بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

ویژگی باند های پسیو

در اجراهای زنده، در مراسم ها، کنسرت ها، باندها یکی از تجهیزات اصلی محسوب می شوند که وظیفه آن ها تبدیل انرژی الکتریکی به صدا است. برای اینکه از کیفیت صدای بالایی در اجرا یا مراسم خود بهره ببرید، به باند نیاز دارید. باندها به دو دسته تقسیم می شوند: باندهای فعال و باندهای غیرفعال. به باندهای فعال، باندهای اکتیو می گویند و به باندهای غیرفعال، باندهای پسیو می گویند. و دلیل این نام گذاری به خاطر ساختار و ویژگی باند های پسیو و اکتیو است.

اما باید بدانیم تفاوت این دو باند در چیست؟ زیرا این دو از نظر ظاهری تفاوتی با هم ندارند و اینکه چه زمانی باید از باندهای پسیو استفاده کنید؟

باندهای پسیو

باندهای پسیو، در واقع برای پخش صدا به یک آمپلی فایر نیاز دارند و این نوع باند برق مصرفی اش را فقط از یک کابل صدا دریافت می کند. اما در باندهای اکتیو از دو عدد کابل استفاده می شود، باندهای پسیو از یک برد الکترونیکی بخش های فرکانس بالا و فرکانس پایین تشکیل شده اند.

تفکیک صدا وظیفه برد الکترونیکی در باندهای پسیو است که صدای پخش شده توسط باندها را کنترل می کند. از نظر ظاهری باندهای اکتیو و پسیو تفاوت زیادی باهم ندارند و برای اینکه تفاوت باند اکتیو و پسیو را بدانید باید نگاهی به پشت باند بیندازید. استفاده از باند پسیو به شما صدایی شفاف را ارائه می دهد و این نوع باندها برای استفاده در سخنرانی ها گزینه عالی هستند.ویژگی باند های پسیو (4)

ویژگی های باند پسیو

باندهای پسیو، از وزن سبکی به دلیل عدم وجود تقویت کننده درون خود، برخوردارند. نصب کردن و حمل این باندها آسان بوده و برای استفاده از این نوع باند در سفر گزینه مناسبی است شما می توانید بدون تعویض کل سیستم PA، تقویت کننده یا بلندگوهای خود را به صورت مجزا ارتقا بدهید.

از دیگر ویژگی های باند پسیو، می توان به انعطاف پذیری بالا آن اشاره کرد و در این نوع باندها، شما می توانید به راحتی کابل و اسپیکرها را با هم هماهنگ کنید. و هر زمان که نیاز داشتید می توانید باند خود را تقویت کنید. برای اینکه کنترل بیشتر و بهتری روی صدای خروجی داشته باشید، از بلندگوهای پسیو استفاده کنید. صدابرداران هنگام استفاده از باندهای پسیو کنترل بیشتری روی صدای خروجی دارند و مشکلی بابت به هم ریختن صدا وجود ندارد.

دو نمونه از بهترین باندهای پسیو داس

  • بلندگو پسیو D.A.S مدل ACTION 515

یکی از بهترین و مشهورترین بلندگوی ساخته شده توسط کمپانی D.A.S AUDIO، مدل ACTION 515 است. این باند پسیو به یک آمپلی فایر جهت راه اندازی نیاز دارد. جنس این باند ازجنس چوب تخته سه لا می باشد و دارای عمق مناسب برای پانچ و بیس بیشتر است. این باند به دلیل پوشش مناسب و بهره مندی از تکنولوژی ISO FLEX، در برابر ضربه های احتمالی استحکام بیشتری دارند. باند پسیو ACTION 515، به صورت هندسی طراحی شده است که به صورت افقی و خوابیده، بر روی سن زاویه مناسب پرتاب صدا را دارد.

بلندگو پسیو ACTION 515، بلندگویی دو راهه 2 Way می باشد که دارای 350 وات توان خروجی به صورت مداوم و 1400 وات به صورت ماکزیمم PEAK می باشد و دارای یک تیوتر 1.25 اینچی با مدل M34 و یک ووفر 15 اینچی با مدل 15ML می باشد. پاسخ فرکانسی این باند از 47 هرتز تا 20 کیلو هرتز است و دارای شدت پرتاب صوتی و تحمل فشار برابر با 131 دسیبل می باشد. وزن این باند برابر با 22.8 کیلو گرم است. این باند مناسب برای تمامی اجراها است.

ویژگی باند های پسیو (5)

  • بلندگو پسیو D.A.S سری ALTEA مدل ALTEA 412

سری ALTEA از کمپانی مشهور داس، از نظر کیفیت بسیار قدرتمند است و یکی از پرفروش ترین محصولات کمپانی داس است. بلندگو پسیو ALTEA 412 دارای امپدانس ورودی 8 اهم است که کار موازی کردن و لینک کردن بسیار آسان شده و این باند دارای دارای 300 وات توان خروجی به صورت مداوم و 1200 وات به صورت ماکزیمم است که می توانید در یک برنامه از آن استفاده کنید.

جنس بدنه این دستگاه از چوب است که از نظر استحکام قدرت بالایی دارد، این باند دارای یک دسته محکم جهت جا به جایی آسان است. این باند دارای زاویه پرتاب عمودی 90 درجه و افقی 60 درجه و دارای یک ورودی و یک خروجی با کانکتور اسپیکون می باشد. از ویژگی های فنی این باند می توان به تیوتر 1 اینچی با مدل M-34 و ووفر 12 اینچی با مدل 12ML و امپدانس ورودی 8 اهم اشاره کرد. این باند دارای پاسخ فرکانسی 68 هرتز تا 20 کیلو هرتز می باشد و وزن آن برابر با با 14.5 کیلو گرم است.

ویژگی باند های پسیو (6)

نتیجه گیری

از باندهای پسیو معمولا در همایش ها و سخنرانی ها جهت افزایش صدا استفاده می کنند. قیمت مناسب و استفاده آسان از این باندها از ویژگی های آن است. اگر شما هم برای داشتن یک باند پسیو خوب به مشاوره نیاز دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

02155958090   09205958191

همچنین شما میتونید از طریق چت آنلاین و واتساپ در همین صفحه به صورت آنلاین با کارشناسان ما صحبت کنید.

مسن تر

بهترین بلندگو اکتیو برای هیئت

جدیدتر

سلطان اجرای زنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {