بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

نحوه نصب مادربرد

مادربرد بدون شک مهمترین بخش یک کامپیوتر است. تمام اجزای کامپیوتر به مادربرد وصل شده اند. بنابراین، نصب صحیح مادربرد برای عملکرد صحیح رایانه شخصی شما بسیار مهم است. مادربرد همچنین بزرگ‌ترین جزء در یک کامپیوتر است. قرار دادن آن بر روی بدنه آن و تراز کردن پورت ها و پیچ ها می تواند کمی پیچیده باشد. کابل هایی که از CPU عبور می کنند نیز دلیل شما را پشتیبانی نمی کنند. با این حال، ما یک فرآیند گام به گام را فهرست کرده ایم تا به شما کمک کند مادربرد را بدون هیچ سر و صدا نصب کنید.

چه در حال نصب مادربرد روی رایانه شخصی جدید باشید و چه مادربرد قدیمی را با مادربرد جدید جایگزین کنید، راهنمای نصب زیر این فرآیند را بسیار ساده‌تر می‌کند.

مرحله 1: ابزارهای خود را آماده کنید

چه در حال نصب مادربرد یا هر یک از اجزای رایانه شخصی باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که تمام ابزارها را در اختیار دارید. در این مورد، ابزار اصلی مورد نیاز شما یک پیچ گوشتی سر بلند با نوک مغناطیسی برای پیچ و باز کردن آسان است.

یک جفت انبر دماغه سوزنی نیز در مواقعی که مجبورید هر پیچی را که روی کیس کامپیوتر افتاده است بردارید، مفید خواهد بود. همچنین هنگام نصب از لوازم جانبی ایمنی مانند مچ بند ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید. بررسی کنید که آیا نور کافی دارید و نصب را روی سطحی غیر رسانا انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد برد، داشتن دفترچه راهنمای مادربرد هنگام نصب نیز بسیار مفید خواهد بود.

نحوه نصب مادربرد

مرحله 2: برد را باز کنید

وقتی جعبه مادربرد را باز می کنید، کابل های زیادی را می بینید. همچنین یک سی دی درایور و یک صفحه خالی فلزی را مشاهده خواهید کرد. همه این اجزا را بیرون بیاورید و در یک طرف نگه دارید. مادربرد را می بینید که در یک کیسه ضد الکتریسیته ساکن روی یک فوم ضد الکتریسیته ساکن قرار گرفته است. مادربرد را از کیسه خارج کنید اما هنوز آن را از فوم جدا نکنید.

مرحله 3: جایی که مادربرد می رود را اندازه گیری کنید

محل نصب پیچ های مادربرد روی کیس کامپیوتر را بررسی کنید. تمام کابل های داخلی را کنار بگذارید تا راه را برای نصب مادربرد باز کنید. مادربرد را از فوم خارج کرده و داخل کیس بکشید. سپس، پورت های پشتی مادربرد را به صفحه خالی فشار دهید. محل قرارگیری سوراخ‌های پیچ مادربرد با کیس را بررسی کنید و آن را یادداشت کنید. تخته را بردارید و دوباره روی کف آن قرار دهید.

مرحله 4: Standoffs را پیچ کنید

هنگام نصب مادربرد، باید اطمینان حاصل کنید که با شاسی رسانای کیس کامپیوتر تماس نداشته باشد زیرا برد یک قطعه حساس از تجهیزات است. برای این منظور باید قبل از نصب برد ابتدا پایه ها را نصب کنید. پایه ها پیچ های نر هستند که با سر مادگی عرضه می شوند تا بتوانید مادربرد را مستقیماً پیچ کنید. برخی از کیس‌ها دارای پایه‌های از پیش تعبیه‌شده هستند که از دردسر جلوگیری می‌کنند. اما، اتصالات ممکن است مناسب مادربرد شما نباشد.

دفترچه راهنمای مادربرد را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام پایه ها را باید پیچ کنید و مکان هایی را که باید آنها را پیچ کنید. سپس آنها را با دست خود پیچ کنید.

مرحله 5: بیت های غیر ضروری را حذف کنید

مرحله بعدی که باید انجام دهید این است که قطعات غیر ضروری را از صفحه خالی بردارید. اگر می‌خواهید قطعات فلزی را جدا کنید، باید آن‌ها را به آرامی تکان دهید تا فلز بشکند. اگر می خواهید فلپ پوشاننده پورت ها را بردارید، باید فلپ را به سمت داخل خم کنید تا فضای کافی برای عبور پورت های مادربرد از زیر آنها ایجاد شود.

نحوه نصب مادربرد

مرحله 6: I/O Shield را نصب کنید

محافظ ورودی/خروجی پنل مشکی یا نقره ای است که از پورت های پشتی مادربرد شما محافظت می کند. برخی از مادربردها دارای محافظ ورودی/خروجی از پیش نصب شده هستند. اگر اینطور است، پس لازم نیست کاری انجام دهید. می توانید به مرحله بعدی بروید. اما اگر شیلد جداگانه بیاید، باید آن را نصب کنید. شما باید محافظ ورودی/خروجی را در شکاف عقب قرار دهید.

مرحله 7: مادربرد را در جای خود قرار دهید

به آرامی مادربرد را طوری در محفظه قرار دهید که تمام سوراخ‌های پیچ آن با رایزرهای زیر آن هماهنگ شوند. در صورتی که آنها به درستی تراز نشده اند، مطمئن شوید که رایزرها را در جای اشتباهی قرار نداده اید. به دلیل فشار ناشی از فشار دادن صفحه پشتی به مادربرد، مادربرد کمی از رایزرها دور می شود. لازم نیست نگران آن باشید. با این حال، پورت های مادربرد باید با صفحه پشتی هماهنگ باشد.

مرحله 8: مادربرد را پیچ کنید

هنگامی که پورت ها و سوراخ های پیچ را هم تراز کردید، شروع به پیچاندن مادربرد کنید. ابتدا از گوشه ها شروع به پیچاندن کنید تا سوراخ های پیچ با رایزرها هماهنگ شوند. مراقب باشید که فشار زیادی به مادربرد وارد نکنید. پیچ ها باید به اندازه کافی سفت باشند تا مادربرد محکم شود اما نه خیلی سفت که ممکن است باعث ترک خوردن برد شود.

بعد از پیچ زدن در گوشه ها، شروع به پیچیدن در سوراخ های دیگر کنید. لازم نیست تمام سوراخ ها را پیچ کنید. پیچ کنید تا زمانی که احساس کنید مادربرد در جای خود محکم شده است.

مرحله 9: کانکتور ATX را شناسایی و وصل کنید

پس از نصب مادربرد، باید کانکتور ATX را وصل کنید. مدل های مدرن دارای یک کانکتور 24 پین هستند در حالی که مادربردهای قدیمی دارای یک کانکتور 20 پین هستند. باید کانکتور ATX مناسب را روی مادربرد خود وصل کنید. کانکتور منطبق بر روی مادربرد توسط پورت های IDE قرار خواهد گرفت. روی آن گیره ای تعبیه شده است که اتصال ATX را به طور ایمن در جای خود نگه می دارد. باید کانکتور ATX را به آرامی فشار دهید تا به آن متصل شود.

مرحله 10: کانکتورهای برق CPU را شناسایی و وصل کنید

جدیدترین مادربردها دارای کانکتور برق ثانویه هستند. این برد یا یک کانکتور چهار پین یا یک کانکتور هشت پین خواهد داشت. شما فقط کانکتورهای هشت پین را در بازار خواهید داشت. بنابراین، اگر مادربرد شما کانکتور چهار پین دارد، باید آن را به دو قسمت تقسیم کنید. اکثر مادربردها دارای کانکتور برق ثانویه در نزدیکی سوکت پردازنده هستند. کانکتور را به دوشاخه بکشید و فشار ملایمی وارد کنید تا در جای خود محکم شود. پس از قفل شدن کانکتور، صدای “کلیک” را خواهید شنید.

نتیجه

می توانید ابتدا مادربرد را نصب کنید و بعد سایر اجزا را نصب کنید یا برعکس. با این حال، نصب مادربرد ابتدا ساده تر است، زیرا مجبور نیستید با کابل ها و کانکتورهای دیگر سر و کار داشته باشید. شما همچنین فضای بیشتری برای استفاده از دستان خود در هنگام تعمیر پیچ ها خواهید داشت. نصب مادربرد با استفاده از راهنمای نصب ما چقدر آسان بود؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.02155958090   09205958191

مسن تر

تفاوت مادربردهای atx و eatx

جدیدتر

نحوه بررسی مشخصات کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {