بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

مهارت های موسیقی را چطوری یاد بگیرم ؟

مهارت های موسیقی را چطوری یاد بگیرم ؟ چه یک نوازنده مبتدی یا یک نوازنده حرفه ای باشید، انباشت دانش و مهارت هرگز به پایان نمی رسد. همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد و مهم است که برای مدت طولانی در یک مکان گیر نکنیم. اشتباه کردن بخشی طبیعی از فرآیند یادگیری است، این چیزی است که شما را وادار می کند تا یک قدم به جلو بردارید. با این حال، این احتمال وجود دارد که اشتباهات یکسان را بارها و بارها تکرار کنید – در آن زمان است که باید موقعیت را ارزیابی کنید، اشتباه را مشخص کنید و مهارت های خود را افزایش دهید. نکات زیر به شما کمک می کند موسیقیدان بهتری شوید.

آهنگسازی کنم یا خوانندگی ؟ نمی دانی که چه کار کنی اگر می خواهید در حوزه موسیقی وارد شوید و انتخاب کنید که کدام یک را می خواهید پیش ببرید باید اول از همه استعداد یابی شوید یعنی ببینید به کدام یک علاقه بیشتری دارید و می توانید با آن همسو بشوید البته باید ب یکسری نکات توجه کنید :

  1. اهداف مشخصی را تعیین کنید

تعیین اهداف گامی حیاتی برای رسیدن از جایی که هستید به جایی که خودتان را تصور می کنید است. یک هدف بزرگ انتخاب کنید و آن را به قسمت های کوچک تقسیم کنید. مطمئن شوید که هر هدف کوچک واضح و قابل دستیابی است. نوعی چارچوب زمانی را در نظر بگیرید و از همان ابتدا بزرگ نشوید – فعالیت‌های کوتاه‌مدت منظم راحت‌تر هضم می‌شوند و به آن‌ها پایبند هستند.

به عنوان مثال، نواختن یک ساز هر روز به مدت یک ساعت یا میکس یک آهنگ در هفته می تواند اهداف کوتاه مدتی باشد که برای رسیدن به هدف بلندمدت بزرگتر یعنی اجرای کامل یا نوشتن یک آلبوم تعیین می کنید. دستیابی به اهداف کوچک، حس موفقیت بیشتر همراه با نگرش سازنده را به همراه دارد و ما را برای حرکت رو به جلو و پیشرفت تدریجی ترغیب می کند.

  1. با هدف تمرین کنید

فقط بازی کردن آن را قطع نمی کند. اگر می خواهید پیشرفت کنید، باید به دلیلی تمرین کنید. به دنبال چیزی خیلی گسترده هم نباشید، اهداف خاصی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است توسعه مهارت های فنی را هدف قرار دهید – الگوهای حرکت فیزیکی مورد نیاز برای ابزار انتخابی خود را بیاموزید و هدف خود را به سطحی برسانید که بتوانید آزادانه از این الگوها در موقعیت های اجرایی استفاده کنید.

مثال دیگر تمرین برای رسیدگی به مشکلات خاص است. ممکن است یک قطعه موسیقی را از روی قلب بشناسید و بارها آن را از جلو به پشت بنوازید، اما هنوز هم نقاط مشکل دارید. تعیین کنید چه چیزی برای شما چالش برانگیز است، بفهمید چرا و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید. این یک نوع تمرین بسیار ارزشمند است زیرا شما را به صبور بودن آموزش می‌دهد، شما را تشویق می‌کند تا از ذهن خود برای حل مشکلات استفاده کنید و در نتیجه رشد شما را بسیار افزایش می‌دهد.

مهارت های موسیقی را چطوری یاد بگیرم ؟

  1. تمرکز خود را محدود کنید

تمرکز عامل اصلی پیشرفت شما به عنوان یک نوازنده است. هنگامی که در حال یادگیری و تمرین هستید، تمرکز خود را به آنچه مهم‌تر است بکشید – به این ترتیب زمان کمتری صرف خواهید کرد و دانش و مهارت بیشتری کسب خواهید کرد. مقدار تمرکز مورد نیاز بستگی به کار در دست دارد.

اگر روی مهارت های فنی جدید کار می کنید، تمرکز اصلی شما این است که تمرینات را به درستی انجام دهید تا عادات بد بازی را انتخاب نکنید که نه تنها شما را عقب نمی اندازد، بلکه ممکن است منجر به آسیب های جسمانی شود. به هر حال، یادگیری چیزی از ابتدا آسان‌تر از حذف تکنیک‌های نادرست و شروع دوباره است.

اگر برای حل مسئله تمرین می‌کنید، تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که می‌خواهید در حال حاضر چه صدایی داشته باشید و چه صدایی دارید. به راه هایی فکر کنید که این دو را با هم هماهنگ کنید و روی نزدیک کردن خود به هدف کار کنید، هیچ چیز دیگری مهم نیست.

اگر برای اجرا آماده می شوید، هدف اصلی تداوم است. تصویری قوی از قطعه موسیقی و جایی که در آن هستید را در ذهن خود نگه دارید. مطمئن شوید که در کلید و زمان باقی می‌مانید، روی نواختن قطعه از ابتدا تا انتها بدون هیچ مکث یا تردید تمرکز کنید.

اگر مهارت‌های موجود خود را تقویت می‌کنید، مانند کامل کردن تمرین‌های خاصی که در گذشته بارها انجام داده‌اید، سطح تمرکزی که نیاز دارید کمتر از کارهای فوق است. بهبود تکنیک‌هایی که قبلاً می‌شناسید، نسبت به یادگیری تکنیک‌های جدید، سخت‌تر است.

مهارت های موسیقی را چطوری یاد بگیرم ؟

  1. ضبط و پخش

ثبت تمرینات خود راهی عالی برای ارزیابی خود و افزایش مهارت های خود است. در صورت امکان، نه تنها با فرمت صوتی ضبط کنید، بلکه از زوایای مختلف نیز فیلم بسازید. این به شما کمک می کند تا موارد خاصی را که باید روی آنها کار کنید مشخص کنید. بهتر است تمرین قطعات موسیقی را که قبلا چندین بار نواخته اید از قبل ضبط کنید. اولین تلاش ها تقریباً هرگز خوب نیستند، بنابراین ضبط را برای شیوه های حل مسئله خود ذخیره کنید.

  1. به دنبال مشاوره و انتقاد سازنده باشید

تمرین در خلاء رشد موسیقی ما را به تاخیر می اندازد. سخت است که در مورد صدا، تکنیک ها و مهارت های خودمان عینی باشیم، حتی اگر سعی کنیم تا حد امکان انتقادپذیر باشیم. اگر نتوانیم از بیرون به خود نگاه کنیم، به همان اندازه که می‌توانیم پیشرفت نمی‌کنیم. به همین دلیل است که دریافت بازخورد از دیگران ضروری است.

از معلم موسیقی، هم گروه یا نوازندگان ماهری که می دانید منتقد شما هستند، بپرسید. خود را برای شنیدن کلمات تند در مورد نوازندگی خود آماده کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا احساسات خود را تحت تأثیر آنها قرار ندهید. همیشه بهتر است از اشتباهات خود یاد بگیرید تا اینکه در یک توهم زندگی کنید. بازخورد یکی از با ارزش ترین ابزار برای بهبود و رشد است، با آن رفتار کنید.

مهارت های موسیقی را چطوری یاد بگیرم ؟

فواید یادگیری موسیقی :

  • مغز در زمان گوش دادن به موسیقی فعال تر می شود
  • موسیقی فرایند یادگیری زبان، مهارت‌های شنیداری، حرکتی و حافظه را ارتقاء می‌بخشد و این مهارت‌ها را به‌طور همزمان فعال می‌کند.
  • آموزش موسیقی باعت ارتقاء سطح هوش فضایی – مکانی می شود
  • ساخت موسیقی باعث ارتقاء توانایی‌های تجسمی زیرا شامل نت ها و زبان موسیقی است
  • همچنن مهارت های اجتماعی افراد را افزایش می دهد
  • آموزش موسیقی می تواند صبر  نظم را افزایش دهد
  • و بسیاری از موارد دیگر

 و در آخر به هیچ وجه به این فکر نکنید که نمی خواهید یک نوازنده حرفه ای شوید و اگر امروز تنها برای ساعاتی کوتاه تمرین می کنید احتیاجی به رعایت این مسائل نیست. رعایت نکات بالا شرط اول نواختن هر سازیست.

اگر هنوز نمی دانید وارد کدام حوزه موسیقی شوید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید :09205958191

مسن تر

چطوری لپ تاپ بخرم ؟

جدیدتر

بعد از ریختن آب و سایر مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {