بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

چگونه مصرف CPU را کاهش دهیم؟

از بین تمام اجزا و قطعات مختلف موجود در دسکتاپ یا لپ تاپ شما، CPU یکی از اجزای اصلی است. دلیل این امر این است که هر برنامه، برنامه و وظیفه ای که روی رایانه شما اجرا می شود توسط CPU آن اداره می شود. در نتیجه، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که CPU رایانه شما با کارایی بهینه خود کار می کند. اگرچه، همانطور که می دانید، بسیاری از فرآیندهای پس زمینه در همه رایانه های ویندوزی همیشه در حال اجرا هستند.

چنین پردازنده‌های پس‌زمینه‌ای می‌توانند پردازنده را بی‌حس کنند و باعث مصرف بالای CPU شوند. به همین دلیل، عملکرد رایانه شما می تواند بسیار تحت تأثیر قرار گیرد. خوشبختانه، رفع این مشکل و کاهش مصرف CPU در رایانه ویندوزی بسیار آسان است. در واقع، ما در اینجا با راهنمای کامپیوتر و دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه کاهش مصرف CPU در ویندوز به همراه جزئیات بررسی میزان مصرف فعلی CPU در ویندوز هستیم که می توانید با مراجعه به این آموزش تا انتها آن را بیابید.

چگونه مصرف CPU را کاهش دهیم؟

چگونه میزان مصرف فعلی CPU در ویندوز را بررسی می کنید؟

در حالی که همیشه ایده خوبی است که مصرف CPU رایانه خود را تا حد امکان کاهش دهید، همچنان باید میزان مصرف فعلی CPU را در ویندوز بررسی کنید. این به دو دلیل است که دلیل اول این است که به سادگی اطمینان حاصل کنید که آیا پردازنده رایانه شما بیش از حد استفاده شده است یا خیر.

به غیر از آن، بررسی میزان مصرف فعلی CPU در ویندوز برای بررسی تفاوت استفاده از CPU قبل و بعد از تلاش برای کاهش مصرف CPU در رایانه بسیار مهم است. خوشبختانه، همانطور که در اینجا نشان داده شده است، می توانید به راحتی استفاده از CPU فعلی در ویندوز را مستقیماً از Task Manager بررسی کنید:

  • برای باز کردن Task Manager بر روی کامپیوتر خود، ابتدا باید کنترل + shift + escape را روی صفحه کلید خود فشار دهید.
  • سپس روی گزینه More details در پنجره Task Manager کلیک کنید تا نمای باز شده آن باز شود.
  • اکنون، به تب Performance بروید، جایی که می توانید جزئیات مختلف مربوط به سخت افزار رایانه خود از جمله CPU را بررسی کنید.
  • برای بررسی میزان مصرف فعلی CPU، باید به برگه CPU بروید، جایی که می توانید تمام جزئیات استفاده از CPU رایانه خود را ببینید.
  • و اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از هر هسته CPU ببینید، می‌توانید روی نمودار مصرف CPU کلیک راست کرده و Logical processors را در زیر گزینه Change graph انتخاب کنید.

چگونه میزان استفاده از CPU را در ویندوز کاهش دهیم؟

اگر میزان مصرف فعلی CPU در ویندوز را بررسی کرده اید و بسیار زیاد است، ممکن است بخواهید آن را تا حد امکان کاهش دهید. این بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که هر یک از برنامه های رایانه شما به بهترین شکل ممکن کار می کنند. خوشبختانه، راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش آسان استفاده از CPU رایانه خود امتحان کنید که در درجه اول شامل موارد زیر است:

  1. کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش احتمالاً مصرف CPU در ویندوز، راه‌اندازی مجدد رایانه شخصی است. این به این دلیل است که اگر کار یا فرآیند پس‌زمینه‌ای وجود دارد که به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید با راه‌اندازی مجدد رایانه‌تان به سادگی از شر آن خلاص شوید.

شما می توانید کامپیوتر خود را مستقیماً از منوی استارت مانند روشی که به طور معمول انجام می دهید، راه اندازی مجدد کنید. پس از راه‌اندازی مجدد، هر فرآیند پس‌زمینه‌ای که پردازنده رایانه شما را بالا می‌برد، خاتمه می‌یابد و استفاده از CPU باید تا حد زیادی کاهش یابد.

  1. پایان / راه اندازی مجدد فرآیندهای پس زمینه

در حالی که راه اندازی مجدد کامپیوتر شما باید از شر اکثر فرآیندهای پس زمینه خلاص شود، ممکن است برخی از آنها همچنان در حال اجرا باشند. و در این صورت، استفاده از CPU کامپیوتر شما ممکن است تا این حد کاهش پیدا نکند. خوشبختانه، ویندوز به شما این امکان را می دهد که به راحتی فرآیندهای پس زمینه را به صورت دستی پایان دهید و همچنین فرآیندهای پس زمینه را مجدداً راه اندازی کنید.

این می‌تواند برای خلاص شدن کامل از یک فرآیند پس‌زمینه خاص، و همچنین برای راه‌اندازی مجدد هر فرآیند پس‌زمینه مهمی که فکر می‌کنید آنطور که باید عمل نمی‌کند، بسیار عالی باشد. در چنین حالتی، می‌توانید فرآیندها را از Task Manager در ویندوز به‌صورتی که در اینجا داده شده است، پایان یا راه‌اندازی مجدد کنید:

  • همانطور که قبلا نشان داده شد، کنترل + shift + escape را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا Task Manager باز شود.
  • پس از وارد شدن به پنجره Task Manager، تب Processes را باز کنید، جایی که می توانید تمام فرآیندهای در حال اجرا در رایانه خود را مشاهده کنید.
  • اکنون، روی نشانگر استفاده از CPU کلیک کنید که همه این فرآیندها را بر اساس میزان استفاده از CPU مرتب می کند، جایی که هر فرآیندی که مصرف CPU بالایی دارد در بالای صفحه قرار می گیرد.
  • سپس می‌توانید روی End task در این فرآیند کلیک کنید تا آن را خاتمه دهید که مصرف CPU را بسیار کاهش می‌دهد.
  • اگر احساس می‌کنید که فرآیند مشخصی بسیار مهم است، پس از اینکه روی دکمه پایان کار برای آن کلیک کردید، مطمئن شوید که آن را دوباره با استفاده از جستجوی ویندوز راه‌اندازی کنید.
  1. تمام درایورهای دستگاه را به روز کنید

حتی اگر از هیچ وسیله جانبی خارجی همراه با لپ تاپ یا دسکتاپ خود استفاده نمی کنید، همچنان تعداد زیادی دستگاه سخت افزاری از جمله اجزای داخلی به آن متصل هستند. برای همه این دستگاه‌های سخت‌افزاری، ویندوز یک درایور دستگاه اختصاصی نصب شده است که برای ارائه ارتباط بین رایانه شما و دستگاه سخت‌افزاری در آنجا وجود دارد. اگرچه، این بدان معناست که اگر درایور دستگاه معینی به درستی کار نکند، ممکن است دستگاه سخت افزاری مربوطه به درستی کار نکند. این حتی می‌تواند باعث استفاده زیاد از CPU در برخی موارد شود که به همین دلیل باید با استفاده از Device Manager همانطور که در اینجا توضیح داده شد، تمام درایورهای دستگاه را در ویندوز به‌روزرسانی کنید:

  • برای باز کردن Device Manager در ویندوز، ابتدا باید Windows Key + X صفحه کلید را در رایانه خود فشار دهید و Device Manager را از لیست انتخاب کنید.
  • سپس می توانید هر یک از منوها را در Device Manager گسترش دهید تا لیست کاملی از تمام دستگاه های سخت افزاری مختلف نصب شده در آن را دریافت کنید.
  • و برای به روز رسانی تمام درایورهای دستگاه، باید روی همه این دستگاه ها یک به یک کلیک راست کنید و پس از آن می توانید درایور Update را برای یک دستگاه خاص انتخاب کنید.
  • در نهایت، روی جستجوی خودکار برای درایورهای به روز شده در پنجره تازه باز شده کلیک کنید تا تمام درایورهای دستگاه به آخرین نسخه رایانه شما به روز شود.

چگونه مصرف CPU را کاهش دهیم؟

  1. کامپیوتر خود را برای بدافزار اسکن کنید

اگر کامپیوتر شما از CPU استفاده می کند، احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل بدافزار احتمالی یا هر نوع عفونت فایل دیگری در رایانه شما ایجاد شده باشد. چنین بدافزارها و سایر فایل‌های آلوده در پس‌زمینه رایانه شما اجرا می‌شوند و از CPU شما برای انواع عملیات و استفاده استفاده می‌کنند.

از این رو، در صورت استفاده زیاد از CPU، اگر می‌خواهید مصرف CPU را کاهش دهید، اسکن رایانه‌تان برای آلودگی احتمالی بدافزار بسیار مهم است. می‌توانید از Windows Defender برای انجام یک اسکن کامل از رایانه خود استفاده کنید که تمام فایل‌ها و برنامه‌ها را برای هر گونه بدافزار بالقوه یا فایل‌های آلوده اسکن می‌کند که به طور خودکار برای کاهش مصرف CPU رایانه شما حذف می‌شوند.

  1. Power Options در ویندوز را بررسی کنید

در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید و نه دسکتاپ، آنگاه گزینه های برق متعددی خواهد داشت. اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن 3 گزینه برق یا طرح برق خواهند داشت. این شامل یک طرح صرفه جویی در باتری، یک برنامه متعادل و یک حالت با عملکرد بالا برای استفاده حداکثری از رایانه شما است.

