربر پسند است زیرا واقعاً نیازی به «تغییر دادن» تنظیمات زیادی قبل از شروع ندارید. با این حال، نقطه ضعف این است که زمان رندر شما در اختیار قدرت کامپیوتر شما و Corona Denoiser قرار می گیرد. Corona Renderer یکی از سادهترین ابزارهایی است که میتوان یک تصویر یا مدل سهبعدی را یاد گرفت. راه اندازی آن ساده است. و اکثر کاربران جدید می توانند استفاده از آن را فقط در چند روز یاد بگیرند.
رابط Corona در مقایسه با V-Ray کمی پیچیده تر است. با این حال، برای تنظیمات راحت و دوستانه است، با پارامترهای کمی، که به شما امکان می دهد روی واقع گرایی، نورپردازی و مواد تمرکز کنید. رابط کاربری و منطق کلی شبیه به Maxell Render معروف است. میتوانید Corona Materials را در آن بیابید، که به شما امکان میدهد ویژگیهای فیزیکی را به اشیایی مانند رنگها، شفافیت یا کدورت نسبت دهید.
با این حال، اگر این را با رندر بی طرفانه مطابقت دهید، برعکس خواهد بود. و یکی از مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که رابط کاربر پسندی که Corona با آن عرضه می شود سرعت آن را افزایش داد. با وجود تفاوت سرعت بین این دو موتور رندر، هر دو موتور دارای سرعت و همچنین عملکرد استثنایی هستند. این امر در این مقوله گفتن اینکه یکی از دیگری به طور کامل بهتر است دشوار است.
Corona بلادرنگ، که به عنوان “حالت تعاملی” نیز شناخته می شود، پیاده سازی شده است. عملاً هیچ محدودیتی ندارد و نتایج آن با رندر فریم نهایی یکسان است، بنابراین پیشنمایشهای شما دقیقاً شبیه رندرهای نهایی هستند. در Corona Renderer، رندر نهایی فریم و رندر زمان واقعی توسط یک موتور انجام می شود. در واقع، رندر نهایی فریم دقیقاً مشابه رندر بلادرنگ است، فقط با غیرفعال شدن به روز رسانی صحنه.
Corona، بر خلاف V-Ray، یک موتور رندر مبتنی بر CPU است و از توانایی های CPU خود برای رندر استفاده می کند. همانطور که تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد، می توانیم روزی یک موتور رندر Corona داشته باشیم که بر روی تنظیمات GPU کار کند.
یکی از محدودیتهای اصلی رندر Corona سرعت پایین برای پروژههایی است که نیازی به فوتورئالیسم ندارند. همچنین فقدان برخی از ویژگی های مهم محصول می تواند مشکل ساز باشد. علاوه بر این، ویژگی های رندر حجمی در مقایسه با رقبا نیمه تمام است.
درست است که Corona در مقایسه با V-Ray موتور نسبتاً جوانی است، امروزه به دلیل تطبیق پذیری آن، توسط شرکت های کوچک و استودیوهای بزرگ در سراسر جهان استفاده می شود. سایر صنایعی که توسط ویژگی های رندر سه بعدی Corona پشتیبانی می شوند عبارتند از انیمیشن، معماری، طراحی داخلی، خودرو، مد و طراحی محصول.
اگر رویکرد بیطرفانه را دوست دارید، کرونا سریعتر است. راه اندازی و به دست آوردن نتایج خوب بسیار ساده تر از V-Ray است. Corona فاقد برخی ویژگیهای پیشرفته است، اما توسعه سریع است. شما همچنین انتخاب بسیار محدودی در مورد نرم افزار سه بعدی برای استفاده دارید.
اگر زمان رندرگیری به مشکل بر میخوری و ساعت ها باید پشت سیستمت بشینی تا نتیجه کار نهاییت رو ببینی، وقتشه که سیستمت رو ارتقا بدی یا حتی یک سیستم حرفه ای جدید بخری تا کار باهاش برات آسانتر باشه. حالا اگر نمیدونی از کجا شروع کنی یا چه مشخصاتی برات بهتره، با ما تماس بگیر تا بهت مشاوره بدیم و کمکت کنیم.
پرزنت حضوری 02155958090
مشاوره آنلاین 09205958191