بدلیل نوسان قیمت لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

09205958191
از شنبه تا پنجشنبه هر هفته
info@rsa-co.com

کلینیک تعمیرات

بروزترین تجھیزات و کارشناسان مجرب

پشتیبانی و مشاوره

9205958191 - (98+)

کامپیوتر همه کاره (AIO PC)

کامپیوتر همه کاره (AIO PC) کامپیوتری است که همه اجزای آن در همان کیس مانیتور است، به جز اجزای جانبی مانند صفحه کلید و ماوس. با ظهور نمایشگرهای LCD، رایانه‌های شخصی AIO بسیار کوچک‌تر، باریک‌تر و ارزان‌تر شده‌اند. جدا از اینکه از نظر زیبایی شناختی جذاب است، جمع و جور است و در مقایسه با رایانه رومیزی به راحتی قابل تنظیم است، رایانه شخصی AIO مصرف انرژی و گرما را کاهش داده است.یک کامپیوتر همه کاره به عنوان دسکتاپ همه کاره نیز شناخته می شود.

AIO PC چیست؟

برخی از انواع رایانه های شخصی AIO دارای ویژگی های نمایش چند لمسی هستند. طراحی کاربر پسند است و لوازم جانبی و لوازم جانبی را می توان به راحتی متصل کرد. معمولاً در زیر یا در کنار مانیتور، پورت ها در موقعیت های مناسبی برای کاربران ارائه می شوند. یکی از مزایای اصلی استفاده از رایانه شخصی AIO این است که باعث صرفه جویی در فضا می شود زیرا مانیتور نیز در سیستم یکپارچه شده است.

فناوری که استفاده شده است مانند فناوری تولید لپ تاپ می باشد.مزیت دیگری که به همراه دارد کاهش کابل ها و در نتیجه بهم ریختگی است. رایانه شخصی AIO به کابل ویدیوی جداگانه یا سیم برق برای مانیتور نیاز ندارد. همچنین جابه‌جایی آن آسان‌تر است و در مقایسه با رایانه رومیزی بسیار ساده‌تر است. باز هم، در مقایسه با رایانه رومیزی، رایانه شخصی AIO شیک تر به نظر می رسد، انرژی کمتری مصرف می کند و گرمای کمتری تولید می کند.

با این حال، استفاده از رایانه شخصی AIO دارای معایب خاصی است. یکی از بزرگترین معایب، قابلیت ارتقا است. قابلیت ارتقا به طور کلی به ارتقاء رم محدود می شود. سفارشی کردن، بهینه سازی یا خود تعمیر یک رایانه شخصی AIO می تواند نسبتاً دشوار باشد. خرابی یک جزء اغلب منجر به نیاز به تعمیر/تعویض کل واحد می شود. در مقایسه با رایانه رومیزی، رایانه شخصی AIO از قابلیت های گرافیکی و سرعت پردازش کمتری برخوردار است. همچنین بسیار گرانتر از رایانه رومیزی است.

کامپیوتر همه کاره (AIO PC)

آیا باید یک کامپیوتر همه کاره (AIO PC) بخرید؟

رایانه های شخصی همه کاره به دلیل تحرک، عملکرد صفحه لمسی، مراحل راه اندازی ساده و اندازه کوچک در بین کاربران رایانه محبوب هستند. به دلیل این مزایا، یک رایانه شخصی AIO ممکن است ارزش آن را داشته باشد، به خصوص اگر روزانه از رایانه شخصی خود استفاده نمی کنید. با این حال، اگر از دستگاه خود برای کار یا کسب و کار استفاده می کنید، به احتمال زیاد به این نتیجه خواهید رسید که محدودیت های رایانه شخصی AIO بیشتر از مزایای آن است.

مزایای کامپیوتر همه کاره

آی مک که در سال 1998 معرفی شد و توسط اپل به شهرت رسید، رایانه شخصی AIO اصلی بود. با طراحی شیک و شیک و تمام اجزای تعبیه شده در کل واحد، فضای کف و میز را صرفه جویی کرده و شروع کار را برای کاربر آسان کرده و تنها به یک کابل برق به پریز برق نیاز دارد. iMac اصلی یک “مانیتور CRT” بود که بسیار بزرگ و سنگین بود. ما از آن زمان به بعد راه زیادی را پیموده ایم.

کامپیوترهای AIO در حال حاضر معمولاً دارای طراحی جمع و جور و باریک هستند و تمام اجزای سیستم در همان محفظه صفحه LCD تعبیه شده اند. اگر به یک میز تمیز علاقه دارید، جفت کردن یک رایانه شخصی AIO با صفحه کلید بی سیم و ماوس بی سیم تنها یک سبک زندگی تمیز با سیم را برای شما فراهم می کند.

برای کاربران مبتدی کامپیوتر، کامپیوتر AIO عالی است. فقط باید جعبه را باز کنید، مکان مناسب دستگاه را پیدا کنید، آن را به برق وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا کار را شروع کنید. اینکه آیا این یک دستگاه جدید است یا استفاده شده، تعیین می کند که آیا نیاز به راه اندازی سیستم عامل و اتصال به اینترنت دارید یا خیر. پس از انجام تمام این موارد، آماده استفاده از رایانه همه کاره خود خواهید بود.

مقايسه آن با يك كامپيوتر روميزي سنتي گاهي بسته به اينكه از دستگاه براي چه كاري استفاده مي كنيد مقرون به صرفه تر باشد. دستگاه‌ها اغلب همراه با صفحه‌کلید بی‌سیم مارک دار و ماوس بی‌سیم بسته‌بندی می‌شوند، بنابراین شما یک کامپیوتر کامل خواهید داشت که فوراً کار می‌کند. با یک رایانه رومیزی سنتی، معمولاً باید مانیتور، ماوس و صفحه کلید را جداگانه خریداری کنید.

بزرگترین چیز احتمالاً قابل حمل بودن است. در حالی که اگر به دنبال یک دستگاه قابل حمل هستید، یک لپ تاپ تقریبا همیشه انتخاب بهتری خواهد بود، جابجایی یک کامپیوتر همه کاره بسیار راحت تر از یک کامپیوتر رومیزی سنتی خواهد بود. همانطور که در بالا ذکر شد، تنها با نگرانی در مورد رایانه شخصی AIO تک واحدی، برخلاف برج، مانیتور و تجهیزات جانبی رایانه رومیزی، خوشحال خواهید بود که یک رایانه همه کاره در روز جابجایی خریداری کرده اید.

کامپیوتر همه کاره (AIO PC)

معایب کامپیوتر همه کاره

شما هرگز نخواهید گرفت که یک کامپیوتر AIO را به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده کند، مگر اینکه یک دستگاه “Pro” باشد. ما صحبت در مورد رایانه های شخصی AIO “Pro” را که معمولاً هزینه بالایی را برای این مقاله دارند، کنار نمی گذاریم.

کامپیوترهای AIO اغلب فاقد ویژگی‌های اساسی در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی سنتی هستند که قابلیت استفاده را برای هر کسی که بیش از مرور عمومی می‌خواهد به شدت کاهش می‌دهد.

نسبت توان به هزینه

اگرچه طراحی جمع و جور و باریک رایانه های همه در یک ممکن است یک مزیت به نظر برسد، دستگاه قدرت کمتری پیدا می کند. زمانی که سعی می‌کنند برای صرفه‌جویی در فضا، همه چیز را در محفظه کوچک قرار دهند، معمولاً مجبور می‌شوند اجزای کلیدی را که در غیر این صورت حداکثر قدرت و عملکرد را ارائه می‌دهند، کنار بگذارند.

یک سیستم همه‌کاره اغلب می‌تواند نسخه‌های کمتری از اجزای سخت‌افزاری داشته باشد و حتی از پردازنده‌های تلفن همراه برای صرفه‌جویی در فضا استفاده کند. این بدان معناست که پردازنده‌های دسکتاپ و کارت‌های گرافیک قوی‌تر هستند که منجر به تجربه رایانه‌ای سریع‌تر می‌شود.

امکان ارتقا وجود ندارد

رایانه های شخصی AIO اغلب واحدهای مستقل هستند. به عنوان یک ادم، این احتمالا بزرگترین طبقه برای ما است. وقتی تکنولوژی را خریداری می‌کنیم، می‌خواهیم بیشترین بهره را از آن ببریم و مطمئن شویم که تا زمانی که ممکن است بدون نیاز به یک واحد کاملاً جدید دوام خواهد آورد.

وقتی قابلیت ارتقای دستگاه را حذف می‌کنید، ممکن است مدت زمانی که از آن خارج می‌شوید به نصف کاهش یابد. در یک کامپیوتر معمولی دسکتاپ تاور، به‌طور کلی می‌توانید تقریباً همه اجزا را تا زمانی که مادربرد شما از آن پشتیبانی می‌کند، ارتقا دهید.

گرم شدن بیش از حد

به دلیل طراحی باریک و بسته بندی همه اجزای آن، به احتمال زیاد با کامپیوترهای AIO با مشکل گرمای بیش از حد مواجه خواهید شد. گرمای بیش از حد می تواند منجر به خاموش شدن دستگاه شما به طور غیرمنتظره و کاهش شدید عملکرد شود.

گران تر

در مقایسه با قیمت های مشابه در سیستم های کامپیوتری، مینی پی سی، کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها همیشه ارزان تر هستند. دلیل گران بودن رایانه های شخصی AIO قطعات سفارشی و طراحی آن است.

کامپیوتر همه کاره

اگر برای سیستم های کامپیوتری یا کامپیوتر AIO خود نیاز به کمک داشتید، رسا اینجا برای شماست.

شما می توانید برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن مشاروه های رایگان از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.   09205958191     02155958090

مسن تر

8 نکته ضروری قبل از خرید لپ تاپ

جدیدتر

5 مشکل رایج سیستم های گیمینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
دسته بندی محصولات
jQuery(document).ready(function() {