در مورد طرح صرفه جویی در باتری صحبت می کنیم، این برنامه با کاهش قدرت CPU و سایر اجزای داخلی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بالقوه عمر باتری لپ تاپ شما کار می کند. در حالی که این کار باعث افزایش عمر باتری می شود، کاهش قدرت CPU همچنین به این معنی است که همان کار از CPU شما بیشتر استفاده می کند، همانطور که در یک طرح تغذیه با کارایی بالا از آن استفاده می کرد. بنابراین، مطمئن شوید که یا از برنامه متعادل یا برنامه انرژی با کارایی بالا استفاده می کنید تا مصرف CPU را در لپ تاپ خود کاهش دهید.

  1. از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید

در حالی که Task Manager یک ابزار عالی برای بررسی میزان مصرف فعلی CPU شما است، اما فقط اطلاعات زیادی در رابطه با آن ارائه می دهد. به همین دلیل، ممکن است بخواهید از برنامه های شخص ثالث برای بررسی و همچنین کاهش مصرف فعلی CPU در رایانه خود استفاده کنید.

دو برنامه عالی شخص ثالث که می توانید در نظر بگیرید شامل CPU-Z و Process Monitor هستند که اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد تمام فرآیندهای پس زمینه در حال اجرا بر روی رایانه شما و استفاده از CPU در رابطه با آنها ارائه می دهند. این برنامه‌ها جدا از اینکه ابزار نظارت سخت‌افزاری عالی هستند، چند گزینه بهینه‌سازی عملکرد CPU را نیز ارائه می‌دهند که می‌تواند استفاده از CPU شما را کاهش دهد.

چگونه مصرف CPU را کاهش دهیم؟

  1. توسل به راهنمای آنلاین

اگر هیچ یک از راه حل های ارائه شده در بالا برای شما کار نکرد و در مدیر وظیفه بررسی کرده اید که استفاده از CPU رایانه شما به دلیل برنامه خاصی افزایش یافته است، ممکن است مشکل شما مختص خود آن برنامه باشد. در این صورت می توانید در رابطه با آن برنامه و مسائل مربوط به آن به راهنمایی آنلاین متوسل شوید. می‌توانید راه‌حل‌های مختلفی را برای محبوب‌ترین برنامه‌ها در تعداد زیادی از انجمن‌ها و همچنین Reddit پیدا کنید. اگر می‌خواهید مصرف CPU ناشی از برنامه خاصی را کاهش دهید، می‌توانید برای رفع آسان آن به چنین راهنمایی آنلاین مراجعه کنید.

  1. ویندوز را دوباره بر روی کامپیوتر خود نصب کنید

به عنوان آخرین راه حل، اگر اغلب با استفاده از CPU زیاد مواجه هستید، می توانید ویندوز را مجدداً روی رایانه خود نصب کنید. اگر هر یک از برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید باعث همین موضوع شود، این می‌تواند بسیار مفید باشد. جدا از خلاص شدن از شر برنامه های پر مصرف CPU، نصب مجدد ویندوز تمام تنظیمات ویندوز را نیز بازنشانی می کند که ممکن است در وهله اول باعث افزایش مصرف CPU شود. از این رو، می توانید با استفاده از ابزار Microsoft Media Creation Tool، ویندوز را مجدداً روی رایانه خود نصب کنید و سپس میزان استفاده از CPU خود را بررسی کنید که باید بسیار کاهش یابد.

نتیجه

آنهایی از شما که یک CPU قدیمی یا سطح ابتدایی دارید ممکن است به دلیل عملکرد محدود ارائه شده توسط CPU اغلب نگران استفاده از CPU باشید. و حتی اگر پردازنده ای با کیفیت و قدرتمند دارید، باز هم می خواهید فقط برنامه هایی که استفاده می کنید از آن استفاده کنند. به عبارت دیگر، برای اطمینان از اینکه پردازنده کامپیوتر شما با عملکرد بهینه کار می‌کند، باید مصرف CPU را تا حد امکان کاهش دهید.

برای همین، ما قبلاً دستورالعمل های دقیق و یک آموزش کامل در مورد چگونگی کاهش مصرف CPU در رایانه خود ارائه کرده ایم. همچنین می‌توانید درباره بررسی میزان مصرف فعلی CPU در ویندوز اطلاعات بیشتری کسب کنید تا مطمئن شوید که پردازشگر شما بیش از حد توسط وظایف و فرآیندهای پس‌زمینه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اگر تمام اطلاعات مربوط به کاهش استفاده از CPU در کامپیوترهای ویندوزی را بررسی کرده اید، حتماً نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید هر سوالی را در آنجا مطرح کنید اگر سوالی دارید!

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.  02155958090     09205958191

مسن تر

کسب درآمد از استریم

جدیدتر

خنک کننده های حرفه ای لوپ باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {