بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

میکروفون مناسب برای ضبط صدا

امروزه انواع مختلفی از میکروفون ها برای انتخاب وجود دارد که می تواند انتخاب یک میکروفون مناسب برای ضبط صدا، سازها و صدای منحصر به فرد را دشوار کند. درک ویژگی‌ها، فناوری و کاربردهای انواع مختلف میکروفون‌ها می‌تواند به تضمین بهترین کیفیت ضبط ممکن کمک کند و به صدای شما حس منحصربه‌فردی بدهد که مطمئناً مخاطبان آن را دوست خواهند داشت. این مقاله توضیح عمیقی در مورد انواع مختلف میکروفون های مورد استفاده در تولید موسیقی ارائه می دهد، بنابراین شما می توانید ابزار مناسبی را برای ضبط آهنگ عالی بدست آورید.

میکروفون مناسب برای ضبط صدا

پهنای باند میکروفون چیست؟

پهنای باند میکروفون به کمترین و بالاترین محدوده صدایی که می تواند ضبط کند اشاره دارد. در ضبط ما از اصطلاح “پاسخ فرکانس” به جای پهنای باند استفاده می کنیم. اکثر تجهیزات صوتی استاندارد دارای پاسخ فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز هستند، زیرا این کار دامنه کامل آواز و سازهای شما را ضبط می کند و در عین حال هرگونه تداخل بالقوه نویز را از ضبط شما حذف می کند.

اما چرا باید این موضوع برای شما، یک هنرمند ضبط کننده مهم باشد؟ خوب، همه چیز در مورد ایجاد تجربه شنیداری مناسب برای مخاطبان شماست! به عنوان مثال، اگر یک آهنگ آوازی را همراه با درام و گیتار ضبط می‌کنید، می‌خواهید که پاسخ فرکانسی هر میکروفون با هر ساز مطابقت داشته باشد. این نه تنها ترکیب آهنگ شما را آسان‌تر می‌کند، بلکه به سازها سطح تمرکز مناسبی می‌دهد تا آواز شما از بین نرود. پاسخ فرکانس نادرست همچنین می تواند صدای ضبط شده را کسل کننده و مسطح کند، چیزی که هیچ هنرمندی نمی خواهد…

دیافراگم میکروفون چیست؟

درک دیافراگم ها و نقش آنها در ضبط صدا برای انتخاب میکروفون مناسب ضروری است. دیافراگم میکروفون یک غشای نازک است که در پاسخ به تغییرات فشار صدای خارجی حرکت می کند و بر کیفیت صدای ضبط شده تأثیر می گذارد.

اکنون باید با برخی از اصول اصلی آشنا شوید، در زیر چند نمونه از میکروفون‌هایی که احتمالاً در جلسات ضبط با آن‌ها مواجه خواهید شد، و نحوه مناسب بودن آنها با هنرمندان و انواع موسیقی مختلف آورده شده است:

  • میکروفون های دینامیک

اگر چیزی قابل اعتماد و سازگار می‌خواهید، میکروفون‌های پویا مکان خوبی برای شروع هستند. آنها صدا را حتی در سطوح فشار صوتی بالا به طور موثر ضبط می کنند. در نتیجه، آنها با منابع بلندتر مانند اجرای زنده، آواز و حتی برخی از سازهای کوبه ای به خوبی کار می کنند.

این میکروفون‌ها مقرون به صرفه، ماندگار هستند و در رایج‌ترین منابع ضبط صدا شگفت‌انگیز هستند. کپسول‌های آن‌ها نسبت به میکروفون‌های خازنی شکننده‌تر هستند و برای استفاده به عنوان میکروفون صوتی قابل حمل هنگام ضبط اجراهای زنده ایده‌آل هستند. آن‌ها یکی از رایج‌ترین میکروفون‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، زیرا قوی و سازگار هستند، و آنها را به یک اسب‌بخار خوب تبدیل می‌کند. با توجه به هزینه کم و تطبیق پذیری آنها، شما باید حداقل یک میکروفون پویا در زرادخانه خود داشته باشید.

  • میکروفون های خازنی دیافراگم بزرگ

هنگامی که به میکروفون های ضبط حرفه ای استودیویی فکر می کنید، میکروفون های خازنی دیافراگم بزرگ (LDC) معمولا اولین مواردی هستند که به ذهن می رسند. اینها بهترین میکروفون ها برای دستیابی به صدای بزرگ و گرم هستند. حساسیت آنها آنها را برای منابع پویا مانند آواز عالی می کند و صدای غنی را ارائه می دهد که بسیاری از نوازندگان می خواهند به آن برسند.

  • میکروفون های دیافراگمی کوچک

کندانسورهای دیافراگمی کوچک (SDC) که اغلب به عنوان خازن مدادی شناخته می‌شوند، کوچک‌تر و کمتر خودنمایی‌کننده LDC هستند و معمولاً دیافراگمی با قطر 12.7 میلی‌متر یا کمتر دارند. علیرغم اندازه کوچکشان، SDCها به همان اندازه موثر هستند و اگر می خواهید صدای بسیار طبیعی داشته باشید، معمولا بهترین گزینه هستند. این به این دلیل است که آنها می توانند امواج صوتی آواز یا سازهای شما را با دقت بیشتری دنبال کنند، آنها بالاترین پاسخ فرکانس را دارند، بنابراین صدا را در وسیع ترین طیف تن های کم و زیاد ضبط می کنند. در نهایت، این میکروفون‌ها دارای یک الگوی پیکاپ ثابت هستند، به این معنی که صدا را با دقت از هر زاویه‌ای از میکروفون ضبط می‌کنند.

  • میکروفون های روبانی

فناوری ریبون از زمان پیدایش میکروفون ها وجود داشته است. آنها برای رام کردن منابع رده بالای بیش از حد یا خشن مانند آمپرهای گیتار، سربار درام یا برنج ایده آل هستند، بدون اینکه صدای بیرونی زیادی را وارد کنند. آنها دارای الگوی هشت قطبی کامل هستند و به تساوی بسیار خوب پاسخ می دهند. به خاطر داشته باشید که، در حالی که میکروفون‌های روبانی امروزی به اندازه طراحی‌های اولیه شکننده نیستند، اما همچنان راحت‌تر از داینامیک یا کندانسور آسیب می‌بینند، بنابراین هنگام کار با آن‌ها مراقب باشید.

در حالی که این میکروفن ها دیگر رایج نیستند، قبلاً بسیار محبوب بودند، به ویژه در تجارت رادیو. نوار فلزی سبک به کار رفته در این میکروفون ها به آن ها اجازه می دهد تا سرعت هوا (چقدر سریع امواج صوتی آواز یا ساز شما به میکروفون برخورد می کند) و همچنین جابجایی هوا (مثلاً در حین آزاد شدن فشار هوا در برابر نوار). فاصله بین کلمات یا ضربات طبل). این امر حساسیت میکروفون ها را به فرکانس های بالاتر بهبود می بخشد و امکان ثبت نت های بالاتر را برای حفظ صدای قدیمی گرم فراهم می کند.

نکته حرفه ای: میکروفون های ریبون خروجی بسیار پایینی دارند، به این معنی که بهترین انتخاب برای ضبط صداهای ملایم تر یا آرام تر نیستند. برای این کار باید صدای آمپلی فایر را زیاد کنید و نویز زیادی در ضبط به دست آورید – این نسبت سیگنال به نویز نامیده می شود.

میکروفون مناسب برای ضبط صدا

  • میکروفون های مرزی

میکروفون مرزی یک کپسول میکروفون خازنی کوچک است که نزدیک یا همسطح مرزی مانند دیوار یا کف قرار می گیرد. این نوع میکروفون ها اغلب با درام ها، سازهای کوبه ای کوچک و پیانو استفاده می شوند، زیرا روی ساز یا دیوار استودیو صاف می نشینند.

  • میکروفون های FX

میکروفن های FX در تجارت کمی عجیب هستند! به طور کلی، میکروفون‌های FX دارای شخصیت و صدای واقعاً منحصربه‌فردی هستند، بنابراین اگر می‌خواهید چیزی با پهنای باند بالا ضبط کنید، از آن‌ها استفاده می‌کنید، اما اگر می‌خواهید مانند یک آهنگ حرفه‌ای به نظر برسد، نه. در نتیجه، اغلب برای ضبط چیزهایی با پهنای باند محدود یا ابزارهایی که تحریف می‌کنند استفاده می‌شوند. یک اپراتور رادیویی کراک یا یک خلبان در یک دستگاه مخابره داخلی دو نمونه از این نوع صدا هستند.

درک نوع میکروفون با توجه به استفاده

در این قسمت هدف اصلی هر نوع میکروفون را بررسی می کنیم. این یک نقطه شروع عالی است و با آشنایی بهتر با هر نوع میکروفون، کاربردهای جدیدی را کشف خواهید کرد که برای شما مفید است.

  • درامز

از آنجایی که ست های درام آکوستیک به طور طبیعی پر سر و صدا هستند، میکروفون های پویا برای snare، باس و تام توصیه می شود. سپس می‌توان با استفاده از میکروفون‌های دیافراگمی کوچک، ظرافت‌های کلاه، سواری و سنج را به تصویر کشید. همچنین میکروفون‌های تخصصی وجود دارند که به‌خوبی تنظیم شده‌اند تا فرکانس‌های مختلف و سطوح فشار صوتی هر یک از اجزای یک کیت درام را در خود جای دهند. می توانید آنها را به صورت جداگانه یا در بسته های میکروفون درام کیت دستی خریداری کنید. همچنین می‌توانید از یک میکروفون مرزی یا نواری در استودیو برای افزودن فضا به ضبط‌های کوبه‌ای خود استفاده کنید.

  • آواز

هنگامی که سطح صحنه ممکن است بلندتر شود و سرکوب بازخورد حیاتی است، میکروفون‌های پویا گزینه‌ای ایده‌آل برای اجرای زنده آوازی هستند. از سوی دیگر، ضبط صدا یک برنامه متفاوت است که تاکید بیشتری بر تفاوت های ظریف خواننده دارد، بنابراین کندانسورهای دیافراگمی بزرگ بهترین عملکرد را دارند. اگر می‌خواهید صدایی با صدای قدیمی‌تر ضبط کنید، میکروفون‌های نواری یا میکروفون‌های پویا قدیمی خوب را امتحان کنید. علاوه بر این، میکروفون‌های خازنی با دیافراگم کوچک و همه‌جهت ممکن است برای عکس‌برداری از گروه‌های کر و آواز استفاده شوند، و به‌ویژه زمانی مفید هستند که گروه‌های کر در محیط‌های آکوستیک برتر مانند کلیساها اجرا کنند.

  • گیتار

یک میکروفون پویا که مستقیماً در مقابل اسپیکر آمپر قرار می گیرد بهترین شانس شما برای گیتار الکتریک است. مجدداً، اگر از آمپرهای زیادی استفاده می‌کنید یا می‌خواهید صدای گرم‌تر و سنتی‌تری داشته باشید، سعی کنید یک میکروفون خازنی دوم یا میکروفون نواری را در پشت فضای ضبط یا همراه با یک میکروفون دیگر تنظیم کنید تا بخشی از فضای اتاق را مشاهده کنید.

گیتارهای آکوستیک زمانی که تقویت نمی شوند، لحن ملایم تری با ظرافت های فراگیر ارائه می دهند. این ابزارها به یکپارچگی و کیفیت میکروفن های کندانسور دیافراگمی کوچک نیاز دارند. بسته به سناریو و سطح نویز، ممکن است بخواهید از چند میکروفون نواری که به خوبی قرار گرفته اند نیز استفاده کنید.

  • پیانو

با قرار دادن میکروفون های خود در داخل پیانو می توانید صدای پاپ روشنی به دست آورید. این ایزوله خوبی ایجاد می کند که ممکن است با پایین آوردن درب پیانو بهبود یابد. در حالت ایده‌آل، دو میکروفون خازنی صاف یا لوله‌ای را در حدود 27 سانتی‌متر بالای سیم‌ها و رو به پایین قرار دهید.

همچنین ممکن است بخواهید یک جفت میکروفون را در خارج از ساز قرار دهید تا صدای پیانوی سولو معتبرتری تولید کنید. یک میکروفون خازنی کوچک را در سه فوت جلوی پیانو، پنج فوت بالاتر از زمین، و سه فوت دیگر در سمت چپ یا راست پیانو، همچنین بالای زمین قرار دهید. همانطور که پیانیست اجرا می کند، در استودیو حرکت کنید تا بهترین نقطه را پیدا کنید. به گوش های خود اعتماد کنید، زیرا ناحیه ای که به نظر شما عالی است به احتمال زیاد در میکروفون نیز بهترین صدا را خواهد داشت.

اگر آماده شروع ضبط هستید، از استودیوی ضبط ما در لندن دیدن کنید. ما یک منطقه زنده بزرگ و دو اتاق کنترل داریم که هر کدام ترکیبی از تجهیزات پیشرفته و قدیمی، از جمله انواع مختلف میکروفون را ارائه می‌دهند که همه توسط متخصصان با تجربه ضبط نظارت می‌شوند. اگر علاقه مند به راه اندازی یک جلسه استودیو سفارشی هستید، همین امروز با استودیو ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.02155958090   09205958191

مسن تر

بهترین لپ تاپ برای پزشکان

جدیدتر

ارتقاء هارددیسک به ssd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {